Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lade blybatteri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lade blybatteri

    Jeg har en skyrc 200w x2 samt efuel powersupply. Det jeg lurer på er at jeg har en lekebil for mini der det er et 12V 7 ah batteri.
    det lader så utrolig tregt med medfølgende lader så nå har jeg les man kan sette min lader på pb og velge 12volt.
    deretter satte jeg på 2A lading.
    nå viser laderen 14.70 på volt og så viser den bare 1A på lading.
    så til det jeg lurer på. Når ser jeg at batteri er ferdig oppladet? Og hvorfor detter den til 1A og 0,9A ?

  • #2
    den detter vel ned fordi att den når maks spenning for ett bly batteri. strømmen vil fortsette å dette nedover ettersom batteriet blir ladet opp. og den stopper vel selv når det er fullt.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Originally posted by tyor View Post
      den detter vel ned fordi att den når maks spenning for ett bly batteri. strømmen vil fortsette å dette nedover ettersom batteriet blir ladet opp. og den stopper vel selv når det er fullt.
      Ja jeg merket det nå at den gikk nedover og nedover til den peip ferdig.
      men syns det var rart den bare ladet til 14.00 og ikke 14.4 jeg har lest..
      kan vere dårlig batteri kanskje? Jeg har bestillt nytt 12ah så da får jeg vel knskje volt opp litt da ..

      Comment


      • #4
        14v er vel ok på ett 12v batteri. dynamoen i en bil lader vel med 13.5-14v hvis jeg husker riktig. hvis du måler spenninga på batteriet etter att det er ladet opp og den ligger på litt over 12v da så er det nok fulladet
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Originally posted by tyor View Post
          14v er vel ok på ett 12v batteri. dynamoen i en bil lader vel med 13.5-14v hvis jeg husker riktig. hvis du måler spenninga på batteriet etter att det er ladet opp og den ligger på litt over 12v da så er det nok fulladet
          Ok,takk ��

          Comment


          • #6
            Et lite spørsmål til. Kan jeg koble det nye 12Ah batteriet sammen med 7Ah batteriet? Får jeg da 19Ah?

            Comment


            • #7
              ja hvis du kobler dem i paralell + på + og - på -
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment

              Working...
              X