Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppblåst og varmt batteri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det stemmer det bardp sier, du får ikke slukket et lipo-batteri, det er en kjemisk brann som brenner uten tilført oksygen.
    Det brenner til det er tomt, du kan bruke en bøtte med sand for å dempe flammene noe.
    Men det vil uansett være greit å ha noe å slukke brannen lipo-batteriet evt. starter

    Comment


    • #17
      jeg har kjøpt et brannteppe, ikke sikkert det hjelper, men demper håper jeg.
      Mvh Andreas
      Stevensaero, glede i noen balsaflak.
      PCM.at mye glede i litt carbon
      Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

      Comment


      • #18
        "Auto" høres veldig Nixx relatert ut. Er du sikker på at laderen ladet i Lipo modus?
        Fred Larssen

        Comment


        • #19
          Auto kan bety at laderen detekterer antall celler, det gjør Thunder Power laderen min når jeg kjører fast charge, må bare svare bekreftende på antall celler men hvor høy ladestrømmen skal være må settes manuelt. Synes uansett at det er mest betryggende å sette celler og ladestrøm manuelt + selvfølgelig batteritype.
          Espen Kvien
          Gruppeleder F3A
          Vingtor RC Club
          f3a.norge@gmail.com

          Mange fly og mye moro

          Comment


          • #20
            Jeg har fått et inntrykk av at puffing er mer relatert til forholdene ved bruk hellet enn lading?
            MMFK|MPX MC3010|MPX Royal MC|Durafly 'Old Crow' P-51D|AXN Floater|Bi-Fly 25|SIG Ninja
            MPX Twin Jet|MPX Lupo|Laser Arrow|Modeltech Angel 2000|Flair Legionare|Terje(RIP)|iCharger 106b

            Hirobo Shuttle: turl.no/13pc
            Bi-Fly 25: turl.no/13pd
            Quickie: turl.no/13pe
            Dynaflite Bird of Time: turl.no/13pf

            Comment


            • #21
              Originally posted by Shrek View Post
              Jeg har fått et inntrykk av at puffing er mer relatert til forholdene ved bruk hellet enn lading?
              Ja, høyt strømtrekk i forhold til ratingen på batteriet, så blir det varmt og blir etter hvert litt rundere i formene.

              Comment


              • #22
                Originally posted by Shrek View Post
                Jeg har fått et inntrykk av at puffing er mer relatert til forholdene ved bruk hellet enn lading?
                Skjønte ikke det du sa her, kan du utdype?


                Sent from my iPhone using Tapatalk
                --------------------------------------------------------
                Joar Larsen
                Forus RC Club

                Comment

                Working...
                X