Announcement

Collapse
No announcement yet.

Esm p-51d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Dette går rett til helvete.
    Attached Files

    Comment


    • #62
      Har nå kommet frem til at det er den gråblå lakken som er problemet. Der grønn ligger rett på grunningen så sitter det. Det løsner kun der jeg har lakket gråblått. Må være noe galt med den. Lakken på vingen sitter, men etter at jeg hadde lakket vingen så byttet jeg boks.
      Last edited by tahustvedt; 04-11-16, 00:11.

      Comment


      • #63
        For et byggemareritt når du opplever slikt....Håper du får fikset det på en bra måte uten altfor mye jobb
        Lars Norberg

        Comment


        • #64
          Prøvde å lakke med gammel og ny boks på samme del i går. Ingen forskjell i dag. Begge sitter når jeg river av maskering. Lurer fælt på hva jeg har gjort galt. På halen sitter lakken, bortsett fra der jeg har pusset og grunnet over de gamle merkene. Kanskje jeg må lakkere med en ny farge før den grå, for den vil ikke sitte på filler-grunningen av en eller annen grunn. Tamiya-fargen jeg brukte til den himmelfarga stripa rundt halen sitter som bare det. Den gule kan kanskje fungere som mellommann.

          Jeg tror jeg pusser det bort så godt jeg klarer og lakker rundeller og sånt først nå siden det er fare for at kamoen ikke tåler så mye maskering. Rart, for det gikk helt fint på både P-40 og Macch.
          Last edited by tahustvedt; 04-11-16, 14:21.

          Comment


          • #65
            Mista litt piffen, men har strippa lakken, og gjort litt på halen. Jeg lakket litt fremover for å teste da jeg lakket grønn, og nå sitter lakken.
            Attached Files

            Comment


            • #66
              Så bra!
              Kjedelig når sånt skjer! "koking" er kanskje enda verre.
              Har du konkludert med hva som egentlig ikke funket sammen?
              Den blå-grå som du mistenker er den fra Army-paint?

              Comment


              • #67
                Det er visst army-paint som ikke fungerer på biltemas filler primer.

                Comment


                • #68
                  Synes ikke Biltema sin filler er bra i det hele tatt. Jula selger Hagmans spray filler 1K. Bedre til å fylle og bedre å slipe
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #69
                    Enig. Den fyller ikke så bra per strøk og fungerer som vanlig priner. Jeg brukte den kun for å bleke de mørke originalfeltene på flyet.

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by tahustvedt View Post
                      Det er visst army-paint som ikke fungerer på biltemas filler primer.
                      Det er masse som ikke funker med biltema sine lakk-produkter har slutta å bruke de.
                      __________________________________________________ ___
                      Jørn Kaasbøll
                      Scale Warbirds of Norway

                      Comment


                      • #71
                        Huff. De er jo fantastisk enkle å påføre, og tørker fort. Dysene er overlegne andre merker jeg har prøvd. Må vel gå over til Carat.

                        Comment


                        • #72
                          Jeg lakker papegøyefargene først nå og tar kamuflasjen etterpå.
                          Attached Files

                          Comment


                          • #73
                            Her er et eksempel på å lage verktøy med 3D-printer. Jeg printer sirkler av rett størrelse for å lage de forskjellige delene av rondeller, og legger den over maskeringsteip og skjærer langs kanten. Det går kjapt. Malene er 0,6 mm tykke, altså tre lag med PLA, og former seg fint til kurven til kroppen og vingen når jeg vil tegne en blyantstrek. Den til høyre er mal for amerikanske rondell med stjerne, både stor til kroppen på utsiden og liten til vingene på innsiden, med piler som peker på spissene til stjerna.

                            Selv om man ikke er en racer på 3D-modeller så klarer man å lage slike enkle ting og printe de på få minutter. Andre ting man kan lage med helt enkle modeller er koniske skiver til forsenkede bolter, spacere til motorbukker, osv.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #74
                              Får mer og mer lyst på 3D printer etter all "reklamen" din tahustvedt

                              Comment


                              • #75
                                Har aldri vært så nervøs for maskering før. Brent barn osv. Jeg tar det stripe for stripe nå. Tester med maskeringsteip er lovende. Den sitter. Rundeller, glare-felt og tekst er lakket og maskert, så det er minimalt med maskering som gjenstår per stripe. Det finer er at når jeg nå har lakket siste stripe så er hele dritten ferdig. Bortsett fra vingen da. Den trenger noen striper på toppen den også.

                                Gleder meg til å sette på motor og spinner. Gruer meg til å frese propellblader. Jeg er ikke så keen på CNC-fresing. Kjedelig.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X