Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pilot Yak55M 27%

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Da er motoren innkjørt og flyet har vært to turer i lufta. Går enda noe feit men funker helt glimtende. Nå er det bare å vente på eksosringen slik at covlingen kan settes på.
    Click image for larger version

Name:	20170602_202840[1].jpg
Views:	1
Size:	299.5 KB
ID:	616597

    Comment


    • #17
      Fått noen turer til på den nå. Magret den noe ned så nå begynner den virkelig å gå pent. Men den er da noe knøllete å hand starte når den har hengt med nesen opp noen dager. Er jo ikke noen form for coke på den motoren. Hjelper jo å blåse i lufteslangen til tanken for å få frem bensin. Noen som har tips her?
      Ser for øvrig at det selges et forgasser konverteringskit til den motoren noen som vet hensikten med det?
      404 Not Found

      Comment


      • #18
        Det sitter vel choke i senter på Tønna på den også hvis jeg ikke husker feil? Inn med den forlengete unbrako nøklen, skru litt og dra tønna ut mens du trekker inn fuel
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #19
          Nei jeg kan ikke finne noen form for coke på den motoren jeg har. Og ikke står det noe om det i manualen heller.

          Comment


          • #20
            Nei, stemmer nok når jeg tenker meg om. Hadde luke under på min FW 190 Dora og fikk fingeren inn og dekket innsuget.....
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #21
              Min prosedyre var å fylle tanken og så starte motoren rett etterpå, da startet den på første flipp som regel og slapp å choke..
              - Håvard Glad Andreassen
              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

              Comment


              • #22
                Når modellen har stått vannrett og jeg fyller tanken starter motoren med en gang. Men når den har hengt et døgn med propellen opp er det verre og få start. Får vel bare lage meg en slange bit som jeg kobler til tankluftingen og blåser i slik at det blir trykk på tanken da starter den.
                Kanskje det er på grunn av manglende choke det tilbys annen forgasser til denne motoren eller er det noen annen grunn for å skifte til en annen forgasser?

                Comment


                • #23
                  Da var skikkelig eksosanlegg montert og covlingen på plass. Motoren går som en klokke og ble mye kassere vertikalt når jeg trykksatte tanken med eksos fra eksosringen. Måtte strupe den ytterligere ned men nå går den helt supert. Modellen flyr som det meste fra Pilot helt på skinner. Motoren er faktisk mye kraftigere en jeg hadde regnet med drar flyet enkelt ut av hover helt perfekt kombinasjon av fly og motor. Ser ikke ut til at den blir vesentlig varmere med covlingen på. Målt nede på cylinder en uten covling hadde jeg max 68°C uten covling etter en tur og med fikk jeg 75°C så ikke den helt store forskjellen. Tror ikke det er nødvendig med noen bufring.
                  Click image for larger version

Name:	20170620_213656[1].jpg
Views:	1
Size:	319.3 KB
ID:	616705
                  Click image for larger version

Name:	20170620_213638[1].jpg
Views:	1
Size:	318.9 KB
ID:	616706

                  Comment

                  Working...
                  X