Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har lyst på 3D printer....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jeg tenker at jeg skal ha meg orginal prusa på nyåret. Den har helt rå utskrifts kvalitet, kjører også e3d v6 hotend
    Autolevling bed, bed varme er sonedelt, pluss den varmer seg like hurtig opp som hotenden.

    Er også mange som sliter seg ihjel med billige 3d printere. Prusa på ebay er en forundrings pakke
    Fillament friday på youtube har mange gode omtaler om de litt mindre printerene
    Min Hjemmeside..

    http://sveininge.iflogg.com

    Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

    Comment


    • #17
      Lurer litt på denne:
      http://shop.3dprinter.no/kampanjer/w...r-i3-plus.html

      Noen innspill?
      Lars Norberg

      Comment


      • #18
        Hvis du ikke har lyst å bygge selv, så er det der en grei Prusa-variant. Men du betaler ganske mye ekstra for å slippe å bygge selv...

        PS: Jeg skal selge skriveren min for en billig penge. Har oppgradert :P
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

        Anything worth doing is worth overdoing!

        Comment


        • #19
          Originally posted by jotto View Post
          Hvis du ikke har lyst å bygge selv, så er det der en grei Prusa-variant. Men du betaler ganske mye ekstra for å slippe å bygge selv...

          PS: Jeg skal selge skriveren min for en billig penge. Har oppgradert :P
          Tja er så utrolig mye annet jeg skal bygge. Er jo derfor jeg skal ha 3d printer😉 så greit å få noe som er så ferdig som mulig.

          Hva har du oppgradert til?

          Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
          Lars Norberg

          Comment


          • #20
            Kjøp min da, så er du oppe og går på no time

            Jeg oppgraderer til Tevo Tarantula. Ville ha dual extruder.
            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

            Anything worth doing is worth overdoing!

            Comment


            • #21
              Da venter jeg i spenning, etter masse frem og tilbake og hørt litt på anbefalinger endte jeg opp med å bestille meg en original Prusa, fortsatt noen uker igjen til den blir sendt, men den er i hvert fall bestilt. Legger ut mer når den er under bygging og testing

              404 error | Original Prusa 3D printers directly from Josef Prusa
              Lars Norberg

              Comment


              • #22
                Tror det er det beste kjøpet du kan gjøre.

                Comment


                • #23
                  FlashForge fra Clas Ohlson ?

                  FlashForge Finder, 3D-skriver | Clas Ohlson

                  Ser den har fått bra omtaler av kundene. Kanskje noe å vurdere for de som skal kjøpe 3D printer ?
                  Bfight 210
                  De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                  De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                  Phoenix RC Club

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by bth View Post
                    FlashForge Finder, 3D-skriver | Clas Ohlson

                    Ser den har fått bra omtaler av kundene. Kanskje noe å vurdere for de som skal kjøpe 3D printer ?
                    Er vel en god plug'n play maskin, men selv syntes jeg den hadde litt lite mulighet. Den tar bare PLA filament og har lite utskriftsområde. Fordelen med slik som Prusa sin er at den ikke er så avhengig av type rull filamentet kommer fra så du får tak i billigere filament og omtrent i alle butkker
                    Lars Norberg

                    Comment


                    • #25
                      Flashforge sitt PLA-filament er bra priset på clas da, og er veldig bra filament, men det er likevel greit å ha flere muligheter.

                      Jeg lager ofte større deler enn flashforge kan håndtere. Hadde jeg hatt FF måtte jeg har delt opp delene.

                      Comment


                      • #26
                        Flashforgen til clasern er for liten og for dyr, med tanke på at du kan få en Prusa i3 mk2 for litt mer penger
                        Min Prusa har kjørt seg hardt siden begynnelsen av desember, ikke noe feil print og snakke om. Brukt rett over 2.5km med plast totalt og det er logget rundt 25 døgn med printetid på min til nå. Still going strong.

                        Har brukt flashforge PLA fra clasern og den er veldig god. Litt kjedelig at det er transperange farger da.
                        Har vel en 30 kg med PLA og endel petg, ABS og noe fleksibelt fillament i hylla

                        Lære seg cad er absolutt must .
                        Min Hjemmeside..

                        http://sveininge.iflogg.com

                        Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by sveininge View Post
                          Flashforgen til clasern er for liten og for dyr, med tanke på at du kan få en Prusa i3 mk2 for litt mer penger
                          Min Prusa har kjørt seg hardt siden begynnelsen av desember, ikke noe feil print og snakke om. Brukt rett over 2.5km med plast totalt og det er logget rundt 25 døgn med printetid på min til nå. Still going strong.

                          Har brukt flashforge PLA fra clasern og den er veldig god. Litt kjedelig at det er transperange farger da.
                          Har vel en 30 kg med PLA og endel petg, ABS og noe fleksibelt fillament i hylla

                          Lære seg cad er absolutt must .
                          Høres jo lovende ut Min blir sendt om 2 uker om de holder seg til planen
                          Lars Norberg

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by sveininge View Post
                            Flashforgen til clasern er for liten og for dyr, med tanke på at du kan få en Prusa i3 mk2 for litt mer penger
                            Min Prusa har kjørt seg hardt siden begynnelsen av desember, ikke noe feil print og snakke om. Brukt rett over 2.5km med plast totalt og det er logget rundt 25 døgn med printetid på min til nå. Still going strong.

                            Har brukt flashforge PLA fra clasern og den er veldig god. Litt kjedelig at det er transperange farger da.
                            Har vel en 30 kg med PLA og endel petg, ABS og noe fleksibelt fillament i hylla

                            Lære seg cad er absolutt must .
                            Hva bruker du til å tegne? Jeg bruker Autodesk Fusion 360.
                            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                            Anything worth doing is worth overdoing!

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by jotto View Post
                              Hva bruker du til å tegne? Jeg bruker Autodesk Fusion 360.
                              Jeg bruker Solidworks.....

                              Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
                              Lars Norberg

                              Comment


                              • #30
                                Jeg har ikke brukt solidworks men ser du kan sette musa til og oppføre seg som solidworks oppsett i fusion. Kjeme bra program vertfall fusion Click image for larger version

Name:	IMG_3671.jpg
Views:	1
Size:	33.5 KB
ID:	616169Click image for larger version

Name:	IMG_3672.jpg
Views:	1
Size:	51.4 KB
ID:	616170Click image for larger version

Name:	IMG_3659.jpg
Views:	1
Size:	51.4 KB
ID:	616171Click image for larger version

Name:	IMG_3658.jpg
Views:	1
Size:	169.6 KB
ID:	616172Click image for larger version

Name:	IMG_3573.jpg
Views:	1
Size:	233.8 KB
ID:	616173Click image for larger version

Name:	IMG_3572.jpg
Views:	1
Size:	230.5 KB
ID:	616174
                                Min Hjemmeside..

                                http://sveininge.iflogg.com

                                Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                                Comment

                                Working...
                                X