Announcement

Collapse
No announcement yet.

Airlift AS 350

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Lekkert! Bra jobbet som vanlig Piloten ble også bra.
    Jeg syns egentlig den lakkeringen på fullsizen var litt fin jeg, enkel men fin.
    "Norske farger" og antagelig god synlighet i mot det meste

    Comment


    • #32
      Understellet er ferdig. Skjøten mellom de to delene av stigtrinnene ble dårlig da epoxyen ikke fester skikkelig på PLA-plasten jeg har printet. Det får være. Det henger sammen med skruer også.
      Attached Files

      Comment


      • #33
        Se der var du i gang!?

        Gratulerer med nytt 350 prosjekt Supert med mange oppdateringer på tråden.

        Comment


        • #34
          Måtte du flytte dem langt bak ca.
          Vidar

          Div.

          Comment


          • #35
            Ca 38 mm. Bildet viser hullene på innsiden. Jeg tegnet strek for at de skulle havne på samme linje som før, og la plastholderen oppå inntil kanten på kryssfinérforsterkningen for å merke hullene. Hullene på utsiden av skroget ble boret på øyemål og så utvidet med slipestein på Dremel. Du må også bore hull forover så du får stramma bolten som holder understellet fast.

            Enklere enn det høres ut. Bare gjør det, det var det jeg gjorde.
            Attached Files

            Comment


            • #36
              Skal se på det i morgen, ble litt annet småarbeid i efta/kveld .
              Vidar

              Div.

              Comment


              • #37
                De kunne spart seg for det lyktehullet i nesa, samt noen av de andre luftehulla oppe ved motoren. Samtidig har de glemt å lage vindu nede på høyre cockpit-dør, og "vertical reference window" ved siden av pilotsetet. Her har jeg fylt med mikroballonger og epoxy over en glassfiberplate på innsiden.

                Jeg bestilte noen vindusgummilister fra Vario Norge. Håper de er brukbare. Usikker på om det er H-profil eller S-profil.
                Attached Files
                Last edited by tahustvedt; 06-12-16, 22:03.

                Comment


                • #38
                  Flere tullete åpninger som må fylles.

                  Men se på den støpekvaliteten. Prima utstyr.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #39
                    Hullet på undersiden tettet med en tynn glassfiberplate felt inn i åpningen, og en balsaplate på innsiden med epoxy og mikroballonger mellom. Aner ikke hva funksjoen til dette hullet skal være. Kanskje eksos/kjølehull for de med gneldremotor. Understellåpningene er også tettet.

                    Etter at åpningene oppå ved eksosen er tettet kan jeg faktisk lakke bakskroget hvitt.
                    Attached Files

                    Comment


                    • #40
                      Eg lot denne opningen stå åpen, tenkte den ville bidra litt med kjøling av motor og batteri....ikkje de at eg skal flyge noke hefitg 3D flyging men.....
                      Inge Brautaset
                      EMHW Christen Eagle II (Red Eagle II) Valach 120
                      T-rex 600 med skalakropp Funkey AS 350
                      ESM F8F Bearcat med DLE 30cc
                      ESM FW190 Saito FA-170R3
                      Peakmodel Edge 540 med DLE 30cc
                      Graupner Piper Cherokee med Os 10cc
                      Aviomodelli VOR 250
                      Carf Spitfire med 75cc 3W
                      Phoenix Modell Ka8 3,5m
                      Simprop Speedcobra

                      Comment


                      • #41
                        Får sette vifte ved eksos og luftinntak på toppen dersom det blir varmt inni der, men tror ikke jeg får det problemet med min medtrimma mekanikk.

                        Comment


                        • #42
                          Foreløpig ser den fryktelig kjedelig ut. Håper det blir bedre med bokstaver, detaljer og vinduer.
                          Attached Files

                          Comment


                          • #43
                            Se det ja!? Dette begynner å likne på noe Gjenkjennelig fargeskjema dette.

                            Lager du dekalene selv? Eller får du de printet av andre?

                            Comment


                            • #44
                              Jeg pleier lakke alt bortsett fra så små merker at vannmerker gjør jobben best. Har tenkt å kutte maskering selv.

                              Comment


                              • #45
                                Bestemte meg for å prøve å bruke vannmerker til alt. Det gikk bra. Ble ikke perfekt, men det blir ikke lakkingen min heller.

                                JEg kjenner noen som jobber i Airlift så jeg fikk rikgite serienummer for halen også.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X