Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phoenix Model Decathlon 1/4.5 ARF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Den har ikke noe særlig lukt det lille som er må vel være spritlukt. Den lukten en kjenner når en kjører motoren kommer fra 2t oljen og da lukter de omentrent som om en skulle kjørt på vanlig glow fuel. Så med andre or ikke som bensin som lukter kraftig.

    Comment


    • #17
      Og hva slags olje kjører du med ?

      Beklager å stjele oppmerksomheten i tråden din, altså
      __________________________________________________ ___
      Jørn Kaasbøll
      Scale Warbirds of Norway

      Comment


      • #18
        Jeg bruker Klotz 2t olje. Må jo være en olje som blander seg med alkohol.

        Comment


        • #19
          Da er den klar. Måtte legge batteriet helt bak i lasterommet for å få den balansert. Nå er det bare å vente på flyforhold.
          Click image for larger version

Name:	20170219_215357[1].jpg
Views:	1
Size:	78.6 KB
ID:	616077
          Click image for larger version

Name:	20170219_215410[1].jpg
Views:	1
Size:	89.6 KB
ID:	616078

          Comment


          • #20
            Da var den prøveflydd. Fløy greit men var noe fortung. Men jeg fikk en noe uventet opplevelse. Mistet radiokontakt med flyet og det falt ned. Ingen store skader bare et bøyd understell og en noe skamfert covling. Støre undersøkelse ble satt i gang for å finne årsaken. Etter en del prøving fant jeg ut at tenningsanlegget slår ut radioen JR XG11. Når motoren ikke går kan jeg gå 100m fra modellen med lav effekt på radioen uten å miste kontakt. Når motoren går mister jeg kontakten når jeg er 20m fra flyet. Og med full effekt mister jeg kontakten når jeg er ca 100m fra flyet. Jeg har brukt samme batteri til radio og tenning noe jeg har jort mange ganger uten problemer. Men skal teste med eget tenningsbatteri å se om ting retter seg.

            Comment


            • #21
              Hei
              Jeg bruker alltid et separat batteri til tenning, og alle jeg kjenner gjør også det. Mange problemer kan oppstå ellers..
              Det at du har lange power ledninger (batteriet bak) gjør dette mye værre.
              Men sørg for at RX er lengst mulig fra tenning. Løs tennplugg hette kan også gjøre mye krøll.
              Alt basert på erfaringer...

              Comment

              Working...
              X