Announcement

Collapse
No announcement yet.

QX95 binder ikke med Dx6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • QX95 binder ikke med Dx6

    Noen med erfaring av å binde Eachine QX95(DSM2) med Spectrum DX6 ?
    Med DX5e får jeg binding men motorene går ikke igang.
    "Straight out of the box" - yeah, right...

  • #2
    Throttle-trim helt i bunn når du binder, hva skjer da?
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Absolut ingenting - "bind failed" uansett hva jeg gjør...

      Comment


      • #4
        Har du en ny "DX6" som ikke er dsm2 kompatibel ?
        Spektrum DX6 Black 6ch DSMX m/AR610

        Comment


        • #5
          Den skal være kompatibel, det står S2 på fronten og i manualen står det: "The transmitter automatically detecs DSM2 or DSMX during binding..."

          Fra Spectrum sin side:

          "IS DSM2 AND DSMX EQUIPMENT COMPATIBLE?

          Yes. DSM2 transmitters are forward compatible with DSMX receivers, and DSMX transmitters are backward compatible with DSM2 receivers. And because DSM2 and DSMX share the same wideband DSSS foundation, all Spektrum users will enjoy superior range, speed and precision whether they're using DSM2 equipment, DSMX equipment or a combination of both."
          Last edited by FlyingPhotog; 22-11-16, 23:11.

          Comment


          • #6
            Har du satt den opp med Cleanflight? Jeg har en av de andre små dronene, og jeg fikk ingen kontakt før jeg hadde satt den opp med Cleanflight. Og du må sette travel til 150 på radioen for at Cleanflight skal registrere utslagene. Men aller først må du koble satelitten/mottakeren til en annen mottaker for å binde den.

            Comment


            • #7
              Har ikke funnet info hvordan sette opp den i Cleanflight; har ikke nok kunskaper til å finne ut av det
              Andre droner jeg har hadde ingen problemer rett fra esken.

              Comment


              • #8
                Du må nok bruke Cleanflight å sette opp flight-modes på en 3-punkts bryter etc.
                Muligens justere endepunkter eller reversere en kanal eller to...

                Er en 50-siders tråd om denne på Rcgroups, så der bør det være mulig å få svar på det meste.
                Står også noe om oppsett i det reviewet på den nederste linken.

                Eachine Tiny QX95 - RC Groups
                Eachine Tiny QX95 micro FPV drone review - First Quadcopter

                Comment


                • #9
                  Det er mulig du kan få liv i den uten Cleanflight, men da vet du feks ikke hvordan du skal armere den, så du må prøve deg frem med forskjellige brytere. Men du må som nevnt sette travel til 150 for at dronen i det hele tatt skal registrere bevegelser fra radioen, tok en del banning og sverting før jeg skjønte det. Selve programmet er faktisk veldig enkelt å bruke med gode forklaringer til hva de forskjellige valgene gjør, og gir mange muligheter langt utover hva en leketøysdrone kan.

                  Jeg kan forøvrig nevne at min drone av samme type kom med 65mm propeller. Det ble rett og slett for heftig for å fly den i stua som var planen, og jeg syntes også at motorene ble litt vel varme. Så jeg kjøpte noen 55mm propeller i steden, og de fungerer helt fint til innendørs flyving i heimen, og motorene ble ikke på langt nær så varme. Utendørs vil jeg bytte til 65mm propeller igjen, for dæven som den flytta på seg med dem

                  Comment


                  • #10
                    Takk for gode råd !
                    Får ikke DX6 til å binde, uansett...
                    Under travel, ALT andre kolumn til 150 ?

                    DX5 binder og har fått liv i motorene, men den mister armeringen etter en stund.

                    Takknemlig for flere råd !

                    Etter mye 'detektivarbeid' viser det seg at det som står i manualen stemmer ikke. DX6 EU versjon er ikke dsm2 kompatibel
                    Last edited by FlyingPhotog; 23-11-16, 16:20.

                    Comment

                    Working...
                    X