Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hobbyking Macchi c.205 Veltro - 1910 mm vingespenn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Testet motor ute nå. bittelitt mer effekt per kg enn P-40. Tror det blir bra. Da er den flyklar.

    Comment


    • #77
      Her er profilen sammenlignet med to forskjellige Macchi-tegninger. Den er ikke spesielt korrekt verken i silhuetten eller proporsjonene. Den ser uansett mer ut som en Macchi enn noen andre jeg har sett. Jeg la først merke til det da jeg skule tegne spinner, og måtte forstørre den i forhold til profiltegningen jeg tegnet formen over først.
      Attached Files

      Comment


      • #78
        Et deksel for å beskytte kontroller mot at servokabler subber borti eller henger seg opp. Klikkes lett på og av igjen.

        Deksler til retract-enhetene. Var litt stygt med store firkanta alufargede åpninger rundt leggene.
        Attached Files
        Last edited by tahustvedt; 02-10-16, 20:43.

        Comment


        • #79
          Håper det er like vanskelig å stable flyene inn etter flygingen.
          Attached Files

          Comment


          • #80
            Lykke til med maiden, fint i BDU i dag så jeg. Passerte over for et par timer siden 😀
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #81
              Ja det er lovende. Jeg må kjøre helt ut til midten av Senja for å fly, men værmeldingen er positiv. 3 ms vind ganske rett nedover stripa.

              Comment


              • #82
                Bilder og vidoj:
                Attached Files

                Comment


                • #83
                  Så veldig fint ut. Fornøyd med den?
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #84
                    Ja. Fløy fint, etter tidenes trimming ned og til høyre. Kunne hatt litt mer power i fart, men det løser jeg ved å lage grovere propell neste gang.
                    Last edited by tahustvedt; 03-10-16, 21:38.

                    Comment


                    • #85
                      Gratulerer med vel gjennomført modding og jomfrutur!

                      Comment


                      • #86
                        Ble gjort oppmerksom på at profilsammenligningen min var feil variant av Macchi. Jeg fant ingen høyoppløste tegninger av rett variant, men her er en lavoppløst overlay. Halen bommer maks, men ellers ok. Canopy bommer litt.
                        Attached Files

                        Comment


                        • #87
                          Grattis med vel blåst Maiden. To skikkelig flotte fly du kan være stolt av

                          Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
                          - Håvard Glad Andreassen
                          - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                          Comment


                          • #88
                            Takk. Nå prøver jeg å få tak i en CMP Zero. HK selger den fra UK-varehuset sitt, så jeg får ikke bestilt fra nettbutikken, men prater med de for å få den sendt hit.

                            Jeg har også tenkt å bytte motor på Macchien til en med bittelitt høyere KV. Det vil gi det lille ekstra uten at jeg må lage ny propell. Billige motorer fra www.aircraft-world.com nå.

                            Comment


                            • #89
                              Originally posted by tahustvedt
                              Takk. Nå prøver jeg å få tak i en CMP Zero. HK selger den fra UK-varehuset sitt, så jeg får ikke bestilt fra nettbutikken, men prater med de for å få den sendt hit.
                              Send til Sverige post restante. Vesentlig billigere frakt

                              Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
                              - Håvard Glad Andreassen
                              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                              Comment


                              • #90
                                Poste restante Kiruna er ikke lange svippen 😆
                                ____________________________
                                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                                Comment

                                Working...
                                X