Announcement

Collapse
No announcement yet.

Esm p-51d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Understellet passer. Dette var noe jeg var usikker på siden jeg bruker 90° retract-enheter som er vinklet innover 4,5° på hver side med kiler. Jeg var redd fjærleggene ville kræsje med vingeoversiden, men det gikk akkurat. Det er Robart 672-legger med plass til opp til 4-3/4" hjul. Jeg kuttet opp leggene til riktig lengde og slagloddet inn rør med 10 mm ende som passer i retract-enhetene.

    Dørene blir til senere.
    Attached Files
    Last edited by tahustvedt; 27-10-16, 23:20.

    Comment


    • #47
      Vingen har fått servoer. Jeg gikk for skjult overføring til flaps, og styrke og oppløsning over utseendet på balanseror. Det er bygd inn mekanisk differensialutslag på balanserorene, og servoene er koblet sammen til én kabel.

      Holder på med hjuldørene nå.
      Attached Files
      Last edited by tahustvedt; 29-10-16, 04:34.

      Comment


      • #48
        Originally posted by tahustvedt View Post
        Hjula er ferdige.
        Hei Hva er dimensjon på disse og hvor tung? Er det massiv "Gummi" eller laget omtrent som slangeløse dekk ? Altså hul mot felg

        Comment


        • #49
          114 mm diameter og ca 100 g per hjul. Jeg brukte 30% innvendig struktur. Tegningen viser et snitt av dekket. 3D-modellene mine for printing selv kan kjøpes her: Scale wheels and tires for ESM P-51 Mustang
          Attached Files

          Comment


          • #50
            Leker med hjuldører i dag.

            Comment


            • #51
              Beltereduksjonsboksen til Mustangen er printet av Taulman 910 nylon. En legering med veldig høy styrke. Den kjennes veldig lett, men jeg har ikke målt vekten på selve huset. Slik den er avbildet, med alt, inkludert for lang aksel og gummifester, så veier den 538 g. Ganske lett for en motor som tåler 1500 W med kv på 158. Lav kv uten gir krever større motor, fordi man må bruke tynnere tråd når man vikler for lavere kv. For å øke kv må man vikle flere runder på statoren, og det er ikke plass til like tykk tråd som om man vikler for lav kv. Derfor ser man at motorer med lav kv har lavere strømgrense, enn samme motor med høyere kv, i spesifikasjonene.
              Attached Files
              Last edited by tahustvedt; 30-10-16, 17:12.

              Comment


              • #52
                Lakker litt av og til når det ikke er altfor kaldt ute. Nå er det -8,6°C, så da får jeg ikke lakket annet enn småting. Den nye maskeringsteipen til Tesa for skarpe kanter er fantastisk, forresten. Samme kvalitet som Tamiya-teip, og tilgjengelig på byggsjapper.
                Attached Files

                Comment


                • #53
                  Ferdig med det vanskeligste:

                  Comment


                  • #54
                    Litt fler bilder av fremgangen. Må lakke litt av gangen pga den lave temperaturen ute.
                    Attached Files

                    Comment


                    • #55
                      Jeg får lakket litt av og til. Det går overraskende fint å lakkere i -10°C.
                      Attached Files

                      Comment


                      • #56
                        Hva slags lakk bruker du, samt sprøyte utstyr?
                        Lars Norberg

                        Comment


                        • #57
                          Kun ristebokser. Jeg bruker farger fra Army-Paint sitt utvalg. De selger 400 ml bokser på Finner ikke nettbutikken du ser etter

                          På Mustangen bruker jeg disse, i tillegg til rødt, blått og gult fra Biltema og farvehandel:
                          DDR green - RAL 6003
                          Grey - RAL 7038
                          Flat Battleship Grey - RAL 7031

                          Til den lyse stripa rundt halen bruker jeg denne:
                          The resource cannot be found.
                          Last edited by tahustvedt; 03-11-16, 21:49.

                          Comment


                          • #58
                            En Biltema-gul med matt klarlakk over. Syns aldri det blir skikkelig matt med matt klarlakk.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #59
                              Var ikke ESM sin skyld likevel. Jeg har gjort noe feil her, for lakken løsner.
                              Attached Files
                              Last edited by tahustvedt; 03-11-16, 23:30.

                              Comment


                              • #60
                                Kan det være kulda sin skyld? Det er minusgrader ute, og jeg er kjapt ute opg lakker før jeg bærer inn igjen.

                                Comment

                                Working...
                                X