Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hobbyking Macchi c.205 Veltro - 1910 mm vingespenn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Nå kom flyet på døra. Det ser mye bedre ut enn bildene på HK. Fragen på skrog og vinge matcher. Jeg skal likevel lakkere om, men ble positivt overrasket.
    Attached Files

    Comment


    • #17
      Den der så jo veldig bra ut. Spennende å se fortsettelsen
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #18
        Buken bak vingen ser ikke så bra ut. Den er sprukket langs skjøten, så jeg må lappe litt. Eska var helt fin og uten bulker, så man kan lure på når det har skjedd. Cowlingen var litt klemt og hadde litt sprukket gelcoat på kanten, men ikke noe å bry seg om.

        Vertikalstabilisatoren var også veldig lent over mot høyre. Det fiksa jeg lett med en varmepistol.

        Har ikke øvd på celloen i dag, kom jeg på nå.
        Attached Files

        Comment


        • #19
          De som designet denne modellen her har gjort noen rare valg. De har gjort vingespennet for lite i forhold til kroppslengden, og understellet havner minst 17 mm for nært midten i forhold til 3-vie jeg sammenligner med. Normalen er motsatt. Litt for stort vingespenn og litt for bred understellssporing for å gjøre flyet mer letthåndterlig. Lurer på hva de tenkte på. Jeg får bare leve med det. Det blir sikkert ikke spesielt tydelig med mindre man er Macchi-autist.

          Comment


          • #20
            Jeg veide flyet og estimerte en sluttvekt. Det pleier stemme ganske bra når jeg gjør det.

            Cowling: 247
            Fuselage: 1349
            Wings: 1341
            Tail surfaces: 241
            Canopy (cut): 33


            Kit total: 3211


            Landing gear: 538+
            Tail gear: 21+
            Spinner+prop: 300+


            ESC: 110
            6S 10Ah: 1200
            Z5025-24: 570
            6x HS-225MG: 192
            Rx: 15


            Total: 6157 g

            Omtrent samme vekt som min 185 cm P-40E

            Comment


            • #21
              6kg ja. Det høres litt mer fornuftig ut enn det som ble skrevet tidligere. Med 1.9mter i vingespenn så Flyr den nok bra med den vekta vil jeg tro
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #22
                Nå kommer det dårlige nyheter. Denne blir vanskelig å rette ut. Må nesten dele kroppen i to og lime sammen igjen i rett vinkel. Jeg har klaga til Hobbyking.
                Attached Files

                Comment


                • #23
                  Men understellet fungerer:


                  Midlertidige legger av PLA. Skal dreie noen fjærlegger av aluminium og stål.

                  Comment


                  • #24
                    huff så kjedelig med den feilen. Begynner å lure på om det er noe i ryktene om att en del av det HK selger er ting som ikke har gått gjennom kvalitetskontrollen hos andre og derfor kjøpt opp veldig billig.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #25
                      Jeg fikk svar fort. En dame anbefalte at jeg opprettet en grundig RMA med bilder, så jeg gjorde det nå. Skrev at jeg enten vil ha nytt skrog eller noe av pengene igjen. Jeg kan nok fikse det, men det er litt kjedelig jobb. Vingekrybba må endres.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by tyor View Post
                        huff så kjedelig med den feilen. Begynner å lure på om det er noe i ryktene om att en del av det HK selger er ting som ikke har gått gjennom kvalitetskontrollen hos andre og derfor kjøpt opp veldig billig.
                        Det kan nok stemme. De solgte FW190 som hadde hatt cowlingen oppned når den ble lakkert De var svært billige.
                        Balsa

                        Comment


                        • #27
                          Jøss. Det er ganske spesielt. De andre som har kjøpt denne, på RCU, har vært heldigere enn meg da.

                          Reparasjone vil bestå av et kutt langs øvre kant av vinge-fillet og litt duk innvendig og sparkel utvendig.

                          Comment


                          • #28
                            Profilen ser sånn ut. Spinneren er 3D-printet av PETG i to deler.
                            Attached Files
                            Last edited by tahustvedt; 07-09-16, 19:55.

                            Comment


                            • #29
                              Batteriluke. MC205 har en passelig luke på nesa. Jeg skar langs panellinjene til jeg var gjennom. Jeg vet ikke om batteriet må være foran eller bak firewall enda.
                              Attached Files
                              Last edited by tahustvedt; 07-09-16, 20:04.

                              Comment


                              • #30
                                Har fått tilbud om $30 kompensasjon fra Hobbyking. Syns ikke det var all verden, men godtar det.

                                Jeg skar et spor langs fillet-en og klemte den sammen til den var litt forbi rett. Regner med at den går litt tilbake når jeg løsner teipen. I morgen kan jeg legge en karbonfibermatte på innsiden. Dette burde gjøre susen.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X