Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ikke helt riktig konstruert ? ;-)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #2
    Kan se slik ut ja
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      Huff. Så den her om dagen og ble mektig imponert over hvordan den falt fra hverandre. Godt ingen ble skadet. Det er ganske ironisk at speaker babler om alle godkjenningene den måtte gjennom for å få fly rett før den faller fra hverandre.

      Veldig kjedelig for eieren.

      Comment


      • #4
        Litt imponerende hvor lett sideroret drar av i det han skal legge den i "knife edge" også forplanter det seg videre i senter av kroppen.
        Lars Norberg

        Comment


        • #5
          Originally posted by Lars N View Post
          Litt imponerende hvor lett sideroret drar av i det han skal legge den i "knife edge" også forplanter det seg videre i senter av kroppen.
          Enorm belastning ved "knife edge", å konstruere et fly i den størrelsen krever noe langt mere
          enn bare gode bygge kunnskaper. De burde nok laget en prototyp og testet ut før man viser
          det fram på et stevne.

          Comment


          • #6
            Tittelen på tråden stemmer jo perfekt.
            Det må ulykker/ hendelser til for å finne ut hva som sviktet, hvilke regler ble den godkjent etter, transportskade? mange spørsmål.
            Eller en glitch på siderors servo, et veldig brått fullt utslag.(tror ikke det, men på store fly er det rorbegrenser på sideror for å hindre at den blir revet av). Fins det noen byggetråder info om flyet. Om vekten er bare 100kg så er den veldig lett bygget, karbon forsterkninger?
            Så tips om dette bør inn til MI, så vi alle kan lære noe.
            Jeg gleder meg til mer informasjon i Modellfly informasjon etterhvert, burde komme en artikkel om det, håper de bygger flere
            Et bra modellfly blad som leses, gleder meg til 1.oktober så klart
            Mvh Andreas
            Stevensaero, glede i noen balsaflak.
            PCM.at mye glede i litt carbon
            Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

            Comment


            • #7
              Skulle vel ha brukt samme konstruktøren som til dette flyet ?

              Bfight 210
              De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
              De Havilland DH 2 skala 1/5,3
              Phoenix RC Club

              Comment

              Working...
              X