Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til FPV utstyr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips til FPV utstyr

    Hei,

    Det er sikkert omtalt før, men jeg er ute et billig alternativ til et FPV kamera. I utgangspunktet skal jeg ikke benytte det til FPV flyging i så måte. Egentlig bare til orientering når jeg filmer/tar bilder med GoPro og drone.
    Derfor er jeg på jakt etter et lite snedig kamera å sette på drona for så å kunne "se" litt hvor jeg "skyter" bilder/film. Tenker overføring av bilder til enten iPhone eller iPad.
    Har forsøkt å bruke Wifi funksjonen i GoPro'n, men her er det for lang delay, samt at jeg får inntrykk av at dette forstyrrer signalene til FC'n.
    Jeg har ikke GPS og slikt, jeg flyr visuelt, men har ofte litt problemer med å orientere dronen når den kommer opp i høyde.

    Åpen for alle forslag.

    Bård

  • #2
    Dette er jo et utgangspunkt for kamera og sender, og her er en brille som fungerer bra.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Kyrre View Post
      Dette er jo et utgangspunkt for kamera og sender, og her er en brille som fungerer bra.

      Takker for tips, men har et ønske om å ikke fly med brille, men få frem bildet/film på iPhone/iPad. Er det en løsning for det?

      Bård

      Comment


      • #4
        Denne tar imot vanlige 5,8 mhz og lar deg bruke pad/smartphone. Mulig det finnes bedre løsninger, er ikke så kjent med annet enn vanlig utstyr. Jeg kan forøvrig nevne at det første jeg tenkte da jeg prøvde å fly med skjerm var at jeg må få meg briller. Jeg bruker de jeg nevnte over, og det fungerer mye bedre når man får fullt fokus, samt at man slipper å slite med lys på skjermen, jeg så jo ingenting på ipad'en, selv med skjerm og anti-lys film på skjermen. Først når jeg stilte meg i skyggen av bua på stripa kunne jeg se sånn nogenlunde.

        Comment


        • #5
          Vil bare tipse om at Eashine er kommet med HD briller for FPV

          Comment


          • #6
            Men da må du jo ha noe som sender i HD også, og det er vel bare Connex systemet til 4000 eller mer som gjør.

            Comment


            • #7
              Kyrre har vel egentlig svart deg med det du trenger. Wifi blir det nok for dårlig rekkevidde på.
              Om du av en eller annen grunn ikke vil/kan bruke det "Alt i ett" kamera med innebygget VTX (Sender), så kan disse rimelige settene fra Eachine være et alternativ. Optimalt sett burde du vel kanskje velge den brennvidden (110/148 gr.) som er nærmest det du skal filme/ta bilder i.

              Video-receiveren /Adapteret Kyrre linket til er nok fin den om du ønsker å bruke nettbrett og lignende
              Ellers så får du ferdige "Ground stations" med innebygget RX og ofte opptaksmulighet også.

              Eachine LCD5802S 5802 40CH Raceband 5.8G 7 Inch Diversity Receiver Monitor with Build-in Battery

              Ser du ikke bruker GPS, men den vil jo kunne gi deg mulighet til position-hold når du skal filme eller ta bilder da
              Men er avhengig av hva slags flight-controller du har da...
              Last edited by SmurfAir; 10-03-17, 20:36.

              Comment

              Working...
              X