Announcement

Collapse
No announcement yet.

noen som har bestilt fra vth.shop ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • noen som har bestilt fra vth.shop ?

    Prøvde å legge inn en bestilling fra http://shop.vth.de/ på en tegning av en polikarpov I16. men fikk det ikke til. ikke er jeg så veldig sterk i tysk heller. Er det noen andre her som har bestilt derfa som kan bekrefte att det går?
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Nå fant jeg samme tegning på ebay.de og der fulgte det med en cd med tips også Så da er vinteren reddet.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Skal du scratchbygge deg en Rata nå da.. gitt opp den ARF´n eller gidder du ikke å bruke mer tid på og pynte på den?
      Hvor stor blir den du skal bygge?

      Comment


      • #4
        Den jeg har er så tungt bygd att det er bare problemer med den. Glassfiberen i kroppen er jo like tykk som i en kano

        Den er i skala 1:3,8 så vingespenn er 2.34meter. Beregnet for 50-70cc motor. så satser på å bruke den fg84r3 som jeg har på den andre.

        fant short kit til den tegninga her, så da forenkler det bygginga en del.
        Polikarpov I-16 Rata - Products - MR AeroDesign

        Tegninga er laget av en som heter Peter Kriz, i 1982. er enste tegmimga jeg har funnet som det er litt størrelse på.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Originally posted by tyor View Post
          Den jeg har er så tungt bygd att det er bare problemer med den. Glassfiberen i kroppen er jo like tykk som i en kano
          Hehe bra sitert!

          Ja, fly med litt vel høy wingloading er ikke en god greie.
          Da har du helt klart noe å pusle med i vinter Blir nok en bra kjerre dette, og da blir det vel flaps på den fra starten av også.

          Comment


          • #6
            Ikke sikker på hvordan det blir med flaps enda. får først få tegninga nå og se hvordan den ser ut

            Kunne egentlig tenkt meg og forstørret den opp litt til nærmere 3 meter.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Tskb-12 hadde vel lange balanseror, som ble brukt som flaperons med 15 grader.
              Ellers så kom det vel til flaps på I-16 senere, men de var vel ikke helt forutsigbare de heller har jeg skjønt.

              Comment

              Working...
              X