Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hobbyking Macchi c.205 Veltro - 1910 mm vingespenn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Slik ser nesa ut nå. Motorfestet er hengt opp med gummibuffere. Batterifestet lager jeg når flyet skal balanseres.
    Attached Files

    Comment


    • #47
      Lakken ser matt og fin ut, bruker du Airbrush i overgangene mellom grønt og brunt?
      Eller har du maskert, og er litt forsiktig med lakk ytterst mot maskeringen?
      Ser bare at du har klart å unngå "skarpe" overganger, så det er derfor jeg lurer.

      Comment


      • #48
        Jeg bruker kun ristebokser. Fosco Army Paint: Fast-Drying Military Army Paint

        Til myke overganger bruker jeg denne. Jeg bruker rund med 12 mm diameter:

        Comment


        • #49
          Ja, det var ikke så dumt! Blir finere enn å ha skarpe overganger som man får med vanlig tett/flat maskering.
          Alternativet er airbrush og en stødig hånd evt.

          Comment


          • #50
            Ferdig med flaggene. Det tok uhorvelig mange timer. Nå holder jeg på med tallene som står langs siden. Det går kjapt.

            Flaggene og tallene blir lakka med "malerbutikklakkbokser" i skrikende farger med et strøk matt klarlakk over.
            Attached Files
            Last edited by tahustvedt; 16-09-16, 22:05.

            Comment


            • #51
              Kroppen og halen ferdiglakka. Gjenstår weathering og ett og annet lite vannmerke. Har sikkert ikke nok lakk til vingen, men kan ikke lakke vingen før jeg har laga legger og tilpassa dørene uansett.
              Attached Files

              Comment


              • #52
                Gnikka litt blyantstøv her og der.
                Attached Files

                Comment


                • #53
                  Bilder av det ferdige skroget ute i det fri. Propellen er laget av noen blader jeg hadde til overs etter Tigercat-prosjektet. 21x14,7".

                  Jeg har visst glemt å lakke et kors på førstehjelpsluka.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #54
                    Hadde akkurat nok Kakhi igjen i boksen til å dekke toppen og forkanten av vingen. Flaks. I morgen blir det grønne striper. Deretter blir det svarte merker.
                    Attached Files

                    Comment


                    • #55
                      Alle fire insigniaer er ferdige. Da gjenstår bare litt skitt og slitasje, og så kan jeg oppgradere statusen til ARF.
                      Attached Files

                      Comment


                      • #56
                        Den følelsen når et nytt fly står på egne hjul for første gang.
                        Attached Files

                        Comment


                        • #57
                          Snakk om å gjøre gråstein til gull, dette er noe av det tøffeste jeg har sett her på MFN. Hvis den flyr like bra som den ser ut, så vil den jo fly av seg selv.

                          Comment


                          • #58
                            Det ble jamen bra ja, håper den flyr fint.

                            Comment


                            • #59
                              Ser panzer bra ut !
                              Og du imponerer stort med tempoet. Enkelte av oss andre trenger jo flere år på dette, meg selv inkludert

                              
                              __________________________________________________ ___
                              Jørn Kaasbøll
                              Scale Warbirds of Norway

                              Comment


                              • #60
                                Denne ble kjempe flott, du e steikje flink.

                                Rune

                                Comment

                                Working...
                                X