Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seagull 2,1m Texan ser helt fjern ut på hjemmesiden deres.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Seagull 2,1m Texan ser helt fjern ut på hjemmesiden deres.

    Hvorfor viser Seagull to forskjellige modeller av samme artikkel på hjemmesiden deres? Den ene ser helt tragisk ut, mens den andre ser ok ut. Her er siden. Hvilket bilde viser rett modell som selges i dag?
    AT6 TEXAN (.120) - SEA76 / SEA76F1, Gas Power Scale - Seagull Models

    Dette gjør at jeg ikke tør bestille.
    Last edited by tahustvedt; 25-09-16, 20:43.

  • #2
    I katalogen sin viser de kun bilde av den groteske utgaven. Jeg sendte de mail for å spørre hva de driver med.

    Det kan virke som den fine utgaven er gammel, og den stygge er ny versjon.
    Last edited by tahustvedt; 25-09-16, 20:56.

    Comment


    • #3
      hvis du søker på Seagull 2,1 m Texan på google og velger bilder. og ser på de bildene som er lagt ut av de som har flyet så gir det kanskje en pekepinn på hvordan den ser ut
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Har gjort det, men blir ikke klokere.

        Comment


        • #5
          Er jo ikke noe problem da Riv av trekket og legg på nytt eller mal om

          Denne skal få et litt mere fornuftig skjema etterhvert

          Click image for larger version

Name:	2016-09-21 16.32.51.jpg
Views:	1
Size:	315.2 KB
ID:	615213
          Last edited by Jamie; 25-09-16, 22:16.

          Comment


          • #6
            Det er ikke trekket eller fargene som er problemet. De har forandret på flere ting. Ser at fillet, vingeskjøter, cowling og understell er forskjellig.

            Comment


            • #7
              Er jo en ARF da, skal det bli riktig må du nok bygge selv

              Comment


              • #8
                Tror du misforstår problemet. De viser to forskjellige utgaver. Du har den som er finest. Den andre ser ubrukelig ut. Det er ingen grunn til at en ARF skal ha grove skalafeil.

                Comment


                • #9
                  He he Grove skalafeil er noe enkelte av disse ARF produsentene er gode til å få til

                  Comment


                  • #10
                    Ja. Det er ganske utrolig, men det har heldigvis blitt bedre med tiden (bortsett fra unntaket her). Noen merker virker som ikke bruker lett tilgjengelig dokumentasjon i det hele tatt derimot, feks noen av CY models forsøk. Phoenix er heller ikke flinke på dette.

                    Comment


                    • #11
                      I østen tegner de modellene etter hukommelsen
                      Balsa

                      Comment


                      • #12
                        Problemet til Phoenix er jo at de oppdaterer modellene sine oftere enn manualene, noe jeg fikk smertelig erfare med deres Tucano .46. Manualen viser standard hjullegger, så jeg kjøpte noen retracts fra HK, men modellen er laget for deres nye mekaniske sett som har kneledd, og dermed kan ikke rette legger brukes for da treffer ikke hjulet brønnen. Så da måtte jeg rett og slett handle nytt sett fra Towerhobbies, og det ble nesten like dyrt som modellen, som jeg kjøpte på Black Friday salg for en tusing. Takk for den Phoenix.

                        Comment


                        • #13
                          og de nye warbirdene til phoenix som elefun har fått inn ligner mistenkelig på black horse sine modeller. men det kan vel kanskje ha noe med att seagull, black horse og phoenix eies av 3 brødere som har hver sin fabrikk eller noe sånt.
                          Last edited by tyor; 26-09-16, 20:34.
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment


                          • #14
                            Har ikke fått svar fra Seagull, men jeg har lagt en tegning over noen av konkurrentenes fly for å finne alternativer. De er ganske nære skala. The World Models sin er faktisk nærmest skalaprofil. Nesa er for lang, men det er lett å fikse ved å kutte cowlingen og flytte den bakover. Top Flite sin har ok nese. Bare så vidt for lang, men canopy er altfor liten. Ignorer vingetippen og understellet. Perspektivet gjør at de ikke kan passe en tegning uten perspektiv.

                            Disse er litt små for min smak. Skulle ønske Top Flite kom ut med en giant scale Texan på 2,1-2,2 m.
                            Attached Files
                            Last edited by tahustvedt; 28-09-16, 12:50.

                            Comment


                            • #15
                              Aller mest har jeg lyst på en CMP Texan.
                              Attached Files

                              Comment

                              Working...
                              X