Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skal jeg begynne med turbin, isåfall hva må jeg tenke på osv?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by P-51D_OLD_CROW View Post
    Det er en 1.generasjon F-16 fra Skymaster. Kjøpte den brukt av Mr F-16 himself(Tor Christensen). Ligger noen videoer av den da han hadde den på YouTube. Søk på "Icepilot".
    Jeg håper på å få tatt maiden på Eggemoen neste år.
    Har aldri laget byggetråd før. Har sine grunner da tråden nå ville vært 4år gammel!!
    Jeg har en mer enn ti år gammel byggetråd som jeg fortsatt poster i.

    Comment


    • #17
      Originally posted by P-51D_OLD_CROW View Post
      Har aldri laget byggetråd før. Har sine grunner da tråden nå ville vært 4år gammel!!
      Det er jo nettopp det som er genialt med forum man finner tilbake til... Du hadde hatt 4 år med historie
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #18
        Originally posted by P-51D_OLD_CROW View Post
        Det er en 1.generasjon F-16 fra Skymaster. Kjøpte den brukt av Mr F-16 himself(Tor Christensen). Ligger noen videoer av den da han hadde den på YouTube. Søk på "Icepilot".
        Jeg håper på å få tatt maiden på Eggemoen neste år.
        Har aldri laget byggetråd før. Har sine grunner da tråden nå ville vært 4år gammel!!
        Hva med å starte, lite turbin bygegtrådwr her😉

        Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
        Lars Norberg

        Comment


        • #19
          Denne er vel grei pris kanskje. Click image for larger version

Name:	IMG_0703.jpg
Views:	1
Size:	53.2 KB
ID:	615315
          Har ikke noe greie på jet men tanken har vært innom flere ganger i det siste så får se løpe av vinteren.
          ​​​Kim-Arne

          Comment


          • #20
            Originally posted by coolpex View Post
            Denne er vel grei pris kanskje. [ATTACH=CONFIG]86115[/ATTACH]
            Har ikke noe greie på jet men tanken har vært innom flere ganger i det siste så får se løpe av vinteren.
            Stod ikke mye om modellen, men med utgangspunkt i at den har en P60 som kilde er den nok ikke så stor. Ønsker nok heller en Eurosport størrelse når det først blir jet.

            Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
            Lars Norberg

            Comment


            • #21
              Det er alltid litt rart at man ikke oppgir noen som helst merkenavn eller spesifikasjoner når man prøver å selge noe på nett.

              Comment


              • #22
                Så kommentar i annonsen senere at den var litt liten. Ca 1mtr i vs å 1,35 lang. Har du sjekket den eurosport som er på modellsalg i Skien? 21kg turbin så den er nok mer passende størrelse.
                ​​​Kim-Arne

                Comment


                • #23
                  Originally posted by coolpex View Post
                  Så kommentar i annonsen senere at den var litt liten. Ca 1mtr i vs å 1,35 lang. Har du sjekket den eurosport som er på modellsalg i Skien? 21kg turbin så den er nok mer passende størrelse.
                  Etter å ha snakket med litt folk så virker det som om Eurosport er en flott "allround" modell så blir muligens at jeg sjekker ut denne. Så om det skulle være noen andre som har en Eurosport liggende så seng meg en PM
                  Lars Norberg

                  Comment


                  • #24
                    Da har jeg fått en CARF Eurosport i hus Modellen trenger noe småfiks og endring på layout slik at jeg får den slik jeg ønsker men dette blir moro. Den mangler blant annet ductingen fra innsug til turbin, ikke et must, men noe jeg ønsker

                    Modellen ble kjøpt uten turbin for å lette presset på hobbybudsjettet og lure seg selv litt. Så får begynne å snuselitt rundt etter dette. Forrige eier har flydd den med 22 kilos ATJ, men dette var nok ganske overkill. Hva anbefales, jeg tenker mellom 16-18 kilo.
                    Lars Norberg

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Lars N View Post
                      Da har jeg fått en CARF Eurosport i hus Modellen trenger noe småfiks og endring på layout slik at jeg får den slik jeg ønsker men dette blir moro. Den mangler blant annet ductingen fra innsug til turbin, ikke et must, men noe jeg ønsker

                      Modellen ble kjøpt uten turbin for å lette presset på hobbybudsjettet og lure seg selv litt. Så får begynne å snuselitt rundt etter dette. Forrige eier har flydd den med 22 kilos ATJ, men dette var nok ganske overkill. Hva anbefales, jeg tenker mellom 16-18 kilo.
                      Gratulerer med jet! Flott maskin! Den hadde det sikkert hyggelig sammen med mustangen min bak i bilen din,hehe! Jeg ville gått for en 18kg turbin i Eurosporten. Skal selv ha 22kg i min F-16,men så liker jeg å ha ekstra power i bakhånd
                      Stig-Arne Isaksen

                      Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                      Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                      Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                      Comment


                      • #26
                        Click image for larger version

Name:	2016-11-08 20.00.16.jpg
Views:	2
Size:	169.0 KB
ID:	615545

                        Da er man i gang, litt skal fikses på modellen før den er klar for å få på plass turbin. Har lyst på ordentlig ducting på innsuget så må få bestilt opp dette så blir det å gå over oppsettet og få sin egen stil på ting.

                        Har noen spørsmål som jeg trenger litt tips på:

                        1. Den har noen små transportskader ved nesen hvor lakken har krakkelert litt, er det noen som har testet å flikk med CARF sin 2-komponentmaling? Tenkte å bestille lit lakk når jeg bestiller ductingen og bruke liten airbrush.
                        2. CO2 brannslukker, dette er vel lurt å ha. Hvor kjøper man dette, er det noe spesielt jeg burde tenke på?
                        3. Fyllesystem, noen anbefalinger. Hvor mange liter burde man ha for en dag på stripa?
                        Lars Norberg

                        Comment


                        • #27
                          Hei, fin tråd, og fint fly. Gratulerer!

                          Er i samme situasjon som deg, nybegynner på jet, og det leses forumtråder og googles flittig for å få svar på ting.

                          Jeg leter også etter svar på dine spørsmål 2 og 3
                          Audun

                          Comment


                          • #28
                            [QUOTE=Lars N;398903]Click image for larger version

Name:	2016-11-08 20.00.16.jpg
Views:	2
Size:	169.0 KB
ID:	615545

                            Da er man i gang, litt skal fikses på modellen før den er klar for å få på plass turbin. Har lyst på ordentlig ducting på innsuget så må få bestilt opp dette så blir det å gå over oppsettet og få sin egen stil på ting.

                            Har noen spørsmål som jeg trenger litt tips på:

                            1. Den har noen små transportskader ved nesen hvor lakken har krakkelert litt, er det noen som har testet å flikk med CARF sin 2-komponentmaling? Tenkte å bestille lit lakk når jeg bestiller ductingen og bruke liten airbrush.
                            2. CO2 brannslukker, dette er vel lurt å ha. Hvor kjøper man dette, er det noe spesielt jeg burde tenke på?
                            3. Fyllesystem, noen anbefalinger. Hvor mange liter burde man ha for en dag på stripa?[/QUOTE

                            1. Lakken er fin å jobbe med, puss, sparkle/lime puss sparkle puss puss puss lakk.
                            2. sjekk med ditt forsikringsselskap, jeg kjøpte via If, ca 1200,- levert med post.
                            3. Jersey er fint, men du kan også enkelt lage noe selv, pass på gode filter, de fleste har vel ett par 20 liters kanner, for min del holder 20 liter mer enn nok for en dag.

                            Comment


                            • #29
                              Co2 apparat kan kjøpes på Noha Forus. Brannslokkere - NOHA Norway
                              Fyllestasjon lager du selv av 20liter Biltema dunk og fuelpumpe fra Elefun. Sullivan 12V diesel/røykolje-pumpe S754
                              Alt kommer ned....

                              Comment


                              • #30
                                Jeg kjøpte CO2 apparat på Lillestrøm. Husker ikke i farta hva butikken het,men tror de er billigst i Norge. Kosta 875,- for en 2kg. 5kg kosta rundt tusenlappen.
                                Jeg bygde fuelstation selv med spylerpumpe fra biltema. Hele greia kom på under tusenlappen. ��
                                Stig-Arne Isaksen

                                Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                                Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                                Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                                Comment

                                Working...
                                X