Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lite aktivitet på forumet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Som Jamie skriver, det gamle warbirdforumet var det masse avsporing og artige diskusjoner, men vi fikk styrt det inn på topic igjen. Savner den tiden
    Balsa

    Comment


    • #32
      Hei, jeg er også inne flere ganger daglig i håp om at noen har skrevet noe siden sist.
      for min del så liker jeg å legge ut litt om hva jeg driver med, men er ikke så flink til å komentere andre sine tråder, JEG SKAL SKJERPE MEG.
      Legg gjerne ut mer om Tiger Moth'n også

      Comment


      • #33
        [QUOTE=Jamie;398147]Tiger Moth er riktig Tom, 1/4 skala. 220cm vingespenn, duktrukket, flying wires og rimelig bra outline

        Hva som skal til for å poste, der kan jeg bare uttale meg for min egen del. Men noe som antyder at det man gjør har noen interesse for noen å følge med på. Må ikke være masse godord og denslags, men en indikasjon på at det man holder på med faktisk interesserer noen. Man bruker jo faktisk litt tid på å ta bilder og skrive innlegg, så noen form for tilbakemelding er jo bra for motivasjonen for å fortsette [/QUOTE


        Det er kjempe bra for motivasjonen, men jeg gjør det også litt i håp om at noen blir fristet til å legge ut hva de driver med.

        Comment


        • #34
          Nå tar det jo helt av her, viser bare at mange kan bidra med gode innlegg og kommentarer.
          Bjørn: kom på banen, disse fb greiene er ikke bra for oss balsapussere.

          Er snart igang med Storch-tråd og en liten infotråd om Ziroli spirit of saint louis med moki 150 ( kjøpt ferdig bygget )

          Viggo

          Comment


          • #35
            Er ikke noen stor bidragsyter, men om det er interesse så kan jeg lage en egen liten tråd for en Panther Autogyro trainer som jeg holder på å skjære ut deler til nå. Jobber i slow motion med den og er snart ferdig med alle delene til kroppen og rotormasta. Har igjen å skjære ut for selve rotorhodet med tilt, rotorbladene og hjulkåpene. Setter alltid pris på kommentarer og forsøker å svare på spørsmål når disse kommer. Spørsmålene beriker innholdet i trådene, da den som bygger ikke alltid tenker på å beskrive alt.

            Click image for larger version

Name:	panther580.jpg
Views:	3
Size:	24.0 KB
ID:	615309

            For undertegnedes del så fases antagelig modellflysporten noe ut 2017 og utover. Oppfyller en stor drøm jeg har om å bli paragliderpilot istedet

            Comment


            • #36
              Hmmmm... Det er mulighet for å legge inn "spoiler"-funksjon.. Altså at en innlegg
              ikke vises før man trykker på det... Kunne kanskje vært brukt?

              [SPOILER]
              Her kan man sette inn sidevis med tullball som ikke vises annet enn med en linje som sier "spoiler alert".
              [/SPOILER]

              men blir det brukt?
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #37
                Hvis man ønsker rene byggelogger uten alt for mye annet så kan man lage en kommentartråd hvor diskusjonen taes og så får man i pose og sekk
                ---------------------------------------------------------------
                Spectrum DX6i
                Med propellen på toppen: mcpx, mqx, JR Forza 450, T-Rex 150
                Med propellen i front: Blue Phoenix elektrifisert R.I.P, Multiplex Easystar II

                Comment


                • #38
                  Det finnes mange bedre forum enn MFN for min del!
                  Her er det stort sett "forgubbing" for å sette det "litt" på spissen ...

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Ofly61 View Post
                    Det finnes mange bedre forum enn MFN for min del!
                    Her er det stort sett "forgubbing" for å sette det "litt" på spissen ...
                    Kunne jo vært greit å utdype hva du legger i det da... Men hvis du tenker på gjennomsnittsalderen
                    så er nok den relativt høy ja. Men er det så mye "ungdom" som er ute å flyr da?
                    Tom I. Arntsen

                    Comment


                    • #40
                      Det er jo ikke mye rekruttering blant de unge. I klubben vår stiger snittalderen med 1 år hvert år
                      Balsa

                      Comment


                      • #41
                        Det virker som om mye ungdom heller velger å fly multikoptere/droner.

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by Ofly61 View Post
                          Det finnes mange bedre forum enn MFN for min del!
                          Her er det stort sett "forgubbing" for å sette det "litt" på spissen ...
                          Fordi man flyr det man flyr eller?
                          Forresten veldig sympatisk og motiverende utsagn!
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by Wulf View Post
                            Det er jo ikke mye rekruttering blant de unge. I klubben vår stiger snittalderen med 1 år hvert år
                            Det er gjenkjennbart desverre, de nye som kommer til hos oss også er som regel godt voksne.
                            Var mye større spredning i alder på 80 og 90-tallet.
                            Hobbyen var definitivt ikke noe billigere den gangen, så hvorfor det har blitt slik aner jeg ikke.
                            Har dog en mistanke om at den digitale verden har beslaglagt litt for mye av fritiden til ungdommen.

                            Nå skal det kanskje sies at man kunne vel vært flinkere til å markedsføre seg og gjort tiltak for å dra med seg ungdommen. Men da må man være villig til å bruke av sin egen tid til hjelp og opplæring også.

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by affa View Post
                              .
                              .
                              Forresten veldig sympatisk og motiverende utsagn!
                              Litt på spissen utsagn drar kanskje igang debatter noe MFN trenger.

                              At enkelte ikke greier å ha et litt større perspektiv på saker og ting
                              er jo bare et bevis på nettopp det jeg påpeker FORGUBBING ...

                              Comment


                              • #45
                                Hva legger du egentlig i større perspektiv ? Forklar...
                                Balsa

                                Comment

                                Working...
                                X