Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lite aktivitet på forumet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by Ofly61 View Post
    Litt på spissen utsagn drar kanskje igang debatter noe MFN trenger.

    At enkelte ikke greier å ha et litt større perspektiv på saker og ting
    er jo bare et bevis på nettopp det jeg påpeker FORGUBBING ...
    Kjør på, jeg er ikke hårsår men greit å vite hva man mener og ikke bare hinte. Kom med konkrete eksempler
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #47
      Naa er det vel bare slik at vi som liker dette forumet stoetter opp om det og bruker det. De som mener det er lite relevant lar det vaere. Samtidig er det natulig paa et slikt forum aa tipse hverandre om andre, og kanskje bedre, nettsteder som kan vaere av interesse.
      kok

      Comment


      • #48
        Ikke om forumet, men om rekruttering generelt. Cirrus har en fin stripe, men det er langt å kjøre dit. Og når du tar med familien og en drone følte jeg meg litt "uglesett". Drone OG barn????

        Har skal vi fly våre flott carbon-seilfly i fred! Og jeg har meldt meg ut for lenge siden.... og mine barn kommer nok ikke til å begynne med modellfy dessverre. Mulig andre klubber er bedre.

        Comment


        • #49
          Interessant å observere at en tråd som ikke handler om fly på noen måte skapte det største engasjementet her på lenge

          Kan man da konkludere med at folk leser men finner det generelle innholdet lite spennende? Eller tar jeg feil der??

          Som en sammenligning så kan det nevnes at jeg la ut noen byggebilder på FB for 20 minutter siden, og reaksjonene kom umiddelbart..... (sorry Tom, men sånn er det desverre). Spørsmål om skala, motor osv... Blir ikke byggetråd men er alltid hyggelig å kommunisere med likesinnede om det man holder på med

          Comment


          • #50
            Tror du tar helt feil i avsnitt to. Tror mange ser og koser seg men personlig synes jeg da å fylle en tråd med "kbsllbrs", "fibt" etc i Facebook stil bare er klønete. Men thanks knappen er der og bør kanskje brukes. Er jo Facebook bruker selv men til modellfly og tråder jeg oppretter eller deltar i er først og fremst for å etterlate informasjon og dokumentasjon til andre brukere eller nysgjerrige som liker eller ønsker seg modellen og ikke for meg personlig i reklameform
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #51
              Originally posted by Ofly61 View Post
              Det finnes mange bedre forum enn MFN for min del!
              Her er det stort sett "forgubbing" for å sette det "litt" på spissen ...
              Kunne jo vært greit med info og avklaring på hva du mener når du trer inn i en tråd som en bombastisk sjel
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #52
                Klart det gir inspirasjon å få mange tilbakemeldinger Alf. Hvertfall for de som bygger selv fra bunnen av og ikke bare monterer ARFer
                Balsa

                Comment


                • #53
                  Har ingen problemer med å skjønne det, men hvor mye skal man få og fra hvem? Hyggelig at folk setter pris på det men er vel en annen grunn til at man bygger?
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #54
                    Jeg bygger fordi det ikke finnes noen 1/9 skala ARF av Junkers290. Ett nødvendig onde
                    Balsa

                    Comment


                    • #55
                      Og så lenge man ser folk følger noe med så er jeg happy men det må jo hver enkelt føle det de vil. Det som jeg synes er rart er at det viktigste er like i forhold til å se at tråden settes pris på av folk i hobbyen og ikke likes fra kreti og pleti
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment


                      • #56
                        Enig med deg Alf

                        Legger selv ut noen "milestones" på fb, og får mange "likes" på det, men skal vi ha byggetråder må da alle være enige om at fb er ubrukelig, både mor og kjerring "liker" på facebook, men de aner lite om hva jeg driver med. ( det blir jo mye: hvor stort, høyt, fort osv det spørres om )


                        Etter 2-3-4-5 timers byggekveld, går det vel ann å bruke 1 minutt ekstra og poste 2 steder f.ex. om man er blitt like fb-hekta som kidsa.

                        Comment


                        • #57
                          Her er vi på hver vår planet Alf, men det er jo sånn det skal være. Meningsutvekslinger er alltid bra

                          Hvorfor man bygger er jo (i det minste burde være) innlysende. Det gir noe i form av en glede av å skape noe fra en flat todimensjonal tegning og en haug med balsaflak, opp til noe som blir en tredimensjonal dings man kan fly med. Glede og tilfredstillelse er vel greia her.
                          Å lage lange detaljerte byggetråder gir ikke noe annet enn ekstrajobb, så motivasjonen (for å poste) uteblir når det tilsynelatende ikke har noen interesse for andre enn en selv

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by Jamie View Post
                            Her er vi på hver vår planet Alf, men det er jo sånn det skal være. Meningsutvekslinger er alltid bra

                            Hvorfor man bygger er jo (i det minste burde være) innlysende. Det gir noe i form av en glede av å skape noe fra en flat todimensjonal tegning og en haug med balsaflak, opp til noe som blir en tredimensjonal dings man kan fly med. Glede og tilfredstillelse er vel greia her.
                            Å lage lange detaljerte byggetråder gir ikke noe annet enn ekstrajobb, så motivasjonen (for å poste) uteblir når det tilsynelatende ikke har noen interesse for andre enn en selv
                            Tror vi er på helt lik planet Bjørn. Når jeg sa bygger så er det ikke arf, plast, flis eller sånn. Det er bygging i meningen at jeg bygger fly for mine behov og gleder og du bygger for dine behov og gleder. Men at man ikke bygger og poster egentlig for alle men for megselv og de som liker hobbyen
                            ____________________________
                            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                            Comment


                            • #59
                              Ett forum er jo hvor man diskuterer ting. Ikke kjører en monolog som ofte skjer her har jeg sett Selv titter og skriver jeg bare på tråder med modeller eller motorer som interesserer meg, så jeg skal innrømme at jeg ikke er den største bidragsyteren der
                              Balsa

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by Jamie View Post

                                Hvorfor man bygger er jo (i det minste burde være) innlysende. Det gir noe i form av en glede av å skape noe fra en flat todimensjonal tegning og en haug med balsaflak, opp til noe som blir en tredimensjonal dings man kan fly med. Glede og tilfredstillelse er vel greia her.
                                Å lage lange detaljerte byggetråder gir ikke noe annet enn ekstrajobb, så motivasjonen (for å poste) uteblir når det tilsynelatende ikke har noen interesse for andre enn en selv
                                Nå er du jo bare tunghørt Bjørn, du har selv tråder med over 30000 visninger her på mfn, en cub tråd har over 40000, min vulcantråd har over 10000 og den er "smal", anse visninger som likes, det er vel ingen som ikke leser tråder de ihvertfall ikke er litt intressert i.

                                Comment

                                Working...
                                X