Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hobbyking Macchi c.205 Veltro - 1910 mm vingespenn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hobbyking Macchi c.205 Veltro - 1910 mm vingespenn

    Jeg har bestilt en slik. Den ser helt forferdelig ut i webshop-en, men i virkeligheten så er det et ganske bra skalafly. Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking

    Her er en link til noen bilder av modellen på RCU: New HK 75" 30cc Macchi C-205 Veltro - RCU Forums


    Usikker hvordan jeg skal lakke min, men det blir kanskje nok noe lignende disse:
    Click image for larger version

Name:	Macchic205mt_asd.jpg
Views:	1
Size:	48.9 KB
ID:	638236

    Jeg bruker ikke lakksprøyte så det blir så godt jeg klarer med ristebokser.

    Jeg har allerede begynt å lage deler. Har laget noen ganske skalariktige hjul med 102 mm diameter. Kanskje jeg skal gjøre samme feil som sist og prøve å lage noen understellsdeler av Nylon. Den får selvfølgelig hjemmelaget spinner og CNC-frest propell med riktig størrelse.
    Attached Files
    Last edited by tahustvedt; 29-08-16, 13:41.

  • #2
    Her er notis fra de som står bak den opprinnelige ARF-en: 404 error

    Comment


    • #3
      Den amerikanske C.202 er ganske kul den også, men det er ikke 205. Den har litt forskjellig cowl, og annen motor,:
      Click image for larger version

Name:	Artwork-Macchi-C.202-captured-31st-Fighter-Group-Italy-0A.jpg
Views:	1
Size:	135.8 KB
ID:	615068

      Comment


      • #4
        Ser ganske mye bedre ut enn i den drakten HK leverer den i, det var en skikkelig frosk.
        Syns også det første alternativet ditt så bra ut, den har potensialer med en god del mod's.

        Står ikke noe om flyvekt, men basert på fraktvekten som står, så ser det ut til at den blir ganske heavy om de ikke har brukt mye og tung emballasje...

        Comment


        • #5
          Den skal være lett. 4,3 kg flyklar, uten fuel.

          Comment


          • #6
            Ok, ja det er jo slett ikke ille, jeg bare så forsendelsesvekta på 7,84 kg, så det er vel noen kilo i emballasje.
            Sammenlignet med ESM i samme størrelse, så er jo dette nesten en lettvekter

            Comment


            • #7
              hørtes mistenkelig lett ut. blir morro å se hvordan den er. Arti med litt andre fly enn spitfire og mustang
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                Alt under 6,5 kg er ok for denne størrelsen warbird.

                Comment


                • #9
                  Artig modell, men motoren vil vel stikke ut som en vond tann i den smale nesa ?
                  Balsa

                  Comment


                  • #10
                    Jeg flyr kun elektro. Det blir enten en Hyperion Z5025 med 200 kv eller en mindre motor med beltereduksjonsboks.

                    Comment


                    • #11
                      Ja, da slipper du det problemet
                      Balsa

                      Comment


                      • #12
                        Denne varianten har jeg sykt sansen for, men det er jo bare et fantasiskjema. Kanskje ikke så nøye når ingen kommer til å kjenne igjen flyet uansett. Hehe.
                        Click image for larger version

Name:	121_1.jpg
Views:	1
Size:	44.7 KB
ID:	615069

                        Comment


                        • #13
                          Det er nå bare et "riktig" skjema for Macchi's spør du meg

                          Click image for larger version

Name:	Artwork-Macchi-C.205-1S88SA-88-7-MM9313-Sicily-1943-0A.jpg
Views:	1
Size:	65.4 KB
ID:	615070

                          Comment


                          • #14
                            Problemet er at den er vanskelig å få fin. Særlig siden den er så stygg i utgangspunktet. Hehe

                            Taulman 910 er sterkt nok til å lage gaffel. M6 gjengestang:

                            Comment


                            • #15
                              Pakken med flyet skal ankomme i morgen i følge sporingen. I mellomtiden har jeg lagedt litt understellsdeler. Fjærleggene blir laget av aluminium. Døren er printet av nylon og skal varmes lett og formes til vingen etter hvert.

                              Det blir servofritt opprekkssystem fra Hobbyking, av den solide typen: Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking
                              Attached Files

                              Comment

                              Working...
                              X