Announcement

Collapse
No announcement yet.

Esm p-51d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Finnes det noen større gleder enn å fjerne maskering så er det ukjent for meg.
    Attached Files

    Comment


    • #77
      Originally posted by affa View Post
      Synes ikke Biltema sin filler er bra i det hele tatt. Jula selger Hagmans spray filler 1K. Bedre til å fylle og bedre å slipe
      Har brukt klarlakken til Hagmans (foreløpig kun den blanke), ble meget bra resultat.
      Filleren og Hvit blank fra Hagmans skal testes om litt.
      Plastlakken til Biltema i svart matt, sitter som støpt på mattet plast og tåler mye påkjenning.
      Ellers så er dysene til biltema sine billakk-bokser veldig bra.
      Når jeg bruker sprayboks, setter jeg alltid på et håndtak - mye bedre kontroll og man blir ikke nummen i fingeren
      Click image for larger version

Name:	sprayhåndtak.JPG
Views:	1
Size:	20.0 KB
ID:	615482

      Comment


      • #78
        Det skal egentlig være gule striper langs kanten av de tre bokstavene på siden. Vet ikke om jeg gidder maskere det. Får kanskje pirke litt med en pensel etterpå... hvis jeg i det hele tatt gidder å prøve. Pleier ikke bli så pent når jeg leker med pensel.

        Comment


        • #79
          Ferdig. Kom og tørk.
          Attached Files

          Comment


          • #80
            Vingelakkering. Tok sikkert bare en halvtime å maskere og lakke. Det har gått helt fint å lakke ute i kulda. Det har vært nede i -14°C mens jeg har lakket. Ulempen er at det damper inne der jeg sitter.
            Attached Files

            Comment


            • #81
              forkanten skal være gul, men jeg er usikker på hvor stort det gule feltet skal være. Kan hende det var forskjellig på de forskjellige flya i skvadronen, for noen er avbildet med gult helt forbi kanonene, mens andre bare er gule utenfor kanonene.

              Comment


              • #82
                Her er et bilde med rett hvitbalanse på flyet under lampa. Jeg har tegnet gule striper langs de bakerste bokstavene med malingtusj. Den fremste bokstaven skal ikke ha gule striper. "Edmonton Special" er også skrevet med malingtusj.
                Attached Files

                Comment


                • #83
                  Blir kjempe bra dette, bra du kom deg over lakk problemen. så fort.
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • #84
                    Army-paint er svært hurtigtørkende. Det hjelper.

                    Comment


                    • #85
                      Her er bilde av flyet, uten gule striper rundtd B-en.


                      Canopyramma skal egentlig være sølvfarget, men jeg liker den gul. Redd for at formen blir mer anonym om jeg lakker den chrom.
                      Last edited by tahustvedt; 06-11-16, 17:52.

                      Comment


                      • #86
                        Vet du om den army-paint`n tåler bensin?
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #87
                          Det vet jeg ikke. Det må jo være noen som har prøvd det. Kanskje det står noe på hjemmesiden deres: Fosco Army Paint: Fast-Drying Military Army Paint

                          Omtrent ferdig med lakking. JEg mangler maskeringsteip nå, så de gule vingeforkantene får vente til i morra.
                          Attached Files

                          Comment


                          • #88
                            Aluteip i flap-mellomrommet for å gi illusjonen av en aluminiumsfarget flapsforkant.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #89
                              Flapsforkanten skal jo være sånn, men det er for stor modifikasjon da det krever stort inngrep i vingen:

                              Comment


                              • #90
                                Propellen er ferdig. Jeg modifiserte tegningen til P-40-propellen for å lage denne. Litt bredere blad og små forandringenr i form. Den har i tillegg ca 1" høyere stigning. Denne er 21x15,7". Jeg tror kanskje jeg ender opp på ca 1600 W. Turtallet er under 4000 rpm, så det er snakk om mye mindre krefter enn normalte modellflypropeller. Jeg er ikke komfortabel med å lage propeller som skal snurre i 7000 rpm.
                                Attached Files
                                Last edited by tahustvedt; 08-11-16, 18:04.

                                Comment

                                Working...
                                X