Announcement

Collapse
No announcement yet.

Enda et AS 350 prosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by ingeb View Post
    Appropo tillpassing , måtte du heve mykje mekanikken , med tanke på at bommen skulle gå klar bakover kroppen og swash plata på toppen? og ka brukte du for å heve mekanikken evt.
    Denne modellen skal stå i utstilling, men brukte medfølgende avstandhylser og finerplater i bunnen, dette gir 2,5 cm. I toppen må nok stagene fra swash plata og ned forlenges for å tilpasse høyden på swash. Har brukt noen lange stag fra en annen modell. Skal også skifte stagene opp til blad holder for å få pitchen rett. Brukte du orginale stag på din? Utfordringen kan bli å forlenge feste mellom elevator og swash, men finner vel en løsning på det.

    Sent fra min F8131 via Tapatalk

    Comment


    • #47
      Originally posted by Øysteinm View Post
      Denne modellen skal stå i utstilling, men brukte medfølgende avstandhylser og finerplater i bunnen, dette gir 2,5 cm. I toppen må nok stagene fra swash plata og ned forlenges for å tilpasse høyden på swash. Har brukt noen lange stag fra en annen modell. Skal også skifte stagene opp til blad holder for å få pitchen rett. Brukte du orginale stag på din? Utfordringen kan bli å forlenge feste mellom elevator og swash, men finner vel en løsning på det.

      Sent fra min F8131 via Tapatalk
      Ok, 2.5 cm hørest fornuftig ut, eg har forlenga staga i frå swash og opp til bladholdere, det er vel mest for funksjonaliteten sin del.
      Inge Brautaset
      EMHW Christen Eagle II (Red Eagle II) Valach 120
      T-rex 600 med skalakropp Funkey AS 350
      ESM F8F Bearcat med DLE 30cc
      ESM FW190 Saito FA-170R3
      Peakmodel Edge 540 med DLE 30cc
      Graupner Piper Cherokee med Os 10cc
      Aviomodelli VOR 250
      Carf Spitfire med 75cc 3W
      Phoenix Modell Ka8 3,5m
      Simprop Speedcobra

      Comment


      • #48
        Originally posted by ingeb View Post
        Ok, 2.5 cm hørest fornuftig ut, eg har forlenga staga i frå swash og opp til bladholdere, det er vel mest for funksjonaliteten sin del.
        Har jobba litt med den neste som skal i lufta. Begynner med 2.5cm opp i bunnen for å se, men swash kommer ikke riktig like høyt som på den andre. Skal sage ut i toppen av skroget i morgen så da får vi se. Vurderer å skifte til reimdrift på halen da montasjen bak blir noe enklere. Skal prøve å ta noen bilder underveis.

        Sent fra min F8131 via Tapatalk

        Comment


        • #49
          Originally posted by Øysteinm View Post
          Har jobba litt med den neste som skal i lufta. Begynner med 2.5cm opp i bunnen for å se, men swash kommer ikke riktig like høyt som på den andre. Skal sage ut i toppen av skroget i morgen så da får vi se. Vurderer å skifte til reimdrift på halen da montasjen bak blir noe enklere. Skal prøve å ta noen bilder underveis.

          Sent fra min F8131 via Tapatalk
          Merket med tape før kutting i toppen for å få plass til swashplata.
          Hvis jeg bruker orginale stag og medfølgende avstandhylser med raptor finerplater kommer swashplata akkurat i underkant av toppen ved sentrert stikke på radioen. Dette syns jeg ble ganske bra, så da tilpasser jeg pitch linker for å få 0 grader på senter stikke. Det må også kuttes for stagene til servoene for å få mekanikken til å gå. Siste bilde er med full pitch.

          Sent fra min F8131 via Tapatalk

          Comment


          • #50
            Ditta blir ca 23 mm heving i frå plata ?
            Inge Brautaset
            EMHW Christen Eagle II (Red Eagle II) Valach 120
            T-rex 600 med skalakropp Funkey AS 350
            ESM F8F Bearcat med DLE 30cc
            ESM FW190 Saito FA-170R3
            Peakmodel Edge 540 med DLE 30cc
            Graupner Piper Cherokee med Os 10cc
            Aviomodelli VOR 250
            Carf Spitfire med 75cc 3W
            Phoenix Modell Ka8 3,5m
            Simprop Speedcobra

            Comment


            • #51
              Originally posted by ingeb View Post
              Ditta blir ca 23 mm heving i frå plata ?
              Ja, har målt. Det blir 23mm heving. Skal bruke noen ekstra vinkler for å feste mekanikken innvendig for å unngå boring fra undersiden til bakre feste.

              Sent fra min F8131 via Tapatalk

              Comment


              • #52
                Har du monteret halen, evt. korleis løste du dette problemet? klemmbraketten på bakgearet bygger for langt ut


                Click image for larger version

Name:	20180110_195326.jpg
Views:	2
Size:	210.7 KB
ID:	617204
                Attached Files
                Inge Brautaset
                EMHW Christen Eagle II (Red Eagle II) Valach 120
                T-rex 600 med skalakropp Funkey AS 350
                ESM F8F Bearcat med DLE 30cc
                ESM FW190 Saito FA-170R3
                Peakmodel Edge 540 med DLE 30cc
                Graupner Piper Cherokee med Os 10cc
                Aviomodelli VOR 250
                Carf Spitfire med 75cc 3W
                Phoenix Modell Ka8 3,5m
                Simprop Speedcobra

                Comment


                • #53
                  Originally posted by ingeb View Post
                  Har du monteret halen, evt. korleis løste du dette problemet? klemmbraketten på bakgearet bygger for langt ut


                  [ATTACH=CONFIG]88422[/ATTACH]
                  Jeg bygde min om til reimdrift på halen for å unngå dette. Da er det heller ikke behov for hullet lenger bak for akslingen på venstre side.
                  Jeg har sett at andre kutter bort den delen som som stikker ut og at de monterer halekassen med settskruer og slangeklemme.

                  Sent fra min F8131 via Tapatalk

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by Øysteinm View Post
                    Jeg bygde min om til reimdrift på halen for å unngå dette. Da er det heller ikke behov for hullet lenger bak for akslingen på venstre side.
                    Jeg har sett at andre kutter bort den delen som som stikker ut og at de monterer halekassen med settskruer og slangeklemme.

                    Sent fra min F8131 via Tapatalk
                    Eg trur eg skal prøve å slipe ned plast braketten med styretappen i, for den styretappen er litt viktig den må nesten vere der.
                    Inge Brautaset
                    EMHW Christen Eagle II (Red Eagle II) Valach 120
                    T-rex 600 med skalakropp Funkey AS 350
                    ESM F8F Bearcat med DLE 30cc
                    ESM FW190 Saito FA-170R3
                    Peakmodel Edge 540 med DLE 30cc
                    Graupner Piper Cherokee med Os 10cc
                    Aviomodelli VOR 250
                    Carf Spitfire med 75cc 3W
                    Phoenix Modell Ka8 3,5m
                    Simprop Speedcobra

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by ingeb View Post
                      Eg trur eg skal prøve å slipe ned plast braketten med styretappen i, for den styretappen er litt viktig den må nesten vere der.
                      Ja den bør nok være i funksjon. Tar du bilder etterhvert?

                      Sent fra min F8131 via Tapatalk

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by Øysteinm View Post
                        Ja den bør nok være i funksjon. Tar du bilder etterhvert?

                        Sent fra min F8131 via Tapatalk
                        Litt oppdatering på fra siste prosjektet. Har montert mekanikken og testet forsiktig. Skiftet fra skookum 360 til Beastx med god erfaring. Tatt noen bilder fra montasjen.

                        Sent fra min F8131 via Tapatalk

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by Øysteinm View Post
                          Litt oppdatering på fra siste prosjektet. Har montert mekanikken og testet forsiktig. Skiftet fra skookum 360 til Beastx med god erfaring. Tatt noen bilder fra montasjen.

                          Sent fra min F8131 via Tapatalk
                          Hva er bedre med Beatx? Har selv en liggende for mitt UT prosjekt

                          Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
                          Lars Norberg

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by Lars N View Post
                            Hva er bedre med Beatx? Har selv en liggende for mitt UT prosjekt

                            Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
                            Det kan godt være mine kunskaper om justering av skookum 360, men jeg ble ikke helt fornøyd med bevegelsene. Helikopteret virket veldig treg i bevegelsene til et vist punkt, og så kom den veldig brått. Den hadde også lyst til å drifte i tilfeldig retning. Når jeg ble vant til dette gikk det greit å fly, men hørte andre skryte av Beastx så da ble den prøvd. Veldig enkelt å sette opp, og uten bruk av pc.

                            Sent fra min F8131 via Tapatalk

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by Øysteinm View Post
                              Det kan godt være mine kunskaper om justering av skookum 360, men jeg ble ikke helt fornøyd med bevegelsene. Helikopteret virket veldig treg i bevegelsene til et vist punkt, og så kom den veldig brått. Den hadde også lyst til å drifte i tilfeldig retning. Når jeg ble vant til dette gikk det greit å fly, men hørte andre skryte av Beastx så da ble den prøvd. Veldig enkelt å sette opp, og uten bruk av pc.

                              Sent fra min F8131 via Tapatalk
                              Måtte bare lage en tralle for parkering [emoji16]

                              Sent fra min F8131 via Tapatalk

                              Comment


                              • #60
                                Etter litt justering ble all vibrasjon borte og tracking på bladene ble fin.

                                Sent fra min G8341 via Tapatalk

                                Comment

                                Working...
                                X