Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opterra 2m FPV vinge fra E-Flite

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Opterra 2m FPV vinge fra E-Flite

    I dag lanserte E-Flite en ny vinge for FPV, kalt Opterra. Den har flere utskiftbare muligheter for kamera montering, og kan demonteres i flere deler for enkel transport. Den vil komme i såkalt BNF og PNP utgave, og BNF tilbyr både AS3X og SAFE. Nå er det allerede mange vinger for FPV på markedet, men i mine øyne ingen som er mer elegant enn denne, Det betyr selvfølgelig ingenting om man kun flyr FPV, men for min egen del så tror jeg nok jeg kunne kost meg godt med å fly denne på gamle måten også.


    Click image for larger version

Name:	opterra.jpg
Views:	1
Size:	42.5 KB
ID:	638274

  • #2
    Ser ut som en bra modell dette.. Men jeg begriper meg ikke på folk som tør å fly så langt unna.
    Kjenner at det kiler litt i magen bare av å tenke på det.. Men det er vel en vanesak kanskje
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Har bestilt!

      Gleder meg til denne. Må finne et egnet kamera, gode forslag mottas med takk !




      Comment


      • #4
        Hva slags kamera er det du tenker på? For FPV eller bare filming? Det er vel ingenting som slår GoPro for sistenvente, men det finnes vel mye som gjør en god jobb for en betydelig mindre sum.

        Comment


        • #5
          Runcam 2 eller Runcam HD er et alternativ som er fysisk mindre enn GoPro og en annen fasong som er lettere og feste på det meste av modeller. Det følger også med video ut, og kan også brukes til FPV uten noe forsinkelse å snakke om.
          Jeg har både GoPro og Runcam, de egner seg til litt forskjellige ting syns jeg.

          Bruker GoPro først og fremst på drone med gimbal, eller på større modeller hvor det kan festes på en ordentlig måte.
          Runcam HD bruker jeg som opptakskamera på FPV 250 racing drone, og på fly fordi det kan festes overalt uten å endre noe merkbart på CG/balansen. Veldig bra batteritid selv om kamera er lite.

          Comment


          • #6
            Opterra'en kommer med løsning for både Gopro stil kamera og Runcam/Mobius, man kan faktisk bruke begge samtidig om man av en eller annen grunn skulle ønske det.

            Comment


            • #7
              Har gopro så jeg prøver med det, hadde ikke fått med meg at det ville passe
              Hvordan er erfaringene med Runcam?



              Comment


              • #8
                Selvom jeg bare har 1 gen GoPro, så er jeg litt skeptisk til å putte det i nesa på et fly, så jeg vurderer noe litt mer "offerverdig". Det er lett å gå seg bort i jungelen av billigere alternativer, men Runcam virker som et av de bedre.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by telecaster View Post
                  Har gopro så jeg prøver med det, hadde ikke fått med meg at det ville passe
                  Hvordan er erfaringene med Runcam?
                  .

                  Jeg er veldig fornøyd med mitt Runcam HD, det er mye kamera for lite penger.
                  Det følger med en holder også, som man kan feste på modellen så kan kamera "snappes" på plass i den.
                  Det er også med en brakeout kabel som går inn i usb-porten, denne har video ut, samt en "servokontakt" for å kunne ha mulighet til å forsyne den med ekstern strøm (5V) om det er ønskelig.

                  Det følger også med en usb-kabel for tilkobling av lader, PC, firmware-oppgradering osv.
                  Tar microSD kort, og har veldig bra batterikapasitet tross størrelsen på kamera.

                  Det er lett å feste kamera på en flykropp med for eksempel en Velcro-strap, f. eks. under buken er artig, såser man evt. hjulluker, retracts og flaps gå ut og inn.
                  Du skal lete lenge før du finner bedre kamera til under 500kr mener jeg.

                  Page Not Found - Banggood.com

                  Har ikke hatt problemer med moire eller "jelly"

                  Comment


                  • #10
                    Da er den annonsert hos Smallsize, 2600 for BNF og 2200 for pnp, det er faktisk en del lavere enn hva jeg hadde fryktet når man sammenligner med andre Horizon produkter som nettopp er sluppet.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by SmurfAir View Post
                      .

                      Page Not Found - Banggood.com

                      Har ikke hatt problemer med moire eller "jelly"
                      Takk for link, bestilling sendt



                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by telecaster View Post
                        Takk for link, bestilling sendt
                        Bare hyggelig! får håpe du blir fornøyd

                        Comment


                        • #13
                          Da klarte jeg ikke å holde meg lenger, bestilte nettopp en BNF fra Holleinshop i Tyskland og har foreløpig betalt litt over 1700 (de tok mindre enn 5 euro i frakt), så får vi se om den dukker opp før jul (neppe). Det har også dukket opp noen brukervideoer, og særlig denne falt i god smak hos meg

                          Comment

                          Working...
                          X