Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vario Lynx 1:8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Ingenting er så ille at det ikke er godt for noe. Søvnproblemer betyr at jeg kan gjøre litt nattarbeid. I natt lagde jeg flyteposer, pitot-rør og fremre sjakler for å binde helikopteret til dekk. Jeg lagde bakre sjalker også, men de viser jeg ikke før jeg har kommet lengre med sponsons og understell.

    Vinduer er teipet innvendig for å kunne lakke og bruke CA inni kabinen.
    Attached Files

    Comment


    • #62
      3D-printede vindusviskere.
      Attached Files

      Comment


      • #63
        Lagde nye pitot-rør som er litt mindre. Pluss litt mer ting. Isindikatorpinnene feks. Moderne helikoptere har ting som stikker ut overalt. Lynx er bare nesten moderne så den er ikke helt pinnsvin, men ta en titt på NH90. Den ser helt grusom ut. De ser ut som de har glemt masse ting som de må legge til etterpå. Få av dagens helikoptere har for eksempel neser. De har radomer og sensorer som stikker ut som vorter. Ingenting er integrert.
        Attached Files
        Last edited by tahustvedt; 18-02-17, 15:56.

        Comment


        • #64
          Instrumentpanel. Ikke helt korrekt, da jeg ikke hadde gode bilder av alle komponentene. Jeg duplikerte to komponenter i midtkonsollen. Mulig jeg må forandre litt på den hvis den ikke passer med frontrute og neseleggen. Neseleggen skal passe i den kuppene bakerst på midtkonsollen når helikotperet bunner leggen.
          Attached Files

          Comment


          • #65
            Dypt imponert, helt rått TAH
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #66
              Leggene er ferdige. Jeg må selvfølgelig lage nye hjul også etter hvert. Jeg har gjort en ny bommert, og leggene er speilvendt. Jeg må lage én del på nytt til hver legg. :P
              Dårlig video pga dårlig lys om natta:
              Last edited by tahustvedt; 23-02-17, 01:26.

              Comment


              • #67
                Mer understell.

                Attached Files

                Comment


                • #68
                  Sånn. Da er understellet ferdig. Bare halen og interiøret igjen av skroget, så er det på med mekanikken.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #69
                    Fikk det til å passe. Litt trangt foran fordi frontrutene er bittelitt smalere enn de skal være, men nå er det på plass, og neseleggen treffer kuppelen bakerst på midtkonsollen slik den skal.
                    Attached Files

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by tahustvedt View Post
                      Fikk det til å passe. Litt trangt foran fordi frontrutene er bittelitt smalere enn de skal være, men nå er det på plass, og neseleggen treffer kuppelen bakerst på midtkonsollen slik den skal.
                      IMPONERENDE. Har du laget hjulene og felgene også?

                      Sent fra min F8131 via Tapatalk

                      Comment


                      • #71
                        Ja. Tegna i går og begynte å printe med en gang. Nesedekka printet jeg i dag.

                        Comment


                        • #72
                          Originally posted by tahustvedt View Post
                          Ja. Tegna i går og begynte å printe med en gang. Nesedekka printet jeg i dag.
                          Virker som det ikke fins grenser for hva som kan lages, funker vinyl kutteren bra?

                          Sent fra min F8131 via Tapatalk

                          Comment


                          • #73
                            Ja, den funker bra, men det enorme behovet mitt var visst litt overdrevet, men den blir fin når jeg skal lakke halen, for der er det mye tekst.

                            Comment


                            • #74
                              Ja ser forstår det med behovet 😁, men du fant jo en til i boden. Den trenger jo også litt tekst.

                              Sent fra min F8131 via Tapatalk

                              Comment


                              • #75
                                Ja det er potensiale for litt maskering her:
                                https://img.planespotters.net/photo/...Net_548115.jpg

                                Comment

                                Working...
                                X