Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikromodell av MI-26 - Zvezda 1:72 plastbyggesett.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mikromodell av MI-26 - Zvezda 1:72 plastbyggesett.

    Verdens minste flygende modell av verdens største flygende helikopter, eller noe sånt.

    Lakket den i dag, og har laget luker som gir tilgang til innmaten. Skal lage spesialtilpasset mekanikk og rotorer. Fant metallunderstell til den på Ebay til 98 kr pluss 40 frakt, som jeg håper er holdbart nok til å lande en flygende 300 g modell.
    Attached Files
    Last edited by tahustvedt; 08-03-17, 05:36.

  • #2
    Voksen halerotor på Mi-26. Er l itt dreiemoment som skal motarbeides. Den er riktig skalastørrelse her.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Åpningen som pitch-linkene skal snurre inni i kroppen er bare 27 mm, så rotorhodet må være knøttlite for at de skal få plass, med så mange som åtte blader. Jeg skal faktisk prøve å 3D-printe hele rotorhodet. Kreftene er små i denne størrelsen. Ca 20-30 N sentrifugalkraft per blad. Bladene veier ca 3 g.
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Blader og hovedrotor er ferdige. Semiskala. Swashplata lagde jeg for lenge siden. Tror den passer såvidt inni skroget. Mulig jeg må gjøre den bittelitt smalere.
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Sånn ser hodet ut i forhold til skroget. Ganske klumpete, men det får være. Det er bare lagt oppå skroget. Jeg holder på å lage mekanikken nå.
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Sånn blir mekanikken installert. To hule bjelker inni skroget passer i vinduene, og sørger for at mekanikken havner der den skal.
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Videre fremgang. Hvis noen har en Turnigy D56LV-servo til overs så vil jeg gjerne kjøpe den så jeg slipper å vente på Hobbyking.
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Hei,jeg har 3 servoer som passer i esky big lama hvis du kan bruke dem i stedet.

                Comment


                • #9
                  Hei. Takk for tilbudet. Det må nok være denne typen. Mekanbikken er spesialtilpasset disse. Jeg har nå bestilt fire stykker med DHL Express, så de er her senest tirsdag.

                  Comment


                  • #10
                    Je bygger en 1:72-modell av AS350 som ikke skal fly, men det er moro å se den sammenmed MI-26, som er samme skala.
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Mekanikken er en skog av pitch-linker.
                      Attached Files

                      Comment


                      • #12
                        Størrelsen sammenlignet med AS350 i samme skala.
                        Attached Files

                        Comment


                        • #13
                          Suksess. Flyr ikke helt bra enda, men prøver å få den til å fly bedre.

                          Comment

                          Working...
                          X