Announcement

Collapse
No announcement yet.

rådvill på instillinger.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • rådvill på instillinger.

    Har tatt opp igjen et prosjekt (quad) som jeg virkelig har ønske om å få i lufta.

    problemet er at den velter i take off, får ikke stilt inn riktig og føler jeg har fulgt alle råd på nett ellers, hvis noen har tips på instillinger på kk2.1 hc el. er jeg evig takknemlig


    Click image for larger version

Name:	20170105_170259[1].jpg
Views:	1
Size:	187.6 KB
ID:	638328
    kk2.1hc FC
    1200kv
    flycolor 30A ESC
    TGY 9x

  • #2
    Du er sikker på at propellene er montert riktig og at motorene spinner riktig vei?

    Comment


    • #3
      ja har gått igjennom dette 6-7 ganger.

      Comment


      • #4
        Jeg er amatør her men det finnes en instilling for de tre aksene. Verdiene her bestemmes av hvordan kontrolleren er montert på din quad.

        Comment


        • #5
          Originally posted by ela View Post
          Jeg er amatør her men det finnes en instilling for de tre aksene. Verdiene her bestemmes av hvordan kontrolleren er montert på din quad.
          Denne innstillingen er en del av oppsettet for DJI Naza controller og gjelder plassering av GPS i forhold til controller. Ikke relatert til kk-kort.

          Sendt fra min Sony XP via Tapatalk
          F330 og F450 med modifiserte rammer, Naza lite V2 og Fatshark FPV - TBS carbon clone med Naza M lite V2 og Fatshark FPV for GoPro - F450 med KK2 .
          Spektrum DX6i og TGY 9x med ER9x og FRSky XJT-modul
          Prosjekt: Hubsan X4 basert FPV rigg med 3D printet ramme for innendørs flyging

          Comment


          • #6
            Prøver igjen her med video, har siste firmware på brettet men ser ikke ut til å hjelpe, kan det være motorer?

            Comment


            • #7
              Du finner fort ut om det kan være motorer eller esc ved å bytte om på et par.

              Comment


              • #8
                Nå er det vanskelig å høre turtallet her, men hvor mange % throttle har du sånn ca. når dette skjer?
                Når den har litt høyt understell, så er det fort gjort at dette skjer om man ikke drar til litt ved take-off.
                Dji gjorde en endring i firmware på Naza-controlleren for et par år siden hvor den spinner opp og tar av "selv" ved at piloten armerer og har en viss prosent throttle. (altså throttle er ikke lineær under 40-50 % ved takeoff.

                Andre årsaker kan være mange, men om det blir mye vibrasjoner av f. eks. noe som er dårlig festet, kontrolleren er hard-montert uten pute etc. så kan det få gyroen til å "gå av skaftet".

                Du har satt den opp i X-mode, montert FC´n riktig vei og i senter? Om du ikke har montert den i senter (i forhold til alle motorene) så må du sette "offset" i konfigurasjonen. Jeg kjenner ikke KK controller, så jeg vet ikke hva de kaller sentreringen av den, men antar at det muligens er offset.
                Men som nevnt over, har du ikke prøvd å være litt tøff på throttle for å få den av bakken, så sett på noen billige propeller og prøv.
                Er ikke sikkert det er verre enn det

                Comment


                • #9
                  Ser ut som det kan være det jeg beskrev lenger opp. Har du kjørt igjennom oppsettet på nytt? Sjekk om den står 90 grader feil.

                  Comment


                  • #10
                    Kk-kort har ikke justering for offset så vidt jeg vet...
                    Vet at RC911 har lagt inn mulighet for å dreie kortet i forskjellige vinkler i sin sw etter versjon 3 eller noe sånt.
                    Originally posted by SmurfAir View Post
                    Nå er det vanskelig å høre turtallet her, men hvor mange % throttle har du sånn ca. når dette skjer?
                    Når den har litt høyt understell, så er det fort gjort at dette skjer om man ikke drar til litt ved take-off.
                    Dji gjorde en endring i firmware på Naza-controlleren for et par år siden hvor den spinner opp og tar av "selv" ved at piloten armerer og har en viss prosent throttle. (altså throttle er ikke lineær under 40-50 % ved takeoff.

                    Andre årsaker kan være mange, men om det blir mye vibrasjoner av f. eks. noe som er dårlig festet, kontrolleren er hard-montert uten pute etc. så kan det få gyroen til å "gå av skaftet".

                    Du har satt den opp i X-mode, montert FC´n riktig vei og i senter? Om du ikke har montert den i senter (i forhold til alle motorene) så må du sette "offset" i konfigurasjonen. Jeg kjenner ikke KK controller, så jeg vet ikke hva de kaller sentreringen av den, men antar at det muligens er offset.
                    Men som nevnt over, har du ikke prøvd å være litt tøff på throttle for å få den av bakken, så sett på noen billige propeller og prøv.
                    Er ikke sikkert det er verre enn det
                    Originally posted by ela View Post
                    Ser ut som det kan være det jeg beskrev lenger opp. Har du kjørt igjennom oppsettet på nytt? Sjekk om den står 90 grader feil.

                    Sendt fra min Sony XP via Tapatalk
                    Last edited by helinor; 30-01-17, 10:23.
                    F330 og F450 med modifiserte rammer, Naza lite V2 og Fatshark FPV - TBS carbon clone med Naza M lite V2 og Fatshark FPV for GoPro - F450 med KK2 .
                    Spektrum DX6i og TGY 9x med ER9x og FRSky XJT-modul
                    Prosjekt: Hubsan X4 basert FPV rigg med 3D printet ramme for innendørs flyging

                    Comment


                    • #11
                      Mulig du har koblet feil på kabler fra mottaker til FC, samt fra FC til ESC.
                      "Jeg har vektøy som gjør den jobben der enklere...ett eller annet sted!"

                      Comment


                      • #12
                        Jeg hadde samme problem med min quad og KK kort. Akkurat som den veltet ved takeoff. Gikk gjennom alle innstillinger om og om igjen. Tilslutt ble jeg litt irritert og dro til nesten 100% throttle ved takeoff, og da gikk det super bra.

                        Hva er de forskjellige verdiene dine?

                        Bård

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Bnohre View Post
                          Jeg hadde samme problem med min quad og KK kort. Akkurat som den veltet ved takeoff. Gikk gjennom alle innstillinger om og om igjen. Tilslutt ble jeg litt irritert og dro til nesten 100% throttle ved takeoff, og da gikk det super bra.

                          Bård
                          Jepp, som jeg nevnte nederst i post #8 har sett folk gjøre denne feilen før (være for forsiktige på throttle ved take-off)

                          Comment

                          Working...
                          X