Announcement

Collapse
No announcement yet.

ESM F4 Corsair

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Fiffi med den lille servoen.......
    John Arne Sagøy
    Scale Warbirds of Norway
    Trønderbataljonen
    www.scalewarbird.org
    No guts, no glory

    Comment


    • #32
      Men holder det under røffe forhold på østfronten ?
      Balsa

      Comment


      • #33
        Det er en metallgirservo. Jeg bruker samme på neseleggen ti min ESM Tigercat. Det går an å sette på feks en HS-225MG om man vil ha noe sterkere.

        Med tanke på at Robarts plasthalehjulopptrekk har holdt på min P-40 i alle år så tror jeg det går bra.

        Comment


        • #34
          Litt tid har gått... Ble skjult overføring til sideror da jeg var redd for reaksjoner fra skalapolitiet i Kongsberg Fikk endelig on-board glødinga til å virke og, så nå drar det seg til.
          Click image for larger version

Name:	20170115_203102.jpg
Views:	1
Size:	115.8 KB
ID:	615866Click image for larger version

Name:	20170115_205909.jpg
Views:	1
Size:	114.2 KB
ID:	615867Click image for larger version

Name:	20170115_205919.jpg
Views:	1
Size:	113.8 KB
ID:	615868Click image for larger version

Name:	20170115_210650.jpg
Views:	1
Size:	175.2 KB
ID:	615869Click image for larger version

Name:	20170115_210755.jpg
Views:	1
Size:	94.2 KB
ID:	615870
          Balsa

          Comment


          • #35
            Jeg ser du har tredd høyderorwirene rett gjennom høyderorarmene. Jeg var redd det ville slite wirene på min P-51, da det gnisser konstant under bevegelse av høyderoret, så jeg terminerte wirene i cleviser slik at det er clevispinnen som går i hullet på armene. Har hørt at disse ESM-wirene har røket for noen, og jeg mistenker at dette er grunnen til det.
            Attached Files

            Comment


            • #36
              Har hørt om det på noen forum, men har ikke hatt noe problem med det tidligere. Det er såpass liten bevegelse at jeg tror det går greit. BTW snappet en wire på halehjulet en gang, men det er fordi jeg hadde fått en knekk på wiren og det tåler de ikke. Den er dobbel, så tror det går greit. Halehjulet har en wire av ett annet fabrikat.
              Balsa

              Comment


              • #37
                Mottok ett par Lado fra Eureka Rc i dag. De er en del lavere enn ESM understellet, så nå skal det gå an å få på dørene foran på leggen,

                Click image for larger version

Name:	20170221_222156.jpg
Views:	1
Size:	164.4 KB
ID:	616080
                Balsa

                Comment


                • #38
                  Hvor ligger rotasjonen på dette understellet ? ( skjult i huset, som på Robart ?)
                  __________________________________________________ ___
                  Jørn Kaasbøll
                  Scale Warbirds of Norway

                  Comment


                  • #39
                    Jepp. Du ser såvidt tannhjula. Her er test av understell og motor




                    Balsa

                    Comment


                    • #40
                      Flotte greier. Man kan si mye om ESM-modeller, men de lager pene fly.

                      De hjula til ESM er veldig tunge. Lettere hjul reduserer CG-endringen ved opptrekk. Jeg har en del slike hjul liggende nå etter at jeg har bytte ut.

                      Comment


                      • #41
                        De ser ikke særlig bra ut heller Tenkte å handle Robart hjul.
                        Balsa

                        Comment


                        • #42
                          Jeg syns de er ganske fine. De har bra skalalikhet i omriss sammenlignet med det meste annet.

                          Comment


                          • #43
                            Da er endelig Kårsen hatt sin Jomfrutur. Fløy som på skinner og landet i gangfart. Dessverre ingen video

                            Click image for larger version

Name:	IMG_1885.jpg
Views:	1
Size:	68.7 KB
ID:	616464
                            Balsa

                            Comment


                            • #44
                              Gratulerer med vellykket! Nydelig bilde

                              Synd det ser ut til å ha stoppet opp litt med importen av ESM hos Norske forhandlere, de som selges er av det samme "gamle" lageret rundt om ser det ut som. De mest populære er det tomt for og har vært det lenge
                              Det er flotte modeller, ingen tvil om det selv om de (som det meste annet) kan ha sine forbedringspotensialer på enkelte ting.

                              Comment


                              • #45
                                Jeg må si at de var ledende når det gjaldt å komme med spennende modeller. Dessverre ser det ut som om det har stoppet opp litt. Uansett: Corsairen er ett flott sett og flyr perfekt. Beste fra ESM jeg har hatt
                                Balsa

                                Comment

                                Working...
                                X