Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align Trex 550 dfc, max esc?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Align Trex 550 dfc, max esc?

    Hei!
    Jeg har en Trex 550 DFC, med standard 600Mx-motor. Jeg hadde en CC ICE 100 i flere år, men plutselig "døde" esc-en nå i helga...

    Jeg har en CC EDGE 200, og lurer da på om jeg kan bruke denne, evt ved å justere ned throttle-kurvene for å begrense strømmen, eller om det brenner opp uansett?

    Takknemlig for svar

  • #2
    Originally posted by kentrh View Post
    Hei!
    Jeg har en Trex 550 DFC, med standard 600Mx-motor. Jeg hadde en CC ICE 100 i flere år, men plutselig "døde" esc-en nå i helga...

    Jeg har en CC EDGE 200, og lurer da på om jeg kan bruke denne, evt ved å justere ned throttle-kurvene for å begrense strømmen, eller om det brenner opp uansett?

    Takknemlig for svar
    Du trenger ikke å gjøre noen spesielle tilpasninger. Den eneste ulempen med større ESC er at den er større og tyngre.
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

    Comment


    • #3
      Originally posted by jotto View Post
      Du trenger ikke å gjøre noen spesielle tilpasninger. Den eneste ulempen med større ESC er at den er større og tyngre.
      Hei, og takk for svar
      Tåler motoren det? Eks at den får 200A? Eller er det slik at strømmen begrenses av motstanden i motoren?
      mvh Kent



      Technical Specs
      Input voltage: MIN: 2S LiPo MAX: 8S LiPo
      Max continuous amperage at full throttle: 200 amps*

      Comment


      • #4
        Det er bare å bruke den nye regulatoren og du trenger ikke å begrense throttlekurver eller noe sånt.

        Å overdimensjonere regulatoren på en 6s 550 er ikke så dumt uansett, det er et oppsett som trekker mye strøm. Regulator leverer bare det motor trenger og batteriene orker å gi.

        Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
        Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

        Comment


        • #5
          Hei, tusen takk til dere begge

          Comment


          • #6
            Det er motoren og belastningen som bestemmer strømtrekket. Spesifikasjonen til regulatoren er bare hvor mye strøm den tåler, ikke hva den vil levere.

            Comment

            Working...
            X