Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lite aktivitet på forumet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Personlig digger jeg alle som poster bygging av et eller annet slag. Det lages løsninger, funksjonalitet, enkle løsninger på vanskelige problemer og tips som man kan ta med seg videre, det synes jeg er veldig moro. Gjelder både flishaug og ting i kompositt. Mye å lære hele veien.
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #17
      Og kanskje sist men ikke minst så er verdien enormt stor når man driver research til ny modell eller modifisering av eksisterende modell. Lese fordeler og ulemper og vite hva man får før det er i hus
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #18
        Hei. Jeg sjekker forumet flere ganger daglig, og leser
        ALT som legges ut. Man kan lære utrolig mye her inne, også ved å lese om ting som i utgangspunktet ikke
        er "primærinteressen" min. Jeg kan selvfølgelig bli flinkere
        til å kommentere tråder og kanskje skrive litt mer selv.

        Jeg trodde Facebook bare var for Navere og folk med
        psykiske lidelser
        Mvh
        Gunnar Børseth

        I might not be very good, but I'm fun to watch.

        Comment


        • #19
          Jeg tror nok at bygge/monteringstråder på dette forumet er noe mange setter pris på, selvom ikke alle skriver noe i tråden. Som leser så foretrekker jeg så "rene" tråder som mulig, uten masse urelaterte poster. Men vi har jo "thanks" knappen, og en annen indikasjon er jo antall visninger.

          Comment


          • #20
            Forumet er vel ikke som i "glans dagene", men setter fremdeles stor pris på alle tråder. Selv om jeg ikke har bidratt med noe, og er inne hver dag uten å logge inn.
            FB har sikkert noe av skylda, men ingenting er som et forum som dette.
            All ære til alle dem som fortsatt skriver tråder om et eller annet.

            Comment


            • #21
              Tidligere la jeg ut en del bygge/monteringstråder men fikk inntrykk av at det ikke hadde noen interesse så det har jeg sluttet med.

              Comment


              • #22
                Jeg er innom forumet hver bidige dag
                Setter stor pris på byggetrådene, skal bli flinkere til å kommentere dem,
                selv om jeg sitter ganske stille i båten synes jeg det er stor stas.
                Jeg er ikke så glad i FaceBook så jeg håper det tar seg opp lit her igjen.



                Comment


                • #23
                  Hold fast ved forumet. Fb utvikler seg til en haug nisjesider ingen finner fram i til slutt ("vi som flyr skalafly 1,65-1,78m")
                  kok

                  Comment


                  • #24
                    Jeg følger med forumet hver dag og har mye utbytte av det jeg leser. Jeg er ikke flink til å kommentere. Kommer litt av at jeg ikke vil "skitne til" tråden. Men hvis man kan bruke "thanks" knappen som en "liker" knapp så får trådstarter kudos for sine innlegg og tråden blir ikke så veeldig lang
                    Stig-Arne Isaksen

                    Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                    Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                    Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                    Comment


                    • #25
                      Ikke rart det dør ut om en antar at en skitner ut en tråd med å kommentere. Kommer det ingen kommentarer er det jo ingen som gidder å legge ut noe.

                      Comment


                      • #26
                        Synes trådene skal leve og selv med litt off topic så er det jo alikevel enkelt å få essensen om det kun er det man er ute etter? Blir tråden mer off topic enn on topic så er det for mye
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • #27
                          Jeg spår en comeback på forumet / rc flyging generelt sesongen 2017

                          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by bardp View Post
                            Ikke rart det dør ut om en antar at en skitner ut en tråd med å kommentere. Kommer det ingen kommentarer er det jo ingen som gidder å legge ut noe.
                            Som en som leser slike tråder så synes jeg det er fint å slippe masse "kult, fett, bra" osv kommentarer, og ikke minst folk som svarer med sitat, slik at bildene går igjen og igjen. Det hender dog at selv jeg kommenterer noe når det virkelig fortjenes, slik som Macchi'en til thaustvedt som er en av de nyeste trådene. Vi har en thanks knapp, det duger da vel? Innspill, spørsmål og til og med tips er selvfølgelig greit, om noen skulle tro noe annet.

                            Comment


                            • #29
                              Ser ut til at det er en ond sirkel her. Ingen vil kommentere ting da trådene skal holdes rene. Det vil da si at det ender opp som en monolog og ikke en dialog. For min del så mister forumet sin verdi da det ikke er mulig å få tak på om det man gjør er interessant eller ikke, og følgelig sluttet jeg å poste (ikke at mine tråder er de mest spenstige i utgangspunktet, kan jo hende mye ligger der).

                              Meninger er alltid bra så lenge de holdes innenfor det som diskuteres, og at det sklir litt ut innimellom kan bare være morsomt (ref gamle warbirdforumet).

                              En liten ting, når man holder på med større tidkrevende prosjekter så vil det faktisk virke motiverende for den som bygger å kunne legge ut ting og få tilbakemeldinger på det som gjøres. Kommer tilbakemeldingene så er også lysten til å legge ut og faktisk bygge større enn om man sitter alene i en støvfyllt furtebu og roter med sitt. Alle prosjektene vil uansett bli gjennomført, men det er hyggelig å kunne diskutere det på veien. For jeg tror de fleste vil dele bare man opplever det som hyggelig at man gjør det

                              Comment


                              • #30
                                Som relativt fersk på denna greina av rc-verdenen syns eg personlig at Facebook blir forferdelig rotete. Litt av grunnen nevnes tidlegar i tråden, SPESIALISERING... Personlig kombinerer eg seilfly og liten cub og kjem til å fortsette med det framover. Blanding av postar og litt slingring på trådene er bare bra syns eg. Dette er det VELDIG lite av på FB.
                                Kjære Godseigar, eg tar spøken men la oss si det sånn at navere og folk med psykiske lidelsar er òg her på forumet
                                Spøk til side. Her kjæm det geniale for sånne som meg; eg har epilepsi og har ikkje bil, dette setter begrensningar på størrelse spesielt, derimot gjer dette at eg kan ha fleire relativt små lette fly som tåle ein trøkk og som kan bli ma på fjellturan mine. Mangle bare ein liten glider på ca 65 cm i vingespenn (har kropp).
                                Idag blir det flyging litt på ettermiddagen. Seilflyet som var ein motorglider har blitt fratatt motoren og no ska snuten veies opp med blylodd... Takk til eit hjelpsomt og inspirerende forum...

                                Originally posted by Godseieren View Post
                                Hei. Jeg sjekker forumet flere ganger daglig, og leser
                                ALT som legges ut. Man kan lære utrolig mye her inne, også ved å lese om ting som i utgangspunktet ikke
                                er "primærinteressen" min. Jeg kan selvfølgelig bli flinkere
                                til å kommentere tråder og kanskje skrive litt mer selv.

                                Jeg trodde Facebook bare var for Navere og folk med
                                psykiske lidelser

                                Comment

                                Working...
                                X