Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frsky Horus X12s videoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Blåser liv i denne tråden.. ble litt nysgjerrig på FrSky radioer. Holder på å leke med tanken om å prøve FPV flyving og da virker det som at Frsky har mer muligheter vs Graupner som jeg bruker til vanlig.. Stemmer dette eller er det bare jeg som lager ting komplisert? (Ser jo at Graupner også er inne i Drone flyving..)
    --------------------------------------------------------
    Joar Larsen
    Forus RC Club

    Comment


    • #17
      Et lite forbruker tips; Dronehandelen har Horus X12 på salg denne helgen til 2500.

      Har forøvrig null peiling på Graupner, men Frsky er det desidert mest brukte merket blant droneflygere, og de lager feks mottakere som bare blir mindre og mindre. Det er også produsenter av såkalte FC's som nå lager dem med innebygde Frsky mottakere, og man får såkalte LUA scripts som lar en justere feks senderstyrke og frekvens, selvom det nå ofte gjøres via osd.

      Comment


      • #18
        Ja så at de hadde det.. tenkte å slå til på en av dem. Har kikket litt på YouTube og de ser veldig greie og sette opp og i bruk.

        Ser de har mottakere som «bare» har 8 kanaler men som du utvider til 16 med SBUS.. har du noen erfaring med det og vet om det greit i bruk?


        Sent from my iPhone using Tapatalk
        --------------------------------------------------------
        Joar Larsen
        Forus RC Club

        Comment


        • #19
          Bruker bare XSR og RXSR som er 16 kanals mottakere, det funker iallefall knirkefritt med SBUS. Har ikke prøvd Frsky i noe annet enn droner så langt. Har Q X7 radioen og den er ikke akkurat like lett å bruke til fly som DX9'en min, men lærer jeg å bruke den skikkelig så er det ikke umulig at jeg begynner å putte Frsky i flyene mine også. De har jo nylig sluppet en esc med innebygd telemtri. Click image for larger version

Name:	37107_1.jpg
Views:	1
Size:	12.2 KB
ID:	617534
          Last edited by Kyrre; 16-06-18, 10:29.

          Comment


          • #20
            bruker stort sett x8r mottakere i fly. og har brukt s.bus konvertere i tillegg for å få flere kanaler og det funker veldig bra. i en 2.motors så har jeg brukt 2stk x8r hvor den ene er bundet til kanal 1-8 og den andre til 9-16 så har jeg 16 vanlige servoutganger å ta av Ved å bruke 2stk rx8r så får man redundans på signalet i tillegg så hvis den ene får dårlig kontakt med senderen så tar den signalet fra den andre mottakeren.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #21
              så noe fra frsky som lignet på powerbox
              topologi dual redundensy
              sikkert ikke like fint men den var dobbel den å
              pluss powerbrett fra utlandett 20A
              - det ble stop der kortslutta ett powerbrett
              så det har jeg ikke prøvd

              du bruker annen signal "spektrum""futaba"
              kjøp deg ett radio brett fra espirit de
              er fine tyor
              end of line

              Click image for larger version

Name:	image.jpeg
Views:	1
Size:	53.0 KB
ID:	617535
              Last edited by Pistepirkko; 16-06-18, 11:48.

              Comment


              • #22
                Skjønner ikke helt hva du mener her. Men s-bus signalet til frsky er likt som futaba sitt. Og den powerbox saken til frsky fungerer bra etter hva jeg har lest. Har ikke testet den selv
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #23
                  her er ett bilde
                  mendet var ikke den samme
                  elektronikk typen , den jeg så
                  var transparent litt mye ting fra frsky
                  som kom ut på 1 år

                  s.bus fra forskjellig fabrikat er likt takker nyttig info
                  Click image for larger version

Name:	image.jpeg
Views:	1
Size:	82.7 KB
ID:	617536
                  Last edited by Pistepirkko; 16-06-18, 14:36.

                  Comment


                  • #24
                    Slik så den ut frsky modulen
                    rx1 og rx2 inngang
                    mulig jeg husker feil

                    Click image for larger version

Name:	image.jpeg
Views:	1
Size:	26.1 KB
ID:	617537Click image for larger version

Name:	image.jpeg
Views:	1
Size:	51.9 KB
ID:	617538

                    Comment


                    • #25
                      Den første der du la ut den til frsky var det jeg tenkte på som vist skal fungere veldig bra. men er ikke så billig. Den andre der har jeg sett brukt på futaba mottakere. Ikke sikker på om den er helt lik men sett noen av jet gutta bruke noe slikt
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #26
                        OT utenom tema
                        power brett fra power box med mange dioder
                        den er fin det er vell det de bruker
                        Click image for larger version

Name:	image.gif
Views:	1
Size:	45.4 KB
ID:	617539

                        Comment


                        • #27
                          Hmm, mulig jeg gjorde noe som ikke var så lurt... oppdaterte til siste oppdatering 1.5.05.. og det gikk fint. Men da manglet alle ikonene (Rx, SD kort osv) på toppen av skjermen, så jeg begynte å etter installere alle mellom 1.2.05 som radioen kom med og oppover... og når jeg kom til 1.3.01 så stoppet innstallasjonen etter at installasjonen var fullført. Den bootet ikke...

                          Prøvde å resette den men da ville den ikke starte igjen. Satt den på lading og da bootet den opp når jeg trykket ned "på-knapp" og "Enter-knapp". Da begynte den å installere 1.3.01 igjen men stoppet opp, og nå vil den ikke skru seg på igjen..

                          Noen gode tips?
                          --------------------------------------------------------
                          Joar Larsen
                          Forus RC Club

                          Comment


                          • #28
                            Jeg hadde store problemer i starten med min Q X7 fordi jeg ikke hadde lagt til filer på minnekortet, kan du ha samme problem?

                            Comment


                            • #29
                              Dessverre, hadde håp: La inn en fil, 1.3.01, direkte på kortet og satt det i slot. Ingen reaksjon. Fortsatt så lyser det bare ett blått lys hver gang jeg trykker på "på" bryteren. (Også sammen med "Enter" bryteren).

                              Men undrer meg over at jeg får opp en feilmelding når jeg tar ut kortet:

                              "Welcome to Horus Updating!
                              Open files Error


                              Filed!"

                              Virker som at jeg har rotet til en oppdatering og ødelagt boot filen.

                              Den kobler seg heller ikke til datamaskinen via USB kablen...
                              --------------------------------------------------------
                              Joar Larsen
                              Forus RC Club

                              Comment


                              • #30
                                Jeg hadde tilsvarende problemer en stund siden og fikk mye hjelp på rcgroups.com:
                                Yes, I understand. Assuming your X12S system is now on firmware 1.5.03.

                                1. Go to the FrSky download website here Horus X12S - FrSky - Lets you set the limits

                                2. Select firmware

                                3. download the 1.4.04 firmware.

                                4. Unzip the download file.

                                5. In the download you will find a folder "FLASH". You will use the "FLASH" folder and ONLY the "FLASH" folder files.

                                6. Inside that folder is a CONFIG folder. Copy the config files in the CONFIG folder to the CONFIG folder on the X12S flash memory drive and overwrite the existing files.

                                7. From the download "FLASH" folder find the bitmap folder. It is in the IMAGES folder. Copy the bitmap folder and its files to the IMAGES folder on the flash memory drive IMAGES folder. When done the X12S IMAGES folder will have the new "bitmap" folder with the bitmap files in it.

                                8. The system should now work with icons at the top of the screen.

                                9. Review the files that you added to the SD card. There should only be the following folders. FIRMWARE (empty). LOGS (log files) and MUSIC (MP3 files)

                                Once on 1.5.3 do not try going back to any other older firmware release. If you do your models might not work or you might have a system that will not start.

                                Håper det hjelper !

                                Comment

                                Working...
                                X