Announcement

Collapse
No announcement yet.

Landingsstipe-hva dekke?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Landingsstipe-hva dekke?

    Kanskje en vill ide, men har et jordstykke på ett mål som ligger greit til ift dominerende vindretting, trær og bebyggelse. Kunne vært artig å fått laget en landingsplass her, og sluppet å kjørt en time til RC flyplass. Lokasjon er i utgangspunktet ikke noe problem da dette er lokalisert midt ute på sauebeiter. Problemet er at denne jordlappen blir ofte oversvømmet hver høst (og i andre perioder med masse nedbør) pga dårlig drenering (hos meg og naboer) så vanlig opparbeiding av plen utgår i praksis. -Å legge ut grus vil også sannsynligvis bli trøblete pga utvasking av samme årsak.

    Så da tenkte jeg på å hatt en slags matte som en kunne rullet ut eller en eller annen type rister (ide tatt fra hva de allierte brukte på sine midlertidige rullebaner i Europa i -44 / 45) -Tenkte å legge ut et dekke som dekker ett felt på 4m x 30m noe som burde holde for de fleste modeller (ruller flyet ut over kanten så er det plen, så det går forhåpentlig fint)

    Alternativ 1 er kunstgress rull til 170kr/kvm + frakt. Hadde vært kjekt å kommet unna med ett billigere alternativ.. Noen som har noen gode ideer til hva som kan brukes?
    --------------------------------------------------------
    Joar Larsen
    Forus RC Club

  • #2
    4x30 er veldig lite for annet enn småfly, men om det er brukbart rundt så er det vel ikke krise.

    Kunstgress er det jeg foretrekker å fly fra. Bedre enn asfalt. Det gir stabilitet og passelig motstand.

    Comment


    • #3
      Er det problem med "flom", så får trøbbel med kunstgress også. Krever godt underlag osv.
      Har vært en del trøbbel med dette på en stripe i nærheten, Kjose.

      Hvis Jamie får meg seg tråden, så kan han sikkert forklare problemet litt mer inngående.
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Flyr foreløpig bare høyvinga og "småfly" (under 2m) så tror det holder og skulle jeg bli ivrig på store krigere så kan jeg utvide [emoji12]


        Sent from my iPhone using Tapatalk
        --------------------------------------------------------
        Joar Larsen
        Forus RC Club

        Comment


        • #5
          Originally posted by xilian View Post
          Er det problem med "flom", så får trøbbel med kunstgress også. Krever godt underlag osv.
          Har vært en del trøbbel med dette på en stripe i nærheten, Kjose.

          Hvis Jamie får meg seg tråden, så kan han sikkert forklare problemet litt mer inngående.
          Tenkte at jeg kunne rulle det opp når det flommet.. men dekket blir kanskje for tungt til det?


          Sent from my iPhone using Tapatalk
          --------------------------------------------------------
          Joar Larsen
          Forus RC Club

          Comment


          • #6
            Originally posted by joar.larsen.94 View Post
            Tenkte at jeg kunne rulle det opp når det flommet.. men dekket blir kanskje for tungt til det?


            Sent from my iPhone using Tapatalk
            Ja det går jo, men det er tungt som F....Slike løsninger gjør at du kommer til å synes at 1 time er helt greit å kjøre. Men hva med å låne deg en gravemaskin og lage noen drensgrøfter og satse på gress eventuelt grus? Er jo en flott ide, men skal du få glede av dette må du få ordnet seg noe som ikke er så mye arbeid, ellers blir du fort lei
            Lars Norberg

            Comment


            • #7
              Hadde ei modellflystripe ved bredden av Glåma som ble oversvømt hver vår. Mener at vi brukte presenning fra lastebiler der det var gått noen småhull, så de skulle kastes allikevel.
              Bfight 210
              De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
              De Havilland DH 2 skala 1/5,3
              Phoenix RC Club

              Comment

              Working...
              X