Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har lyst på 3D printer....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Originally posted by SmurfAir View Post
    Ok, det blir kanskje mer shiny overflate også med PETG enn med PLA?
    Får vel teste det selv, hvor kjøpte du filamentet? eller har du noe merke på PETG og anbefale?

    Må du bruke mer "support" ved overheng osv. siden den plasten er litt mindre tilgivende enn PLA er?
    Det er kanskje litt mere shiny overflate ja. Jeg har ikke tenkt over det før, men jeg ser jo det når jeg titter på modellene som jeg har printet ut.

    Jeg kjøpte mitt fra 3DNet: 3DNet PETG 2.85 . Jeg har ikke sammenlignet med andre merker på PETG, men jeg har inntrykk av at gutta der bruker en del tid på research for å sørge for at de selger ting som faktisk funker. Ellers har jeg kjøpt nye dårlig filament på Ebay...

    Jeg har kjørt samme innstillinger på support som på PLA.
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

    Comment


    • #92
      Jeg har montert røykvarsler inni printeren. Den er seriekoblet med resten av røykvarslerne i huset. Da får jeg en tidlig advarsel hvis noe tar fyr. Da tør jeg kanskje å printe på natta


      Click image for larger version

Name:	printer.jpg
Views:	1
Size:	104.6 KB
ID:	616994
      Attached Files
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • #93
        Min første 3D printer er i hus

        I dag kom den, min første 3D printer.
        Mitt første print noensinne er i gang, en frosk!
        Attached Files
        Mvh
        Morten Aase

        Comment


        • #94
          Gratulerer!
          Fin tid å få den på da, om du blir en del hjemme i jula
          Blir fort en del ting som skal printes, og det tar jo litt tid om det er litt størrelse eller kompleksitet på modellene.
          Moro og nyttig er det i hvert fall!

          Comment


          • #95
            Originally posted by SmurfAir View Post
            Gratulerer!
            Fin tid å få den på da, om du blir en del hjemme i jula
            Blir fort en del ting som skal printes, og det tar jo litt tid om det er litt størrelse eller kompleksitet på modellene.
            Moro og nyttig er det i hvert fall!
            Takk for det. Ja timingen var bra, hehe.
            Selv en liten frosk drar seg jo over 3 timer så det går ikke så fort.
            Er mye som må læres her men nå er jeg ihvertfall igang
            Mvh
            Morten Aase

            Comment


            • #96
              Originally posted by Karmann View Post
              Takk for det. Ja timingen var bra, hehe.
              Selv en liten frosk drar seg jo over 3 timer så det går ikke så fort.
              Er mye som må læres her men nå er jeg ihvertfall igang
              Hehe gratulerer. Frosken var min første print også.

              Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
              Lars Norberg

              Comment


              • #97
                Originally posted by Lars N View Post
                Hehe gratulerer. Frosken var min første print også.

                Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
                Takk for det
                Mvh
                Morten Aase

                Comment


                • #98
                  En litt nerdete ting å gjøre, men siden det er jul... så måtte jeg prøve å printe en liten pyntegjenstand til treet.
                  Ser at edelgrana og alt annet stakk av med fokusen til kameraet og det blir rotert ved opplasting, men det får gå.
                  Denne gikk på under halvtimen Snøkrystall i hvit PLA hehe...
                  Skalerte ned denne stlŽn lite grann i sliceren bare.

                  Click image for larger version

Name:	Snøfnugg.jpg
Views:	1
Size:	287.3 KB
ID:	617140

                  Comment


                  • #99
                    Hvor bestiller dere filament her til lands? Jeg har for det meste brukt PLA men savner litt utvalg i farger osv fra Clas Ohlson
                    Lars Norberg

                    Comment


                    • 3Dnet har litt flere farger og nyanser i PLA, Edit: det er også mulig å hente i Oslo etter avtale om du vil slippe frakt.

                      https://3dnet.no/collections/1-75


                      Last edited by SmurfAir; 22-01-18, 15:39.

                      Comment


                      • Godt tips til hobbyrommet. Jeg gikk til innkjøp av det jeg tror er verdens dyrest røykvarsler, en NEST Protect (1395,-). Denne kobles opp mot Wifi og varsler deg på telefonen ved røykutvikling eller CO. Veldig fornøyd så langt og enkelt å sette opp, siden jeg har hobbyrommet i et eget uthus på tomten er det fint å kunne printe mens jeg er hjemme og få beskjed på telefonen om det skjer noe. Skal senere kombineres med NEST sine kameraer så jeg kan se rommet om jeg får varsel.

                        Click image for larger version

Name:	2018-01-25 09.42.02.jpg
Views:	1
Size:	56.0 KB
ID:	617248
                        Lars Norberg

                        Comment


                        • Godt tips! Jeg har også hobbyrommet vekk fra huset. Har ikke turt å printe om natten enda blant annet og det er litt dumt når det er langvarige print på gang.




                          Originally posted by Lars N View Post
                          Godt tips til hobbyrommet. Jeg gikk til innkjøp av det jeg tror er verdens dyrest røykvarsler, en NEST Protect (1395,-). Denne kobles opp mot Wifi og varsler deg på telefonen ved røykutvikling eller CO. Veldig fornøyd så langt og enkelt å sette opp, siden jeg har hobbyrommet i et eget uthus på tomten er det fint å kunne printe mens jeg er hjemme og få beskjed på telefonen om det skjer noe. Skal senere kombineres med NEST sine kameraer så jeg kan se rommet om jeg får varsel.
                          Attached Files
                          Mvh
                          Morten Aase

                          Comment


                          • Originally posted by Karmann View Post
                            Godt tips! Jeg har også hobbyrommet vekk fra huset. Har ikke turt å printe om natten enda blant annet og det er litt dumt når det er langvarige print på gang.
                            Jeg legger aldri opp til å rinte om natten, men liker å litt kontroll når jeg printer på dagtid. Noen av printene kan ta mange timer og fruen blir ikke så fornøyd om man er i uthuset i 12 timer av gangen Har jeg veldig trua på denne røykvarsleren, skal kjøpe en testspray for å se om det fungerer så godt som de lover. Varsler også på telefonen før alarmen går osv når nivåene nærmer seg.
                            Lars Norberg

                            Comment


                            • Fant et nytt spolefeste for filament til Prusaen i dag som ble printet i ABS og kulelagre fra Biltema. Mye bedre løsning enn den originale da den ikke er avhengig av senterhullet osv. Så langt ser det veldig bra ut så får se hvordan den oppfører seg med tiden.

                              Click image for larger version

Name:	2018-03-03 20.33.29.jpg
Views:	1
Size:	64.5 KB
ID:	617336

                              Link til filene:

                              New Prusa i3 MK1 & MK2 Spool Holder V2 - Quick Change by IsmaelPR1
                              Lars Norberg

                              Comment

                              Working...
                              X