Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vario Lynx 1:8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Nei det bryr jeg meg ikke om. Tyngre flyr bedre. Alltid masse løft til overs på modellhelikopter.

    Comment


    • #32
      Ser du "håper dette blir bra"!??? Det er vel hevet over enhver tvil :-0.

      Dette er helt sykt detaljert. Mye flott å få til, bare en behersker 3D software. Der har du full kontroll ser jeg
      Det blir gøy å se denne ferdigstilt. Følger jevnlig med

      Comment


      • #33
        Mine lakkeringsteknikker blir ikke alltid strøkent, det går gjerne litt fort, men heldigvis er ikke full size heller strøkne, så jeg kan skylde på det. Nå er det en langvarig kuldeperiode her så det blir ikke noe storlakkering på en stund. Småting går fort å ta ut og inn igjen på noen sekunder.

        Den største faren er at jeg går lei før jeg blir ferdig. Det skjedde i 2009 med AS350, og da tok det syv år før jeg fortsatte.

        Comment


        • #34
          Håper du ikke går lei denne gangen, det er artig å følge med på disse prosjektene. Jeg har hatt lipo brann i hobbyrommet, mulig det blir noe utskifting her. Venter på svar fra forsikringsselskapet.

          Sent fra min F8131 via Tapatalk

          Comment


          • #35
            Lipo-brann er aldri bra. Mye skader?


            Kabindørene passer bra, og skinnene fungerer til og med ganske bra. Skal bare tilpasse nedre guiden litt bedre så kan jeg fortsette.
            Attached Files

            Comment


            • #36
              Mottakerbatteri inni en ladepose, men endel sot og grusom lukt. Hva slags verktøy bruker du for å skjære ut dører og vinduer. Jeg har brukt dremel, men syns det er vanskelig å få et fint resultat.

              Sent fra min F8131 via Tapatalk

              Comment


              • #37
                Jeg har kjøpt en Proxxon Micro Cutter MIC etter anbefaling fra affa. Mye bedre kontroll over kuttingen med dette verktøyet (etter fjerning av beskyttelsesjuggelet).

                Link til norsk forhandler: PROXXON - T K TRADING Torbjørn Kristensen

                Til å forme åpningene etter kutting bruker jeg gode gammeldagse filer, og nålefiler til små åpninger.
                Last edited by tahustvedt; 05-02-17, 18:29.

                Comment


                • #38
                  Kabindøren:

                  Comment


                  • #39
                    Foreløpig status:
                    Attached Files

                    Comment


                    • #40
                      Ferdig med plastdetaljer under gulvnivå også. Neste trinn er "nagling".
                      Attached Files

                      Comment


                      • #41
                        Fremgang. Nesa er "naglet" og taket nesten ferdig. Har også begynt smått på halen.
                        Attached Files

                        Comment


                        • #42
                          Fin langt fra, men langt fra fin. Stand off scale er jo det jeg går for uansett. Burde se superrealistisk ut fra litt avstand.

                          Comment


                          • #43
                            Jeg har funnet årsaken til den dårlige finishen. Biltema-dysene. :P Byttet til vanlig dyse og da ble det bedre.

                            Nesa og cockpit har fått farge. Blir moro å se hele greia i riktig farge.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #44
                              Ser jo flott ut, mange nagler på et sånn skrog!

                              Sent fra min F8131 via Tapatalk

                              Comment


                              • #45
                                Helt ekstremt.

                                Jeg bestilte en Cameo vinylkutter i dag. Blir moro å lage bedre maskeringer og merker.

                                Comment

                                Working...
                                X