Announcement

Collapse
No announcement yet.

Esm p-51d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hva slags materiale har du printet dette i? antar det er en eller annen form for plast dette også, og blir litt stivt?
    Det gjør jo uansett ikke noe på et halehjul, i hvert fall ikke på gress....

    Comment


    • #17
      Felgen er printet i PLA, mens dekket er printet i gummi: 3DNet TPU 1.75
      Last edited by tahustvedt; 16-10-16, 20:32.

      Comment


      • #18
        Var ikke klar over at det fantes 3D-printere som taklet gummi. Syns det er helt rått hva du klarer å lage av deler med printing og fresing i ulike materialer.

        Comment


        • #19
          Denne er mye for pengene, og kan printe både gummi, plast og nylon. Krever dog at man har litt teknisk innsikt, men det har vel alle som bygger fly: 404 Side ikke funnet

          Comment


          • #20
            I dag kom flyet levert på døra. Det er bra ut foreløpig. Har ikke fått sjekket at alt er rett enda. Halehjulopptrekket er også ferdig laget.
            Attached Files

            Comment


            • #21
              Dette ser jo bra ut! Er det sliding canopy på den, eller er den fastlimt?
              Ser jo både solid og fint ut den halehjuls-retracten!

              Comment


              • #22
                Jeg kommer til å lage canopyen sånn at den kan åpnes bakover. Tenkte ha en spak i cockpit for å åpne en luke på cowlingen for å komme til batteriene.

                ESM lager fine fly, men de har alltid noen rare ting ved seg. Her har jeg tegnet omrisset til halehjuldørene slik de skal være for å være skalariktige, og dere ser jo hvor ESM har valgt å plassere luka. Jeg har målt på nedskalerte tegninger for å treffe. Det er heldigvis ganske så flate hjuldører her så det er ikke noe problem i praksis. OM man velger å bruke det faste halehjulet som følger med så havner hjulet på nesten riktig plass, men med opptrekkbart så må man kutte i stykker hele det tykke spantet inni der.

                Moddingen begynner nå.
                Attached Files

                Comment


                • #23
                  De fleste støpte ARF bommer alltid på noe og det forundrer meg. Når man først legger ned så mye jobb kan man da ikke legge på de 10% extra og få det ordentlig?
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #24
                    Meg må endre på halunderstellet. Har tegnet en ny arm til halehjulet og skal se om det går å montere opptrekket slik det er på full size. Hvis jeg bruker halehjulopptrekket slik det kommer så vil den sitte altfor lavt på halen. Samme problemet på P-40-en min, men der bare lever jeg med det. Den nye armen har mye mindre trail, og bygger mye høyere. Den har også en riktigere form. Fant ikke så altfor mange gode bilder av halehjulet til full size.
                    Attached Files

                    Comment


                    • #25
                      Fikk ikke sove i natt så jeg sto opp og monterte halehjulet. Jeg tror hjulet ender opp ca 10 mm for langt bak, men det får være. Syns det ser ok ut. Jeg måtte øke bevegelseslengden til retract-enheten ved å lage en ny link, men nå går den opp fremover.
                      Attached Files

                      Comment


                      • #26
                        Viste heller ikke at en kunne printe ut "Gummi matriale" Fikk veldig lyst til å prøve en slik printer. Er det mye å sette seg inn i ved kjøp? (tenkte da på programering og oppsett)
                        For øvrig flott tråd med fine bilder som alltid tahustvedt.

                        Comment


                        • #27
                          3D-printing er en helt egen hobby, og det er ikke så moden teknologi at de "bare funker". Anbefales hvis man har tid til å holde på med det. Mine fungerer svært stabilt nå som jeg har lært å bruke de.

                          Comment


                          • #28
                            Jeg har en liten hobbyking printer fabrikator mini heter den, ikke hotbed på den men jeg har printet abs,pla og noe annet filament på den,
                            Printern min har rundt 500 timer gangtid still going strong.
                            Viktigt og bruke bra orinte software , jeg bruker simplify 3d og den er helt suverent i forhold til alt som er gratis.
                            Ekstremt bra slicer. Så det er verd hver eneste krone.
                            Kjøper filament fra 3dnet.no og den er kjempebra iforhold til ukjent merke fra china.

                            Printer ut mye greier til race quads samt ting til brett spill.
                            Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1477063559.721635.jpg
Views:	1
Size:	58.7 KB
ID:	615398Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1477063579.255756.jpg
Views:	1
Size:	109.8 KB
ID:	615399Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1477063605.358907.jpg
Views:	1
Size:	94.5 KB
ID:	615400Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1477063618.424296.jpg
Views:	1
Size:	121.1 KB
ID:	615401Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1477063650.584847.jpg
Views:	1
Size:	69.2 KB
ID:	615402
                            Min Hjemmeside..

                            http://sveininge.iflogg.com

                            Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                            Comment


                            • #29
                              Det har blitt litt canopy-arbeid i dag.
                              Attached Files

                              Comment


                              • #30
                                Jeg gjør det enkelt. Tre små plastbiter holder canopy på plass. Sporet bak canopy er der på full size også. Jeg vurderer å bruke en fjær for å holde canopy fremme. alternativt magnet.

                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X