Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner med Sky Dancer V913

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybegynner med Sky Dancer V913

    Heisann!

    Jeg har null erfaring med RC heli. Eneste erfaringen jeg har er med droner og noen enkle RC fly. Jeg falt for fristelsen her om dagen og kjøpte meg et 4 kanals Sky Dancer V913 404 Page Not Found - Radiostyrte biler, droner og båter - Kjøpe på nettet

    Kanskje ikke det smarteste valget for en totalt noob som meg, men fristelsen var for stor da jeg var i butikken. Det sto på pakken at det var lett å fly så da tenkte jeg å ta sjansen. Så langt har jeg hatt et par prøverunder på soverommet (Madrassen fungerer ypperlig til mine fortsatt litt harde landinger. :P) og helikopteret virker veldig stabilt og lettflydd.

    Helikopteret var ferdigmontert i esken og det er RTF, men jeg har noen spørsmål i og med at jeg dette er en ganske fersk hobby for meg. Manualen som fulgte med virket som den var kastet rett gjennom google translate og var dessuten veldig kort så jeg håper dere proffene kanskje kan kaste litt mer lys på ting

    1. Rotorbladene er helt løse og vingler fra side til side hvis de ikke er helt balansert på midten. Er det meningen de skal være slik? Ser at de retter seg ut så snart rotoren begynner å spinne og det virker som styringen fungerer som den skal når jeg har testflydd helikopteret. Burde jeg stramme de littegran slik at de ikke er løse men fortsatt fleksible til å bøyes om de skulle komme borti noe eller burde jeg bare la de være slik de kom i pakken?

    2. Kontrolleren har en knapp som hetter "L/H switcher" Hva er dette? Ser displayet på kontrolleren skifter fra L til H om jeg trykker på den, men hva gjør dette?

    3. Noen som vet noen gode åpne steder nær kjeller eller Lillestrøm som passer fint for litt flyvning? er ikke tilfeldigvis noen RC heliklubber i nærheten? Er som sagt ganske fersk i denne hobbyen.

    -Jonas
    Last edited by JonHawk; 17-01-17, 00:55.

  • #2
    Heisann!

    1. Ja, de skal være løse. De retter seg, som du sier, ut når du får fart på rotoren. Stram bittelitt.
    2. Dette tiper jeg har med High og Low rate. Altså hvor mye utslag det skal være på stikkene når du flyr.
    3. Aner ikke
    Tom I. Arntsen

    Comment

    Working...
    X