Announcement

Collapse
No announcement yet.

forstyrrelser på videofeed.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • forstyrrelser på videofeed.

    Hei. Har ei 250 racingdrone der jeg får massivt med flimmer på videofeeden når motorene går. Regner med det er støy som kommer via strømforsyning til kamera. Jeg ser at noen regulatorer har en jernkjærne som ledningen er surret rundt. Jeg lurer litt på å gjøre noe lignende på forskyningen til kameraet. Er det noen spesielle krav til en slik kjærne? Holder det å surre ledningen noen ganger rundt ei magnetisk stålskive eller 2? Hvor mange turn bør ledningen rundt for å oppnå effekt?

  • #2
    Det er nok en ferrittkjerne du tenker på, men jeg tror jeg ville prøvd å sette på et lite LC-filter i stedet, det har nok en bedre effekt.
    De er relativt små og lette (14 gr.), her er et eksempel takler 3A og 2-4 S.
    Hvordan strømforsyner du kamera eller videosenderen?

    Comment


    • #3
      takk for tipset. 3 stk i bestilling. hvordan jeg forskyner kamera med strøm? tja den som husket det. tror jeg ligger an til litt opprydding i drona :-O

      Comment


      • #4
        Bare hyggelig! Dersom du har en Video TX med innebygget 5V ut, som du strømforsyner kamera med, så bør du plassere LC-filteret foran VTX, så har du "ren" strøm inn til både kamera og videosender.
        Esc´s lager gjerne en del grums i form av spenningsspikere ved bremsing, et LC-filter glatter denne rippelen.
        Om du har videosignalet innom en OSD-modul, så pass på at også den får "ren" strøm.
        Støy fra motor/ESC, fremtrer vanligvis i form av horisontale hvite striper i bildet.

        En annen ting. dersom du har en VTX med stor range i hva den skal takle av drivspenning (type 7-24V), så er min erfaring at de ofte liker seg best på ca. 12 volt.

        Comment

        Working...
        X