Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skymaster F4 Phantom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skymaster F4 Phantom

    Siden det er lite jet her inne så tenkte jeg det var greit å fylle på litt. Handla meg en brukt Skymaster F4 Phantom uten motor som skal flys ut sesongen i hvit støp med dekaler men som skal moddes opp litt etterhvert og få skikkelig skjema. Forrige eier har smart bygd den lett og enkel da de jo er kjente for å være litt hotte. Et par bilder og litt diverse kommer etterhvert.

    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    Den ble flydd med Jet Munts 140 men siden jeg ikke hadde noe passende turbin så ble det nye ATj 160 med full telemetri mot Jeti. Tror det blir greit med et par kilo ekstra pulver også siden jeg kun flyr fra gress. 4L i to sadel tanker men skal inn med en tank til etterhvert tror jeg, men får fly den noen runder først og se om det holder med mitt oppsett.

    Ellers ble det byttet litt servoer til Hitec 7955TG og det er montert inn Bavarian Cortex gyro.

    Planene etterhvert er cockpit som jeg har men som må tilpasses samt afterburner ring i begge åpninger. Noe mer vekt skal ikke inn 😊
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      Også blir det fargeskjema som dette men først fly sesongen ut,

      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        Phantom var forøvrig godt kjent for å legge igjen spor etter seg.... Vanskelig med røykanlegg som gir sort røyk....

        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Se der ja, Phantom er et tøft fly som jeg kunne tenkt meg selv.
          Du er virkelig på jet hugget nå?

          Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

          Comment


          • #6
            Nei, mest på warbird hugget men må ha et par skala jet også 😅
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment

            Working...
            X