Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikromodell av Lynx Mk. 86 - 235

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jeg lagde en frankenlynx og testfløy. Det er bunnpanna til skroget med all elektronikken og mekanikken. Jeg fant et gammelt Trex 450-understell som jeg srtipset fast og limte en balsalist til halebom. Den flyr. Den veier 320 g med dette batteriet. Det er ca 100 g mer enn den vil veie med skroget og lite batteri.



    Attached Files
    Last edited by tahustvedt; 09-01-17, 22:37.

    Comment


    • #17
      Dypt imponert over hva du får til, keep up the good work

      Comment


      • #18
        Den flyr. Varierer litt hvordan den føles. I sted var den kjempefin å fly før jeg satte på skroget, men nå var den ustabil. Tror fasen varierer litt slik at det blir kobling mellom pitch og roll, eller så er det varierend vibrasjonsnivå som tuller med gyroene. Det er ikke mulig å forskyve fasen i software med denne Tarot ZYX S2, så jeg må gjøre det mekanisk. Litt irriterende da selv min gamle Skookum 360 fra gamle dager har fasejustering i software.

        Comment


        • #19
          Det der er sykt
          bare å bøye seg i støvet
          Tom I. Arntsen

          Comment


          • #20
            Fikk den til å fly bedre nå. Jeg flyttet servostagene ett hakk inn, til det innerste hullet. Jeg har ikke bruk for så mye utslag som jeg garderte meg for fra starten av. Ved å øke utslagene på servoene i stedet, og øke gyrofølsomheten så ble den nå en bedre flymaskin. Jeg byttet også hoveddrev fra 128 til 136 tenner. Jeg fløy på bare 50% eller noe sånt (har ikke kalibrert ESC range) så det er mye å gå på. 136 er det største jeg hadde.

            Det er 0,3 mod tenner. 10t motor- og 136t hoveddrev.

            Comment


            • #21
              Bildene viser reservehalerotorene, et nytt bilde av Lynxen, og swashplata til mitt neste mikroheli, en 1:72 MI-26 med åtte rotorblader.

              Her er en bedre video av den.


              Jeg har lagt ut de 3D-printbare modellene her:
              Conversion kit for making a flyable Revell 1:32 Westland Lynx kit.
              Attached Files

              Comment


              • #22
                Den har nå fått fjærer som strekker leggene når den tar av. Ser mye bedre ut enn å ta av med komprimerte legger.
                Attached Files

                Comment


                • #23
                  Uteflyging. Den ser helt rå ut i flufta.

                  Comment


                  • #24
                    Reparerte den i kveld. Tannhjulet var uskadd, men adapteren som holdt den til akselen var ødelagt. Jeg printa ny og bytta. Hovedrotoren er fortsat i orden.

                    Comment


                    • #25
                      Jeg lager en Lynx til. Jeg hadde kjøpt et annet bygesett i samme skala. Den hadde foldehale, men ellers var den enda mer lik norsk Lynx. Jeg måtte modifisere halen så den fikk fixed hale, og da lagde jeg en 3D-printbar del slik at andre kan gjøre det samme:
                      Revell 1:32 Lynx Has.3 conversion kit from folding tail to fixed tail. by tahustvedt
                      Attached Files

                      Comment


                      • #26
                        Jeg har designet helt ny mekanikk til den. Den er stivere, og passer inn i skroget på en måte som sørger for at alt havner på riktig sted.

                        Jeg ble ferdig med lakking og bygging nå. Den er flyklar ganske snart etter at jeg får servoer til denne og MI-26.

                        To ferdig, bare fire igjen til skvadronen er komplett.
                        Attached Files

                        Comment

                        Working...
                        X