Announcement

Collapse
No announcement yet.

CMP 140-size P-40E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • CMP 140-size P-40E

    Gammel maskin fikk nytt liv. Jeg lakkerte denne i sommer etter at den har ligget i boden i åtte år. I kveld tok jeg første flyturen siden 2008. Det ble nesten som jomfrutur for meg siden det var nylakket og vellagret. Jeg måtte bytte begge balanserorservoene pga støy, men nå er alt ok. Skulle gjerne hatt elektrisk understell, for dette Robart 615-utstyret klarer knapt å senke hjulene i fart.

    Vingespenn: 1,85 m
    Vekt: Tja, rundt baut 6-6,5 kg.
    Attached Files
    Last edited by tahustvedt; 21-09-16, 20:02.

  • #2
    Slik så dette ut rett ut av eska. Rimelig grufullt. Jeg fløy den aldri sånn, men flytta på ting og modifiserte den i fillebiter før jeg fløy:
    Click image for larger version

Name:	Gas_P40E_140-1.jpg
Views:	1
Size:	136.8 KB
ID:	615204

    Click image for larger version

Name:	CMP_P40_140.jpg
Views:	1
Size:	283.3 KB
ID:	615203

    Comment


    • #3
      Video av dagens dårlige landinger. Skru opp lyden. Den høres overraskende bra ut i lufta:

      Comment


      • #4
        Veide flyet nå. 6280 g flyklar.

        Comment


        • #5
          Måtte bruke P-40 som oppvarming før jeg tok opp Macchien i dag:
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Monterte elektrisk understell i P-40-en i kveld. Det fungerer veldig bra. E-flite 520. Det jeg ikke liker er at leggene peker mer forover enn før. Med sluft kunne jeg vinkle retractene bakover uten at det gjorde noe at hjulene traff vingen før enden. Med elektrisk må de gå hele syklusen. Eller, jeg vet ikke om de har godt av å stange mot strømsperra hver gnag jeg tar opp hjulene.

            Den blir nok mer stabil på bakken, både fordi de peker mer fremover, men også fordi leggene havner ca 15 mm lengre frem enn før.

            EDIT. Fikk til å justere litt med skiver under fremkant av monteringsflensene. Nå er de ikke fullt så langt fremover som bildet viser.
            Attached Files
            Last edited by tahustvedt; 08-10-16, 18:37.

            Comment


            • #7
              Det nye understellet fungerer flott. Endelig slipper jeg å tenke på luftmengden, og det er mye sterkere enn det gamle, så ingen problem å senke hjulene i normal fart. Ser ikke så verst ut heller etter at jeg shimmet det.

              Jeg fløy ca åtte minutter i dag med P-40 og brukte rundt 2700 mAh av 4000 mAh. Neste år skal jeg vurdere å kjøpe flere batterier.
              Attached Files
              Last edited by tahustvedt; 10-10-16, 19:48.

              Comment


              • #8
                Vidoj:

                Comment

                Working...
                X