Announcement

Collapse
No announcement yet.

Esm p-51d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Esm p-51d

    Har bestilt en slik ESM 1800 mm P-51D nå. Målet er å lakke den som 442-skvadronen til RAF. Den er omtrent samme størrelse som de andre flya mine, så den vil se fin ut parkert sammen med de på stripa.

    Jeg har laket et sett med skalafelger, men de ble ikke så fine som jeg hade håpet. For liten diameter og for tykke kanter. Jeg printer lett noen nye. Man må ofte prøve seg frem ved å se ting i virkeligheten før man ser feila.

    Click image for larger version

Name:	mustangIV_ed1.jpg
Views:	1
Size:	64.2 KB
ID:	638270
    Attached Files

  • #2
    Blir moro å følge med Skal du ha elektriske drift på denne også?
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      MÅ følge med her å

      Comment


      • #4
        Regner med at Jamie liker fargeskjemaet
        Balsa

        Comment


        • #5
          Skal ha elektrisk på denne også ja. Blir også skalapropell med fire blader og 20" diameter.

          Comment


          • #6
            Følger med, elsker alle ting du tegner og lager. Ser jo så himla enkelt ut...... Men vet jo at det kreves jobb og innsats!
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #7
              Bestilt fra utlandet? Har ikke sett annet enn B-versjonen til ESM i Norge på en god stund.
              Liker Mustangen, ser bra ut og bruker å fly bra også. Blir artig å følge med på denne.

              Comment


              • #8
                Originally posted by affa View Post
                Følger med, elsker alle ting du tegner og lager. Ser jo så himla enkelt ut...... Men vet jo at det kreves jobb og innsats!
                Enig æ. Alt han tar i blir til gull 😆

                Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
                - Håvard Glad Andreassen
                - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                Comment


                • #9
                  Originally posted by SmurfAir View Post
                  Bestilt fra utlandet? Har ikke sett annet enn B-versjonen til ESM i Norge på en god stund.
                  Liker Mustangen, ser bra ut og bruker å fly bra også. Blir artig å følge med på denne.
                  Her bestilte jeg fra. Måtte kontakte på epost da butikken ikke hadde fraktalternativer til Norge:
                  404 Not Found

                  Det kom på 300 euro for flyet og 85 euro frakt. Syns det var rimelig.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by tahustvedt View Post
                    Her bestilte jeg fra. Måtte kontakte på epost da butikken ikke hadde fraktalternativer til Norge:
                    404 Not Found

                    Det kom på 300 euro for flyet og 85 euro frakt. Syns det var rimelig.
                    Ja, det var en bra pris på modellen, så selv om det blir en del i frakt så blir ikke totalen ille.
                    Trakk de fra den nederlandske momsen også får du den Norske 25%'n oppå + fortollingsgebyret da?
                    Sikler på FW-190Žn til ESM jeg, men må selge unna noe da hangaren renner over...

                    Comment


                    • #11
                      Ja, de trakk fra nederlands moms.

                      Jeg har fly i boden, soverommet, trappeoppgangen og stua.

                      Comment


                      • #12
                        Bra! så etterpå at den sto til 359 Euro, så da har de trukket av ca. 16%.
                        Har til stadighet fly i stua selv, ankepunktet ovenfor fruen er at da er jeg mer sosial enn å gjemme meg nede på hobbyverkstedet .
                        Mye monteringsarbeid etc. som kan gjøres i stua, er vel nesten bare pussing og lakkering som ikke er innenfor

                        Comment


                        • #13
                          Sånn. Nå ser hjula bedre ut. Skal ikek ha bremser, så det blir juksebrems integrert i felgen. :P De skal ha messingrør med 5mm innvendig diameter som aopplagring. Dekka er noen Du-Bro-greier jeg har hatt i ti år. Sto på P-40 før jeg fant ut at den egentlig skal ha 5" hjul. Får printe et halehjul også, med gummi. Det skal vøre ganske nøyaktig 2". Hovedhjula er 4,5", som er 1:6,26-skala, akkurat som flyet skal være.

                          Motoren er en jeg har reparert etter at den feilet og kræsjet en 1:4,5 Cub. Den trakk 70 A maks i Cub med 6S, men i P-51D skal den trekke mindre enn 50 A på 8S. Belte og remhjul er noen jeg hadde liggende. Kjekt å ha sånt liggende, gitt. 60 tenner på det store og 19 tenner på det minste gir 1:3,16-utveksling. Det gir en total kv ut på akslingen på 158 kv. Omtrent samme som jeg har på P-40-en min.
                          Attached Files
                          Last edited by tahustvedt; 13-10-16, 21:27.

                          Comment


                          • #14
                            Et haledekk blir til:
                            Attached Files

                            Comment


                            • #15
                              Halehjul ferdig.
                              Attached Files

                              Comment

                              Working...
                              X