Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fw 190 A-7 1/5 fra Sist

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Jeg putta vel 1,3 kilo i nesa på Alf sin Sist
    Balsa

    Comment


    • #47
      Ikke akkurat noe lettvekter men flyr greit 😆
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #48
        Har begynt å smelte bly, alt skal helt foran i cowling, hva ble totalvekta på din SisT Alf?


        Click image for larger version

Name:	IMG_7340.jpg
Views:	1
Size:	73.5 KB
ID:	616716

        Comment


        • #49
          Originally posted by bardp View Post
          Må si at den forgasseren som sitter på motoren originalt ikke helt er til å forstå seg på. Har fått min til å gå bra nå men måtte trykksette tanken med eksos for å få den skikkelig til. Ser det selges et konverterings sett til annen forgasser og det er vel en grunn til det.
          Kanskje noe jeg også bør prøve ut ja, kjørte du slangen til lufting rett på potta, eller brukt du T-ledd? hva står nålene dine på nå etter at du har fått kjørt inn din?

          Comment


          • #50
            Med ca 1,5 bly i nesa så ligger den på CG på 12,5 cm. Smelta en ny kladd. limt med epoxy, også limt baffling.

            Click image for larger version

Name:	IMG_7450.jpg
Views:	1
Size:	143.1 KB
ID:	616742

            Click image for larger version

Name:	IMG_7456.jpg
Views:	1
Size:	96.4 KB
ID:	616743

            Click image for larger version

Name:	IMG_7465.jpg
Views:	1
Size:	52.8 KB
ID:	616744

            Click image for larger version

Name:	IMG_7466.jpg
Views:	1
Size:	65.9 KB
ID:	616745

            Hva gjør dere, bruker dere slange her, blir det mye søl uten?

            Click image for larger version

Name:	IMG_7470.jpg
Views:	1
Size:	77.4 KB
ID:	616746

            kronglete å komme til, vil ikke lage for store hull i cowling, noen som vet hvor man får kjøpt lange tynne bits-trekkere?
            Click image for larger version

Name:	IMG_7477.jpg
Views:	1
Size:	49.5 KB
ID:	616747

            Comment


            • #51
              Kan du bruke noe sånt kanskje? Jeg har disse i verktøykassa og de blir flittig brukt.
              Error Page | eBay
              Mvh
              Morten Aase

              Comment


              • #52
                Takk for tips Morten.

                Comment


                • #53
                  Kanskje noe jeg også bør prøve ut ja, kjørte du slangen til lufting rett på potta, eller brukt du T-ledd? hva står nålene dine på nå etter at du har fått kjørt inn din?
                  Jeg kjører tankluftingen rett i potta. Ikke sikker på hva nålene står på men nå går den bra og griser noe fryktelig. Men det er vell ikke annet å vente med all den olja i bensinen.

                  Comment


                  • #54
                    Tok ut motoren idag og gikk over alle skruer. Justerte ventilene og det var ikke så dumt... 1,5mm klaring på den ene ventilen og i alt 4 måtte justeres. det forklarer kanskje den ujevne gangen. Trykksatte tanken fra potta også.
                    Klarte mesterstykket å koble plugghetene i feil rekkefølge, startet motoren men skjønte noe var feil.

                    Håper ikke tenningsanlegget har tatt noe skade?!? det virket ikke sånn for etter fadesen startet jeg igjen og motoren gikk som ei klokke nå på hele registeret.

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by affa View Post
                      Kan sjekke CG på min men er ute og farter til den 9.juli
                      Hei, fant du ut CG på din?

                      Comment


                      • #56
                        Har fått modellen hjem men er ikke hjemme før midten av neste uke
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • #57
                          Canopyen blir i første omgang ikke operativ, så jeg måtte komme opp med en enkel løsning for å holde den i lukket posisjon.
                          Kuttet ut luka på høyre side for å komme til, og bruker en fjær til å holde canopyen på plass. Så får jeg se etterhvert om CG og vekt tillater sliding canopy.

                          Click image for larger version

Name:	IMG_7519 (1).jpg
Views:	1
Size:	60.0 KB
ID:	616778

                          Click image for larger version

Name:	IMG_7535.jpg
Views:	1
Size:	50.3 KB
ID:	616779

                          Hadde planlagt å bruke warbirdcolors, men var ikke å få tak i her så jeg anskaffet Jotun Lady supreme finish. Maler canopy nå så slipper jeg å maskere utvending etter å ha limt fast "ruta"


                          Click image for larger version

Name:	IMG_7552.jpg
Views:	1
Size:	83.4 KB
ID:	616780

                          RLM fargene varierer veldig spesielt på slutten av krigen. Hva som er riktig er det vel ingen som med sikkerhet kan si, blir nok litt synsing, men spesielt RLM 76 til Jotun syns jeg ser mer riktig ut i alle fall..
                          Click image for larger version

Name:	IMG_7567.jpg
Views:	1
Size:	79.8 KB
ID:	616781

                          Comment


                          • #58
                            Hei igjen.
                            Tok maiden nå på fredag. Var ganske så spent for har aldri flydd et lignende fly, en warbird i denne vektklassen.
                            Take off gikk helt uproblematisk, var klar med sideroret og flyet tracket bra nedover rullebanen. Skjelven gikk over etter litt trimming opp på venstre balanseror ( antar at det måtte til da jeg har batteriene på høyre side i skroget)
                            Fløy endel runder, så var det ut med hjul og flaps, fløy videre tok høyde og testet ut synk- hastigheten. Flyet virket utrolig stabilt i lufta.

                            Inn for landing og når hjula traff bakken vippet flyet over umiddelbart. Ingen skade bortsett fra nedre hjulkåper. Jeg antok at det var disse som forårsaket nosoveren, så jeg skrudde de av og tok en ny runde..

                            Burde jeg ikke gjort. kom inn litt for fort denne gangen, ny noseover som endte med skade i skroget ved halen og bøyd stag på det ene hovedhjulet.

                            Stripa hadde kanskje litt for høyt gress, samtidig hadde det regnet kraftig natta før, så det var nok litt mye rullemotstand og litt bløtt. Dette kombinert med min manglende erfaring med et slikt fly så var det dømt til å gå slik.

                            MEN jeg har allerede fikset skaden på retracten, og satt igang med å reparere skaden på skroget, så opp igjen.
                            Glad for at jeg ikke hadde malt kjerra..

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by Gjermund View Post
                              Hei igjen.
                              Tok maiden nå på fredag. Var ganske så spent for har aldri flydd et lignende fly, en warbird i denne vektklassen.
                              Take off gikk helt uproblematisk, var klar med sideroret og flyet tracket bra nedover rullebanen. Skjelven gikk over etter litt trimming opp på venstre balanseror ( antar at det måtte til da jeg har batteriene på høyre side i skroget)
                              Fløy endel runder, så var det ut med hjul og flaps, fløy videre tok høyde og testet ut synk- hastigheten. Flyet virket utrolig stabilt i lufta.



                              Inn for landing og når hjula traff bakken vippet flyet over umiddelbart. Ingen skade bortsett fra nedre hjulkåper. Jeg antok at det var disse som forårsaket nosoveren, så jeg skrudde de av og tok en ny runde..

                              Burde jeg ikke gjort. kom inn litt for fort denne gangen, ny noseover som endte med skade i skroget ved halen og bøyd stag på det ene hovedhjulet.

                              Stripa hadde kanskje litt for høyt gress, samtidig hadde det regnet kraftig natta før, så det var nok litt mye rullemotstand og litt bløtt. Dette kombinert med min manglende erfaring med et slikt fly så var det dømt til å gå slik.

                              MEN jeg har allerede fikset skaden på retracten, og satt igang med å reparere skaden på skroget, så opp igjen.
                              Glad for at jeg ikke hadde malt kjerra..
                              Kjedelig, men bra det var lett å fikse. Du får ha lykke til i neste runde
                              Lars Norberg

                              Comment


                              • #60
                                Bare å stå på! Modellen flyr fint men må flys hele veien [emoji41][emoji106]
                                ____________________________
                                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                                Comment

                                Working...
                                X