Announcement

Collapse
No announcement yet.

RCLander T-33 Shooting Star (120mm EDF)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by tyor View Post
    Hvordan gjorde du det med wirene til nesehjulsstyringa? har problemer med att de hekter seg i mekanismen til hjullukene så når jeg kjørte ut understellet så reiv jeg løs servoen
    Servoen min var limt i platen som skiller de to rommene. Og den gikk klar av det hele akkuratt da. Men vurderte å å sette på strikk på hver vaier til siden for å holde de stramme og unna mekanikken for sikkerhetskyld

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    Lars Norberg

    Comment


    • #47
      Originally posted by Lars N View Post
      Servoen min var limt i platen som skiller de to rommene. Og den gikk klar av det hele akkuratt da. Men vurderte å å sette på strikk på hver vaier til siden for å holde de stramme og unna mekanikken for sikkerhetskyld

      Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
      Har satt på strikk nå. men nå virker ikke retractet helt død. den tålte nok ikke å bli holdt igjen av vairen i går. Begynner å gå lei av den elendige kvaliteten på dette settet. hadde det vært ett hobbyking fly til 100dollar hadde det vært greit. men å ta 600dollar for masse isopor som ikke passer sammen og elektronikk av elendig kvalitet.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #48
        Originally posted by tyor View Post
        Har satt på strikk nå. men nå virker ikke retractet helt død. den tålte nok ikke å bli holdt igjen av vairen i går. Begynner å gå lei av den elendige kvaliteten på dette settet. hadde det vært ett hobbyking fly til 100dollar hadde det vært greit. men å ta 600dollar for masse isopor som ikke passer sammen og elektronikk av elendig kvalitet.
        På min passet det meste bra. Men klarte å brenne understellet på vingen når jeg var litt uforsiktig og kilte den. Hadde heldigvis en lik liggende. Gleder meg til du får din i luften, håper du får mer flytid en meg[emoji3]

        Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
        Lars Norberg

        Comment


        • #49
          Originally posted by Lars N View Post
          På min passet det meste bra. Men klarte å brenne understellet på vingen når jeg var litt uforsiktig og kilte den. Hadde heldigvis en lik liggende. Gleder meg til du får din i luften, håper du får mer flytid en meg[emoji3]

          Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
          Rart de ikke har laget understellet slik att det kutter hvis strømtrekket blir stort. det er det til og med på de billige understellene fra HK. Ja blir spennende å se hvordan den er i lufta. Mulig det blir i løpet av uka.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #50
            Hadde nien HK understell liggende fra en viper. Åpnet det og det var nøyaktig lik printplate. Så bare loddet over den så virker det igjen. Satte en strikk over begge vaierene så de blir presset opp mot gulvet i flyet når understellet går inn og det ser ut til å funke bra. Nå er neste å skjære litt i isoporen i kroppen så vingen passer. Tror det er hjulbrønnene som tar i kroppen
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #51
              Ready for take off. vekta havnet på mellom 5kg og 5.5kg med 2 stk 6s 5200mAh. og ett 4.8v nimh til mottaker. ikke avskrekkende vekt. så tror nok den skal fly. Men ble trangt med de batteriene. mådde legge begge bak hylla som er tilltenkt for batteriene. og nimh batteriet på hylla. da ballanserer den på 123mm som er annbefalt i den lange tråden på rc-groups. Blåser i dag. men mulig det blir maiden i morra ettermiddag.
              Click image for larger version

Name:	_DSC1352.jpg
Views:	1
Size:	311.8 KB
ID:	616739Click image for larger version

Name:	_DSC1353.jpg
Views:	1
Size:	283.0 KB
ID:	616740Click image for larger version

Name:	_DSC1354.jpg
Views:	1
Size:	245.3 KB
ID:	616741
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #52
                Dette gikk ikke bra. regulatoren tok fyr. Fløy stort sett rundt på halv throttle og hadde full throttle bare i takeoff og i en lowpass. på halv throttle trekte vifta rundt 100A og regulatoren skulle tåle 150A kontiunerlig. Så dette var veldig skuffende. for flyet fløy veldig bra. Hadde tatt ut hjulene og skulle fly rundt og lande da kuttet motoren. prøvde å slå av thottle og gi på igjen, men ingen reaksjon. klarte å seile flyet nesten inn på stripa så ble bare en litt hard landing. Fikk da se att det røyk fra flyet og løp bort til det men da var det hull i kroppen ved regulatoren og isopor brenner godt og fort. så rakk bare å få ut det ene batteriet. det var alt som berget. resten brant opp. Driver å rendrer video så kommer snart.
                Click image for larger version

Name:	20250998_1342060152577216_1619464312_o.jpg
Views:	1
Size:	325.3 KB
ID:	616748
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #53
                  Originally posted by tyor View Post
                  Dette gikk ikke bra. regulatoren tok fyr. Fløy stort sett rundt på halv throttle og hadde full throttle bare i takeoff og i en lowpass. på halv throttle trekte vifta rundt 100A og regulatoren skulle tåle 150A kontiunerlig. Så dette var veldig skuffende. for flyet fløy veldig bra. Hadde tatt ut hjulene og skulle fly rundt og lande da kuttet motoren. prøvde å slå av thottle og gi på igjen, men ingen reaksjon. klarte å seile flyet nesten inn på stripa så ble bare en litt hard landing. Fikk da se att det røyk fra flyet og løp bort til det men da var det hull i kroppen ved regulatoren og isopor brenner godt og fort. så rakk bare å få ut det ene batteriet. det var alt som berget. resten brant opp. Driver å rendrer video så kommer snart.
                  [ATTACH=CONFIG]87816[/ATTACH]
                  Fader også.....Dette var bare trist lesning. Fint at du fikk mer tid i luften enn meg....veldig trist at det endte slikt[emoji54][emoji54]

                  Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
                  Lars Norberg

                  Comment


                  • #54
                    ja dette var virkelig kjedelig. men slik er nå denne hobbyen. her hele video opptaket uklippet. så beklager hvis det er litt sterk språkbruk på slutten. det ble filmet med ett lite actioncamera som var stripset til ene stanga på solbrillene mine
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #55
                      Uff,dette var triste greier. Kondolerer med død flymaskin. Hva slags regulator var det? Var den ny?
                      Send videoen til produsenten. Kanskje man får noe igjen for det? Er lov å håpe
                      Stig-Arne Isaksen

                      Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                      Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                      Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                      Comment


                      • #56
                        Det var en ZEUS 150A HV ESC fra het-rc. Den skulle tåle 150A kontiunerlig og 180A burst. og satt montert i luftstrømmen til vifta. har brukt den litt før på en outrunner på 10celler. og 100A og da ble den knapt lunken.
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #57
                          Så i hvert fall ut som den hadde en veldig flott oppsett sånn flymessig. Var et godt forhold mellom kraft og vekt så det ut som.

                          Vanvittig trist at den tok fyr
                          Lars Norberg

                          Comment


                          • #58
                            ja den fløy så bra att jeg har lyst på en ny. Med samme vifte oppsett men en annen esc
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment


                            • #59
                              Triste greier.
                              Vet du hvor mye strøm den trakk på full throttle? Det sies at det er det som er avgjørende. og at det ikke hjelper å throttle ned. Henger visst sammen med at regulatoren jo hakker opp spenningen, og at den opplever høye strømtopper når den er "på".
                              Fred Larssen

                              Comment


                              • #60
                                målte ikke strømmen på fult. men den trakk 140A på litt over 3/4 throttle
                                Tom Nohr
                                Tennisveien 9
                                2450 Rena

                                Frsky taranis 9+
                                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                                + diverse små ting

                                Comment

                                Working...
                                X