Announcement

Collapse
No announcement yet.

JR 24 og JR XG14E senderbatteri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JR 24 og JR XG14E senderbatteri

    Senderbatteriene mine svikter. Omtrent umulig å få kjøpt nye, venter på svar fra Chief angående forsendelse.
    Spørsmålet er: Det ekstra ledningparet som kommer fra batteriet sies å være til temperaturkontroll under lading. Fungerer radioen uten dette koblet opp? I så fall kan jeg nok få laget et annet batteri som passer inn. Noen guruer som vet litt om dette...
    R

  • #2
    Originally posted by ROB View Post
    Senderbatteriene mine svikter. Omtrent umulig å få kjøpt nye, venter på svar fra Chief angående forsendelse.
    Spørsmålet er: Det ekstra ledningparet som kommer fra batteriet sies å være til temperaturkontroll under lading. Fungerer radioen uten dette koblet opp? I så fall kan jeg nok få laget et annet batteri som passer inn. Noen guruer som vet litt om dette...
    R
    Har du sjekket med mcgregor i England?

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      Har nok vært de fleste steder på nettet som kommer opp.
      Har testet uten at temp. ledningen er koblet på og radioen sender. Vet fortsatt ikke om den har andre funksjoner.
      Prøver å få tak i et batt. fra JR Tyskland. De skulle visst ha et, men de måtte sjekke manuelt først. Tvi, tvi.
      R

      Comment


      • #4
        Det finnes et firma i Oslo som heter Automax, de lager batteripakker til alt mulig.
        De kan kanskje lage en ny pakke til deg.
        Hadde noen trådløse hjemmetelefoner for noen år siden som også hadde temperatur føler.

        Leverte de gamle pakkene til Automax og de skiftet cellene i pakkene.
        Søk dem opp på nettet og ta en telefon til dem.
        Niels Jensen
        Phoenix rc club

        Små gutter ser på opp på himmelen når de hører et fly, noen av oss slutter aldri med det.

        Modellflyving er mental hygiene.

        Comment


        • #5
          Ser jo nærmest ut til å være umulig å få tak i noen som helst JR deler. Skulle ha tak i "JR-61840 Main gir T136" til JR Forza 450 men så langt har jeg ikke klart å få tak i det.
          Noen som vet hva som skjer med JR?

          Comment


          • #6
            Originally posted by bardp View Post
            Ser jo nærmest ut til å være umulig å få tak i noen som helst JR deler. Skulle ha tak i "JR-61840 Main gir T136" til JR Forza 450 men så langt har jeg ikke klart å få tak i det.
            Noen som vet hva som skjer med JR?
            Masse rykter om at de legger ned all produksjon, tror det stemmer dessverre. Trist for en evig JR mann. Men Det er snakk om at noen skal ta over radioer og servofronten i USA.

            Fikk noen JR deler fra Macgregor i England: MacGregor Radio Control
            De er flinke og har egen nettbutikk, kan garantert orden det meste.
            Lars Norberg

            Comment


            • #7
              Har endelig fått tak i et batteri fra Chief Hobby, USA
              I min iver etter nytt batteri fant jeg også ett på New Zeland. Siden jeg ikke hadde fått noen svar kjøpte jeg ett derfra.
              Så nå har jeg 2 stk JR 24 og JR XG14E senderbatteri. Dette er spesielle batterier, så om noen trenger ett har jeg ett ekstra
              Last edited by ROB; 31-07-17, 12:55.

              Comment


              • #8
                Originally posted by ROB View Post
                Har endelig fått tak i et batteri fra Chief Hobby, USA
                I min iver etter nytt batteri fant jeg også ett på New Zeland. Siden jeg ikke hadde fått noen svar kjøpte jeg ett derfra.
                Så nå har jeg 2 stk JR 24 og JR XG14E senderbatteri. Dette er spesielle batterier, så om noen trenger ett har jeg ett ekstra
                Hei. Hvis du fortsatt har et batteri til overs, kjøper jeg det gjerne

                Comment

                Working...
                X