Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dx8, hvordan få remote til gyro?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dx8, hvordan få remote til gyro?

    Trenger to eller tre posisjonsbryter for å skifte mode på gyroen.
    Har sittet mange timer og prøvd å få dette til å virke, men har ikke sjans..
    Gyroen er en p1 fra Banggood:
    Page Not Found - Banggood.com
    Virker som en fantastisk gyro da den har "hold" funksjon og har lyst til å bestille flere da den er billig.
    Men må jo få skiten til å fungere først
    Håper noen har gode tips, det må være noe feil på innstillingene på radioen.

    Mvh Kalle

  • #2
    Hvilken kanal er det gyroen bruker til å skifte modus? Det skal jo være så enkelt som å velge en bryter til den kanalen. Og du er sikker på at du har koblet til switch kanalen? Forøvrig vil jeg i samme slengen anbefale Lemon RX sin gyromottaker, den har ikke hold, men fungerer supert, og gir mulighet for å justere gain mens du flyr.
    Last edited by Kyrre; 28-09-16, 08:50.

    Comment


    • #3
      Hei, jeg brukte flap bryteren. Fikk den til å fungere med en servo men ikke noe liv i gyro..
      Har brukt noen orange gyroer tidligere men vil gjerne ha hold funksjon nå.
      Har egentlig ikke bruk for fjernstyring av gain, synes det fungerer å prøve seg frem med manuell justering.
      Eneste grunnen til at jeg vil ha remote er for å få rett mode på gyroen, det skal gå an å bruke den uten remote også men det står ingenting om hvordan man velger gyro-mode uten switch...

      Comment


      • #4
        Vel, slik jeg skjønner manualen så må du ha en kobling til kanalen på mottakeren du vil bruke som switch. Har du koblet den til, og satt bryteren til å styre samme kanal, så bør det funke. Hvis ikke kan det jo hende at du har fått en defekt gyro.

        Comment


        • #5
          Klarer du å se om det går an å bruke gyroen uten switch? Og hvilken mode er den evt. i da?

          Comment


          • #6
            Hvis du ikke har den selv, så kan du lese manualen her, så kan du se selv.

            Comment


            • #7
              Har lest manualen ufattelig mange ganger, er en grunn til at jeg søker hjelp på nett da jeg ikke skjønner hvordan jeg skal få det til å funke.
              Men takk for svar!

              Comment


              • #8
                Jeg kan dessverre ikke hjelpe utover det som står i manualen, har null kjennskap til denne gyroen. Som sagt; det kan jo hende den er defekt, at den ikke tar imot signal på switch kanalen. Jeg har hatt samme opplevelse som deg med bla Orange mottakere med gyro, som etter mye banning og sverting, plutselig har fungert uten at jeg skjønte hvorfor.

                Comment


                • #9
                  Ja godt mulig at det er noe feil på gyroen, men har også lest at oppsett av Spektrum radioer er annerledes med tanke på remote/switch og hvilke signaler som går ut osv.
                  Det som er rart; når jeg kobler alle servosignaler fra mottaker inn på switchinngangen på gyroen, så fungerer servoene som de skal. Kan jo være feil-lodding i gyroen.

                  Comment

                  Working...
                  X