Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lite aktivitet på forumet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lite aktivitet på forumet.

    Det er ikke mye aktivitet på forumet. Er det ingen som driver med modellfly lenger? Hvor er folk? Facebook? Facebook er ikke spesielt egnet for å dele ideer og lagre byggeblogger.

  • #2
    Enig med deg i at forum er bedre egnet enn Facebook til å lage bygge-tråder og generelt kunne flette bilder og tekst.
    Noe som er helt umulig på Facebook, der alt bare blir en mølje hver for seg.

    Generelt er det vel sånn at aktiviteten her er høyere på vinteren enn i sommerhalvåret mener jeg å ha sett før også.
    Folk bruker kanskje mest mulig tid på å fly i sommerhalvåret, mens vinter er tid for nye prosjekter, modifikasjoner, service og vedlikehold på det man har.
    Men jeg har registrert at det er mindre bilder og video av flyging enn det var tidligere, hvorfor vet jeg ikke - men det tar jo litt tid om man skal poste flere steder. Som f. eks. klubbens websider eller facebook grupper.

    Comment


    • #3
      Regner med at de fleste medlemmene her også er på FB, så da blir det dobbelt opp. Men er enig at det blir veldig rotete på Facebook
      Balsa

      Comment


      • #4
        Postes det på FB? da går jeg glipp av mye i tilfelle. Takker trådstarter for mange fine bilder. For se når høstmørket kommer og kajakken er i garasjen.
        Mvh Andreas
        Stevensaero, glede i noen balsaflak.
        PCM.at mye glede i litt carbon
        Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

        Comment


        • #5
          Dessverre er det ganske dødt i Oslo-området. Ingen flyplasser i nærheten, og når en må kjøre langt med bil blir det en forgubbing og mindre aktivitet.

          Comment


          • #6
            Sluttet å poste da mine byggetråder ikke hadde interesse for andre enn meg selv... Ingen interesse for såkalte flisebygg etter tegning/shortkit/kit ble min opplevelse etterhvert. Savner det å legge ut ting/se på andres og ha en saklig, uformell og humoristisk diskusjon om løsninger, problemer, gode ideer, dårlige ideer.. kort sagt det meste om bygging.

            Legger jeg ut noe med balsastøv på tryneboka så kommer det alltid masse respons i form av hyggelige kommentarer og spørsmål. Men byggetråder funker ikke der, når noe er lagt ut så synes det den dagen og så er det borte i den store jungelen av oppdateringer om ting man ikke ville tro osv...

            Slike ting som under er mangelvare om dagen... Og at det bygges er jeg rimelig sikker på
            Click image for larger version

Name:	2016-09-10 13.33.25.jpg
Views:	1
Size:	286.7 KB
ID:	615283

            Click image for larger version

Name:	2016-09-11 13.03.52.jpg
Views:	1
Size:	249.8 KB
ID:	615284

            Click image for larger version

Name:	2016-02-14 19.03.25.jpg
Views:	1
Size:	313.9 KB
ID:	615285

            Click image for larger version

Name:	2016-02-21 14.11.48.jpg
Views:	1
Size:	232.9 KB
ID:	615286
            Last edited by Jamie; 08-10-16, 21:18.

            Comment


            • #7
              Ingen hemmelighet at statistikken for forumer (ikke bare MFN) viser røde tall dessverre...
              Men så er det egentlig veldig enkelt også. Vil man ha et dedikert fora, så er det opp
              til brukeren om vi har det eller ei. Det er svært lite jeg kan gjøre for å påvirke, annet
              enn å tilrettelegge for bruken. Dette blir også vanskelig så lenge man ikke får noen
              meninger å jobbe med.

              Vedr. byggetråder ala. Jamie's så vet alle hva jeg synes om bygging, men det vil ikke
              dermed si at jeg ikke kan like at andre gjør det. Jeg kan ikke fatte og begripe
              at det går an å lage fly av fyrstikker og opptenningsved og velger derfor
              også avstå fra å kommentere. Og der er nok mye av "problemet" også.

              Tror lista for å skrive noe her er skyhøy i forhold til f.eks FB.
              Mange føler de ødelegger tråden hvis de skriver feil/for mye/spør osv.
              men det tror jeg vi bør få en slutt på.

              Hvis alle tar i et tak og profilerer forumet og avstår fra å skrive for mye på FB
              så er det håp... Skal man skrive på FB, så kan man jo heller poste link til tråden her.

              Uansett er jeg inhabil, så ... jaja. Fortsatt god helg

              (Edit: Det er vel en smekker Tiger Moth under produksjon? Hvor stor?)
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #8
                Skriver jo litt men ikke veldig mye og kommenterer ille allverdens mye heller men det betyr jo ikke at jeg ser og koser meg med trådene. Men hva skal til for byggerene skal poste? Skryt? Løsningsdiskusjon? Eller annet?
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #9
                  Jeg skriver ikke mye, men følger utrolig mye med på byggetråder her på forumet. Så bare kom med mange byggetråder.
                  For øvrig et flott forum dette

                  Comment


                  • #10
                    Tiger Moth er riktig Tom, 1/4 skala. 220cm vingespenn, duktrukket, flying wires og rimelig bra outline

                    Hva som skal til for å poste, der kan jeg bare uttale meg for min egen del. Men noe som antyder at det man gjør har noen interesse for noen å følge med på. Må ikke være masse godord og denslags, men en indikasjon på at det man holder på med faktisk interesserer noen. Man bruker jo faktisk litt tid på å ta bilder og skrive innlegg, så noen form for tilbakemelding er jo bra for motivasjonen for å fortsette

                    Comment


                    • #11
                      Hei. Jeg skriver heller ikke mye, men følger med på alle byggetrådene her. Er innom hver kveld og leser og lærer

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Jamie View Post
                        Hva som skal til for å poste, der kan jeg bare uttale meg for min egen del. Men noe som antyder at det man gjør har noen interesse for noen å følge med på. Må ikke være masse godord og denslags, men en indikasjon på at det man holder på med faktisk interesserer noen. Man bruker jo faktisk litt tid på å ta bilder og skrive innlegg, så noen form for tilbakemelding er jo bra for motivasjonen for å fortsette
                        Støtter denne.
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #13
                          Jeg er av eller på. Når jeg er aktiv i hobbyen så er det bånn gass med bilder og innlegg, uansett om noen kommenterer. Hehe

                          Comment


                          • #14
                            Syns byggetråder er god lesing, enten det er fra scratch etter tegning, kit eller til og med montering og modifikasjon av ARF'r.
                            Er imponert over hvor mye tid enkelte legger ned i det, og noen er i tillegg flinke til å ta bilder å poste under veis som tar en del tid i tillegg. For egen del går det i ARF'r pga. tid, blir jo som regel noe modifikasjoner og forbedringer på de også, men jeg føler at det kanskje ikke er like spennende for andre her. Derfor blir det en noe posting på klubbens sider, men bruker MFN til å tilegne meg kunnskap og koser meg med innholdet her daglig.

                            I tillegg er det alltid svar å få her om det er ting man er usikker på osv. Sjekker også modellsalg jevnlig, og har kjøpt flere fly og bensinmotorer gjennom det, noe som har fungert strålende!
                            Takk for jobben du gjør med å drifte dette Tom, og til alle som bidrar med innlegg!

                            Jamie, for all del lag byggetråder, tror mange leser og liker det! Selv om folk ikke nødvendigvis kommenterer osv. så er det lov å bruke "thanks" knappen, det var vel derfor den kom tilbake igjen etter en periode uten.
                            Nettopp fordi at man kan vise at man har lest og likte det som ble postet, uten å nødvendigvis skrive noe....
                            Last edited by SmurfAir; 09-10-16, 00:02.

                            Comment


                            • #15
                              Kanskje "thanks" bare bør endres til "liker", synes også at byggetråder bør være på forum, bryr meg ikke så mye om det blir lite kommentarer på innlegg med "vanlig" progresjon, de som er intressert følger uansett med.

                              Comment

                              Working...
                              X