Announcement

Collapse
No announcement yet.

multiplex ms-x4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • multiplex ms-x4

    Har fått med en slik servo i et fly jeg har kjøpt brukt. Kontakten på denne er ikke i nærheten av noe jeg har selv. Kan jeg klippe av kontakten og gå ut fra at rød er + sort - og gul signal og lodde på en standard kontakt?

  • #2
    Har du et bilde av kontakten? Jeg har driti meg ut før med noen micro servoer fordi jeg ikke visste at polene var reversert, og bare antok at det var standard med minus ytterst. Plugget de i mottakeren og kortsluttet alle servoene i flyet. Så det kan jo hende at det er noe lignende her.

    Comment


    • #3
      er det denne kontakten?
      https://www.lindinger.at/en/rcelectronics/cables-und-connectors/cables-und-connectors/mbl-adapterkabel-s-futaba-e-multiplex-servo-futaba-empfaenger-multiplex

      Her ser du en mulig koblingsmåte, i allefall ser du hvor signal. pluss og minus går mot en Futabakontakt.
      Click image for larger version

Name:	13098_MBL-ADAPTERKABEL-S-FUTABA-E-MULTIPLEX.jpg
Views:	1
Size:	40.1 KB
ID:	615620



      Comment


      • #4
        det er den kontakten ja. jeg prøver å lodde på en normal kontakt og tester den i servo testeren.....

        Comment


        • #5
          Hvis du ikke har sett det så er polene byttet om, (rød/sort), så du må bytte dem om du lodder på vanlig kontakt.

          Comment


          • #6
            ut fra hvordan jeg ser bildet er rød pluss, sort minus og gult signal til servoen og kontaktene i futaba kontakten er i så fall korrekt i forhold til det jeg skal bruke. hvordan ledningene er arrangert i multiplex kontakten er uinteressant for min del da den skal klippes bort. jeg bruker spektrum eller jr og har samme polaritet som futaba.

            Comment


            • #7
              Gult signal , sort minus og rød pluss virket som det skulle. Ny kontakt montert og allt vel

              Comment

              Working...
              X