Announcement

Collapse
No announcement yet.

Det skal bygges 1/4 Storch til vinteren.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Det skal bygges 1/4 Storch til vinteren.

    Da har vinterens prosjekt kommet i hus, 1/4 skala Storch fra Storchsmiede i Tyskland, rett og slett ett fantastisk byggesett, gleder meg til å sette i gang. 356 cm i vingespenn, ca 250 cm lang, 14-15 kg, motor: Roto 4-takt inline.

    Vurderte lenge Severin sin Storch, men den er noe dyrere og er dessverre ett stykke fra på skalalikhet, fikk ett veldig godt tilbud fra den Norske importøren, men å legge så mye penger og jobb i noe som ikke blir "bra nok", det ville jeg ikke. Jeg har jo en Newman 1/5 Storch som er svært skalalik.

    Storchsmiede er semiskala og har mye enklere cockpitløsning, men det er greit, for her er det flyegenskapene som er i fokus, se på vedlagte video.

    Attached Files
    Last edited by Viggkri2; 20-08-16, 20:42.

  • #2
    Spennende, her MÅ følges med. Kom gjerne med masse bilder og beskrivning under bygget

    Comment


    • #3
      Den så nydelig ut. Gleder meg til fortsettelsen
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4


        Siden snøen nå er vel etablert, er det på tide å starte byggesesongen. Bygger vingene først på dette prosjektet, ser ut til å smette bra sammen.


        Sent from my iPhone using Tapatalk

        Comment


        • #5
          Dette blir spenende å følge med på Viggo. Gleder meg allerede til å se den i lufta.
          Kan jo legge litt pes på deg, Fagernes 2017.

          Comment


          • #6
            Fagernes må jo gå... pusler nå på.


            Sent from my iPhone using Tapatalk

            Comment


            • #7
              Fokus på styrke og lav vekt for å få skikkelige Storch egenskaper.


              Sent from my iPhone using Tapatalk

              Comment


              • #8
                Bygger balanse og flaps samtidig med vingen, lettere å få hengsler til å passe 100%, snart ferdig med toppsiden.


                Sent from my iPhone using Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Ser jo utrolig fint ut det byggesettet.
                  Mvh Andreas
                  Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                  PCM.at mye glede i litt carbon
                  Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Sundtair View Post
                    Ser jo utrolig fint ut det byggesettet.
                    Materialene, tilpasning og innovasjon er helt klart noe av det bedre jeg har sett.

                    Framkantplankingen har en krapp kurve, fuktet litt balsa og tapet rundt ett vingerør, stått og tørket i natt, nå får vi se om det passer.


                    Sent from my iPhone using Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Jobber i hver ende på vingen, vinge mot kropp festes med vingestag og tynne stålstenger inn i messingrør, i alufestene er det skruer som låser vingene fast, supert og lett system.




                      Sent from my iPhone using Tapatalk

                      Comment


                      • #12
                        Hei, kult! Storch er jo en fabelaktig sak. Hvem er Norsk importoor på disse settene etc? Fant fint lite info når jeg googlet meg rundt, men mulig jeg er blind

                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by alflovvold View Post
                          Hei, kult! Storch er jo en fabelaktig sak. Hvem er Norsk importoor på disse settene etc? Fant fint lite info når jeg googlet meg rundt, men mulig jeg er blind

                          Det har jo dessverre blitt sånn at store byggesett av god kvalitet selges omtrent ikke i Norge, men verden er liten, så denne er grei å kjøpe direkte fra Tyskland, fraktprisen er derimot høy ( ca 3000-4000,- ) dog slipper du unna 19% tysk vat.

                          Alfred var en tipp topp selger med raske og gode svar på alle mine spørsmål.

                          Willkommen auf der Startseite

                          Comment


                          • #14
                            Klargjør vingestagsfester og hengsler før glassing av vinge 1.




                            Sent from my iPhone using Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              Det var jaggu dyr frakt, men ett flott sett ser det ut som
                              Balsa

                              Comment

                              Working...
                              X