Announcement

Collapse
No announcement yet.

RCLander T-33 Shooting Star (120mm EDF)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Nye hjulbrønner er 3D printer og montert, får håpe dette gjør susen.

    Click image for larger version

Name:	received_10158932751165215.jpg
Views:	1
Size:	128.6 KB
ID:	616718

    Click image for larger version

Name:	2017-06-30 10.48.46.jpg
Views:	1
Size:	315.8 KB
ID:	616717
    Lars Norberg

    Comment


    • #17
      Liten video av takeoff forsøket....Litt vinglete på slutten der da den ene wiren hadde løsnet fra styringen slik at nesehjulet ble veldig slarkete.

      Lars Norberg

      Comment


      • #18
        hadde jo bra med fart, så nesten rart den ikke ville opp. hadde du noe flaps på når du prøvde?
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #19
          Originally posted by tyor View Post
          hadde jo bra med fart, så nesten rart den ikke ville opp. hadde du noe flaps på når du prøvde?
          Prøvde 5 ganger med forskjellig flaps-settings og helt uten, samt ymse andre justeringer. Andres modeller tar av lett som bare det så eneste jeg kan komme på er at hjulbrønnene er åpne og luften som suges inn der ødelegger løftet og " suger" seg fast. Var ikke snakk om at jeg fikk løftet nesen en gang.

          Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
          Lars Norberg

          Comment


          • #20
            Litt vanskelig å se. men hvordan står nesa når den står på bakken? Har en i klubben som hadde store problemer med å ta av med en turbin modell. og der stod nesa litt ned når den sto på bakken. Flere ganger frem og tilbake på 220meter stripe uten anntydning til å løfte nesa. han forlenget neseleggen litt så nesa peker ørlitegrann oppover. og da tar den av lett som det.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #21
              Originally posted by tyor View Post
              Litt vanskelig å se. men hvordan står nesa når den står på bakken? Har en i klubben som hadde store problemer med å ta av med en turbin modell. og der stod nesa litt ned når den sto på bakken. Flere ganger frem og tilbake på 220meter stripe uten anntydning til å løfte nesa. han forlenget neseleggen litt så nesa peker ørlitegrann oppover. og da tar den av lett som det.
              Vi hevet nesen det vi fikk til som var rundt 8mm på stripen uten at det hjalp noe. Skal heve maks før neste forsøk, men har litt trua på at brønnene gjør susen....
              Lars Norberg

              Comment


              • #22
                testet vifta mi i sta på 12 celler. med det festet jeg hadde laget turte jeg ikke mer enn 3/4 trottle. da hadde jeg 140A og 5kg i thrust. så skal ikke stå på effekten ihvertfall
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #23
                  Originally posted by tyor View Post
                  testet vifta mi i sta på 12 celler. med det festet jeg hadde laget turte jeg ikke mer enn 3/4 trottle. da hadde jeg 140A og 5kg i thrust. så skal ikke stå på effekten ihvertfall
                  Nei da skal du ha mer en nok krefter
                  Lars Norberg

                  Comment


                  • #24
                    Tegnet raskt opp noen "skids" for å feste under tankene så de ikke blir så oppskrapte om jeg skulle vingle litt

                    Click image for larger version

Name:	skids.jpg
Views:	1
Size:	71.7 KB
ID:	616721Click image for larger version

Name:	2017-06-30 13.54.26.jpg
Views:	1
Size:	315.1 KB
ID:	616719Click image for larger version

Name:	2017-06-30 14.17.06.jpg
Views:	1
Size:	159.2 KB
ID:	616720
                    Lars Norberg

                    Comment


                    • #25
                      genialt. merket under testingen att regulatoren min ble ganske varm. hvilken regulator bruker du? evgt. hva kan annbefales. jeg har en zeus 150A nå.
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by tyor View Post
                        genialt. merket under testingen att regulatoren min ble ganske varm. hvilken regulator bruker du? evgt. hva kan annbefales. jeg har en zeus 150A nå.
                        Har en 160A HV regulator som går opp til 12s fra Hobbyking, men den får ganske god kjøling så er ikke bekymret for den når modellen er i luften.

                        Click image for larger version

Name:	2017-06-30 14.49.13.jpg
Views:	1
Size:	203.8 KB
ID:	616722
                        Lars Norberg

                        Comment


                        • #27
                          Jomfrutur og altfor tidlig død.......

                          Da var det klart for ny test og det endte ikke så veldig bra dessverre. Grunnen til at modellen ikke tok av var nok at utblåset skapte en vinkel på luftstrålen samt at det ikke var hjulbrønner. Når jeg testet vill den ikke løfte seg i det hele tatt, men når jeg skulle avbryte takeoff og dro av throttle hadde jeg fortsatt fult høyderor et sekund og da løftet modellen seg og tok av, dermed var det bare å gi gass og starte første tur, ikke helt som planlagt altså.

                          Modellen responderte bra og trengte kun noen få step på trimmen. Men den var tung, noe jeg forsåvidt var klar over, men ble overrasket over hvor for modellen droppet i hastighet uten mye pådrag. jeg måtte ha overraskende mye pådrag noe som bekymret meg litt med tanke på strømtrekk over tid osv. Fikk noen fine runder frem og tilbake og mistenkte at viften ikke fikk den luften den hadde behov for og plutselig startet motoren og "fuske" og jeg mistet krefter, feilberegnet siste svingen og hadde for lav hastighet og mistet motoren helt dermed var stallen et faktum. Hadde jeg vær raskere med å ta den ned og bruke lengden på stripen kunne jeg nok reddet den, men får prøve å ta med meg det til eventuelt en neste gang noe slikt skjer.


                          Konklusjon:

                          Modellen flydde veldig bra når den hadde bra med motor, men mitt oppsett med 120mm viften ble altfor tungt og behovet for luft var nok større en de små inntakene kunne gi. Denne vil nok være best med en 90mm vifte, noe som vil jobbe bedre med inntakene og spare mye vekt.


                          Click image for larger version

Name:	2017-07-09 12.04.21.jpg
Views:	1
Size:	303.3 KB
ID:	616727
                          Lars Norberg

                          Comment


                          • #28
                            huff det så ikke bra ut. Nå skal jo jeg ha 90mm vifte i min, men planlagt 12celler og da blir det jo litt vekt. Vi får se når den kommer og jeg begynner å montere. kanskje det er bedre med ett 10celler oppsett.
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by tyor View Post
                              huff det så ikke bra ut. Nå skal jo jeg ha 90mm vifte i min, men planlagt 12celler og da blir det jo litt vekt. Vi får se når den kommer og jeg begynner å montere. kanskje det er bedre med ett 10celler oppsett.
                              Tror det blir et bra oppsett med 12s faktisk. Tror du får en bedre luftstrøm. Hva veier viften din? Min veide jo hele 1400gram[emoji44][emoji44][emoji44]

                              Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
                              Lars Norberg

                              Comment


                              • #30
                                Måtte ut å sjekke vifte med motor, inntaksring og litt lange kabler veier 760gram. med regulatoren ble det 940gram
                                Tom Nohr
                                Tennisveien 9
                                2450 Rena

                                Frsky taranis 9+
                                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                                + diverse små ting

                                Comment

                                Working...
                                X