Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hobbyking Macchi c.205 Veltro - 1910 mm vingespenn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Dette ble jaggu bra ja, gratulerer med vel utført jobb

    Comment


    • #62
      Ble fint det der ja!
      Visibiliteten mot furuskog blir kanskje ikke best men den passet bra med det skjema.
      Lykke til med maiden!

      Comment


      • #63
        Takk. I dag har jeg feilsøkt og byttet to servoer på P-40-en min. Fløy den for første gang på åtte år i kveld. Fornøyd med at det gikk bra. Hehe.

        Comment


        • #64
          Veide delene nå. Den havner på ca 7 kg med det største batteriet jeg har på 6S 10 Ah. Da snakker vi 20 minutter flytid. Alternativet er å gire om motoren og fly på 8S 4Ah som P-40. Da vil den veie 6600 g.

          Comment


          • #65
            Jeg har lagt ut alle mine tilbehørsmodeller til dette flyet på Thingiverse:
            Accessories for the Hobbyking (Piccole Ali) Macchi C.205 Veltro ARF by tahustvedt
            Last edited by tahustvedt; 23-09-16, 18:28.

            Comment


            • #66
              Godt å se deg tilbake igjen på mfn. Stor inspirasjon til oss andre sløvingene 😁

              Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
              - Håvard Glad Andreassen
              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

              Comment


              • #67
                Litt understellsdemonstrasjon:

                Comment


                • #68
                  Jeg lagde en dings som står på siden av Macchi 205. Det er en stor nok detalj til at den må være der. Tror det må ha noe med static-måling å gjøre. Flyet har pitot-rør på vingen. På Macchi 202 sitter denne dingsen under vingen rett foran radiatoren.

                  Andre bildet viser en hjulbrønn. Jeg reverserte den ene dørservoen elektrisk innvendig, så andre hjulbrønnen er et speilbilde av denne.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #69
                    Mer skaladilldall. Tror dette skal forestille oksygenfylleport. Det er fryktelig mange detaljer på venstre side av dette flyet, for det er der ting foregår på full size. Høyre side har bare den pitot/static-dingsen.
                    Attached Files
                    Last edited by tahustvedt; 26-09-16, 23:48.

                    Comment


                    • #70
                      Tøft med mange detaljer, den siste der så nesten ut som en gammel diskant høyttaler

                      Comment


                      • #71
                        Ja. Litt usikker på hvordan den så ut da bildene jeg har ikke er skarpe nok.


                        Forresten så har jeg lydanlegg til fly, men jeg syns ikke det er verdt vekten i dag. Flyene mine lager fin nok lyd fra før siden de har så stor og grov propell:

                        Comment


                        • #72
                          Innsiden er enkel og grei. Kanal 5 har egen strømforsyning i tilfelle syltetøy. Kanal 1 og 6 vil også få korte forlengelseskabler. Kanskje jeg lodder sammen en multiplex-kontakt etter hvert.
                          Attached Files

                          Comment


                          • #73
                            Lei av å vente på aluminiumsemner som aldri kommer, så prøvde jeg å dreie noen fjærlegger av stål i stedet. De veier 50 g hver, inkl. fjær, men ikke inkl. hjulgaffelen, som er av nylon. Veggtykkelsen varierer fra 1mm på det tynneste til 2mm på det tykkeste.Kan vel bruke de selv om de ble dobbelt så tunge som lettmetallversjonene ville blitt. Jeg lagde fjærene litt vel harde, men med tanke på hvordan jeg har landa i det siste så er det kanskje like greit.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #74
                              Har begynt å se om meg etter nytt prosjekt. Har lyst på Texan, OV-10 Bronco, Dewiotine D.520 og P-51D Mustang. Får se hva som dukker opp. Hvis Rich Uravich får lyst tilå sende internasjonalt så blir det sikkert Bronco.

                              Comment


                              • #75
                                Må vel snart anse meg for ferdig med understellet. Nedre dører glir på utsiden av øvre dører, som på originalen. Sakselinken er laget av PETG-plastik, og bare pynt, selv om den fungerer. Dreiemomentet i leggen tas opp av en stålpinne i et spor på samme side som døren er montert.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X