Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner med Blade 230s

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybegynner med Blade 230s

    Hei,
    Helt ny i gamet! Jeg nærmest impulskjøpte en Blade 230s hos Small Size på lørdag.
    Har alltid vært nyskjerrig på RC helikopter så hvorfor ikke Håper bare dette er et ok nybegynner helikopter.

    Lurer litt på hvor i Oslo evt utenfor det er helikopter flyging? Hadde vært hyggelig å møte noen som vet hva de driver med.
    Siden jeg er helt grønn så lurer jeg på om helikopteret er riktig innstilt i forhold til det ene og andre.. som sagt. Hakke peiling på slikt.
    Prøvde å "hoovre" i stua men helikopteret tiltet hele tiden på den ene siden, stoppet jeg bare opp slik at rotorbladene ikke traff gulvet..

    Nesten sånn at jeg gruer meg til å prøve det ute. Kommer jo til å gå rett vest! (det er vel en del av gamet)

    Hilsen Erik

  • #2
    Glemte jo en ting.. Er det lurt å gå til anskaffelse av et nano helikopter slik at jeg kan øve og få litt kontroll slik at jeg skåner det litt mere kostbare helikopteret?

    Comment


    • #3
      Ikke fly det innendørs. Det er altfor liten plass, og det blir veldig vanskelig å lære seg å fly.

      Hvor i Oslo bor du? Det er flere klubber i området. Hobbyen er tusen ganger morsommere hvis man flyr sammen med andre
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • #4
        Jeg bor rett ved Small Size, på Ensjø. Blir gjerne med ut på "feltet"

        Til dette med innendørs flyging. Gjør ikke det mer. Prøvde meg litt nå i garasjen -ble angrepet av helikopteret.
        Endte med en blodig å håven blå finger som ikke kan bøyes
        Men fikk det opp i lufte for første gang om ikke annet

        Comment


        • #5
          Etter lille uhellet med 230s'n som angrep meg har jeg ikke flydd noe mer. Frister ikke å stå ute i kulda heller, tror ikke helin tåler snø alt for godt heller. Så jeg tok turen til Small Size og hentet bursdagsgaven fra samboer m fler. En søt liten Blade Nano.
          Denne er jo som skapt for innrndør flyging og det er heller ikke særlig farlig for omgivelsene. Nå har jeg endelig klart å hoovre litt å flydd litt rundt i garasjen. Håper at med tider og stunder at jeg mestrer denne så bra etterhvert at jeg kan prøve meg på storebror når det blir vår i luften.

          God lørdag!

          Comment

          Working...
          X